Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@17:11:11 GMT

انتشار نخستین سالنامه ویژه اربعین

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۹۶۰۶۲

انتشار نخستین سالنامه ویژه اربعین

نخستین سالنامه مطبوعاتی ویژه اربعین حسینی به همت و مشارکت ۱۵ نشریه کثیرالانتشار کشور منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مدیر مسئول سالنامه مطبوعاتی ویژه اربعین هدف از انتشار این نشریه را «نذر فرهنگی روزنامه های کشور» به مناسبت اربعین حسینی و همچنین ادای سهم کوچکی از اهالی مطبوعات برای همراهی و همدلی با زائران اباعبدالله الحسین(ع) عنوان کرد و گفت: ایجاد انسجام و همدلی میان روزنامه های کشور و همچنین ارج نهادن به مقام والای سالارشهیدان امام حسنین (ع) نیز از دیگر اهداف انتشار این نشریه به شمارمی رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سمیه کرمانی، استقبال از اهالی مطبوعات برای مشارکت در این نذر فرهنگی را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: با توجه به مسائل و مشکلات مربوط به چاپ و کاغذ امکان حضور نشریات بیشتر امکانپذیر نبود.
وی با تاکید بر اینکه در چاپ و انتشار این نشریه هیچ نهاد، سازمان و وزارتخانه دولتی دخیل نبوده است، ابراز امیدواری کرد در سالهای آینده با مشارکت مسئولان ستاد اربعین بتوانیم انتشار این نشریه وزین را با حضور و مشارکت عده بیشتری از روزنامه ها و تیراژ بالاتر در اختیار مردم و زائران حسینی قرار دهیم.


کرمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ادامه سخنان خود به جایگاه و عظمت اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین و ایام منتهی به آن به ویژه پیاده روی زائران حرم آن امام همام (ع) یکی از ارزشهای بزرگ فرهنگی کشور محسوب می شود لذا چه خوب است که دستگاههای دست اندرکار ستاد اربعین و دیگر سازمانهای مرتبط در این امر خداپسندانه حضوری فعال و چشمگیر داشته باشند.
این فعال مطبوعاتی در ادامه از ارسال پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای آغاز به فعالیت این نشریه خبر داد.


در پیام وزیر ارشاد خطاب به نشریه اربعین آمده است: اربعین حسینی یک رویداد اعتقادی و دلی است و بر همین اساس تبدیل به یک نماد و هویت شیعی شده است. در این رویداد تمامی شیعیان از سراسر جهان مشارکت دارند. در طول سالیان برگزاری، این واقعه به یک نماد هویت دینی و تمدنی و بهترین جلوه نماد تشیع در جهان اسلام و غیر اسلام تبدیل شده است؛ از این رو باید توجه داشت که این رویداد صرفاً زیارت و راهپیمایی نیست. 


حضور میلیون‌ها زائر ایرانی در این رویداد یک فرصت فرهنگی و معنوی است و باید سعی کنیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و استعدادهای مردمی را افزایش دهیم؛ مستندسازی و تصویرسازی این رویداد بزرگ در جهان تشیع نیز بسیار مهم و اثرگذار است چرا که هم برای آیندگان و هم برای کسانی که کمتر آن را دیده‌اند، قابل بهره برداری است. 
امیدواریم به کمک رسانه ها و تکنولوژی های روز این عرصه بتوانیم سهم عمده ای در بقا و کسترش فرهنگ عاشورایی داشته باشیم.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین مجلس مرز مهران زائران اربعین حسینی اردبیل کربلا کربلای معلی بیرجند سالنامه تخصصی اربعین پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد

حجت الاسلام سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، این آمار را حاکی از اعتماد مراکز، گروه ها و شخصیت های فرهنگی به این سازمان عنوان کرد که در حفظ میراث فرهنگی رسانه ها تلاش مستمر دارد. 
وی با بیان این آمار گفت: از این تعداد ۶۷ هزار و ۸۰۰ نسخه آن اهدایی است که نسبت به سال گذشته آن ۲۰ درصد رشد داشته است. 
رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ، بخش عمده مطبوعات اهدایی را از سوی کتابخانه ملی ایران، ادارات کل ارشاد استان ها و دکتر فتاحی معصوم نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد. 
شایان ذکر است، مرکز آرشیو مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی آمادگی دارد با جذب منابع مطبوعاتی (روزنامه، مجله، سالنامه) به صورت چاپی و الکترونیکی در قالب اهدا مبادله و خرید برای حفظ منابع فرهنگی کشور اقدام نماید. 
علاقه مندان به وقف های فرهنگی و پژوهشگران می توانند از طریق تلفن ۰۵۱۳۲۲۳۲۵۱۹ اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت 
  • فراخوان نخستین دوره رویداد ملی حامی هنر منتشر شد
  • نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • رونق توریسم و مبادلات فرهنگی با رویداد‌های ادبی / نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • نخستین کنگره بین‌المللی«اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام»