Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@09:31:13 GMT

هزار راس دام سنگين از مرز دوغارون صادر شد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۹۵۸۱۱

هزار راس دام سنگين از مرز دوغارون صادر شد

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- رئيس اداره دامپزشکي تايباد گفت: ظرف شش ماه نخست امسال هزار راس دام سنگين از طريق مرز دوغارون در اين استان به افغانستان صادر شده است.

محمدعلي کامل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان صادرات شامل گاو شيري به ارزش 200 ميليارد ريال با رعايت همه موازين بهداشتي صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: پارسال هزار و 425 راس دام سنگين به ارزش 120 ميليارد ريال در قالب 59 محموله از خراسان رضوي به افغانستان صادر شده بود.
رئيس اداره دامپزشکي تايباد گفت: دامهاي سنگين ارسالي به مقصد افغانستان از استانهاي تهران، اصفهان، البرز، خراسان جنوبي، چهارمحال و بختياري، قزوين و خراسان رضوي خريداري شده بود.
وي همچنين از صادرات خوراک طيور به افغانستان خبر و ادامه داد: نيمه نخست امسال شش هزار تن خوراک طيور به مقصد شهر هرات از گمرک دوغارون صادر شد که 40 درصد اين محصولات توليدي خراسان رضوي و 60 درصد از ساير استانهاي کشور بود.
تايباد در فاصله 225 کيلومتري جنوب شرقي مشهد قرار دارد.
7494/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش آبی در ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای خراسان رضوی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای خراسان رضوی در شرایط مواجهه با تنش آبی قرار دارند. - اخبار استانها -

حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد اظهار داشت: اکنون 40 شهر و 306 روستای استان با تنش آبی مواجه هستند و در 20 سال گذشته سرعت افت آب در دوره‌های پنج ساله 2 برابر شده است. این رویداد نیاز به مطالعات گسترده و همه جانبه و تعاملات بیشتر وزارتخانه ها و نهادهای مربوط برای شناسایی بهترین راهکار به منظور مدیریت بحران را بیشتر نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی از مهمترین استان‌های کشور در زمینه کشاورزی، صنعت و گردشگری است که در اقلیمی خشک و نیمه خشک واقع شده است. میانگین بارش درازمدت این خطه 230 میلیمتر است و 34 دشت از 37 دشت استان در شرایط ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارند. تعمیرات پمپ‌های فرسوده و از رده خارج جهت استفاده مجدد در شرکت آبفا استان ممنوع است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: تعمیرات پمپ های فرسوده بدلیل فرسودگی وخرابی مجدد برای شرکت توجیه اقتصادی ندارد بنابر این به جای تعمیر از این به بعداین شرکت در راستای خرید و تعویض پمپ های نو به جای کهنه وخراب اقدام خواهد کرد تا دغدغه مندی تامین پایدار آب مشترکین استان برطرف شود و پمپ های تعمیری نیز در مزایده به فروش خواهد رسید.

وی ضمن تأکید بر نظارت دقیق مالی در شرکت ادامه داد: به طور کلی بیشتر اقدامات مرتبط با تعمیر، تعویض و نگهداری از خطوط و تجهیزات در سطح استان به ویژه در سالهای اخیر توسط کارکنان ابفا صورت می گیرد ولیکن با توجه به برآورد هزینه های جانبی وتبعات ناشی از خرابی پمپ ها معتقدیم در صورتی که پمپ جدید و نو نصب شود به مراتب مقرون به صرفه تر و مناسبتر خواهد بود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • تنش آبی در ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای خراسان رضوی
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد
  • پدر جودو خراسان رضوی درگذشت
  • ترافیک سنگین و کندی حرکت در معابر و بزرگراه‌های مشهد
  • هواشناسی خراسان رضوی در پی وزش باد شدید هشدار سطح زرد صادر کرد
  • نخستین صادرات ریلی افغانستان به ترکیه از مسیر ایران
  • هشدار مهم درباره شیوع ۳ بیماری ویروسی از مرز شرقی