Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@04:45:20 GMT

زیستگاه تمساح پوزه کوتاه مردابی آبگیری شد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۹۶۲۳۵

زیستگاه تمساح پوزه کوتاه مردابی آبگیری شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از آبگیری برکه های زیستگاه تمساح (گاندو) بر اثر بارندگی اخیر در منطقه سرباز خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، وحید پورمردان در تشریح خبر فوق به اصحاب رسانه اظهار کرد: در سالیان گذشته بر اثر خشکسالی رودخانه سرباز اکثر برکه های محل زیست تمساح پوزه کوتاه مردابی به تدریج خشک شده بودند که تهدید جدی برای گاندوها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه خشک شدن برکه‌ها، منابع آبی و غذایی این تمساح را از بین می‌برد، افزود: بارندگی اخیر سبب آبگیری برکه های زیست تمساح پوزه کوتاه مردابی شد و امیدی دوباره برای احیاء زیستگاه های آنها در دل دوستداران طبیعت به وجود آورد.
به گفته این مسئول گاندوها حیوانات خجالتی و گوشه گیری هستند که به ندرت به مناطق مسکونی نزدیک می شوند اما به دلیل خشکسالی های مداوم منطقه و خشک شدن برکه های محل زیستگاه شان و برای پیدا کردن منابع آبی جدید وارد زمین های کشاورزی و روستاهای نزدیک می شدند که در این خصوص در راستای کاهش تعارضات تمساح با مردم محلی مجموعه محیط زیست استان اقدام به آبرسانی سیار به برکه های تمساح و تغذیه دستی آنها کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خاطر نشان کرد: تمساح های گرفتار شده در منابع آبی کشاورزی از قبیل آب انبارها و چاه ها، توسط محیط بانان و همیاران محیط زیست و مردم بومی منطقه زنده گیری و در برکه های مناسب زیست گونه رهاسازی می شوند.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه

حمید حسین‌پور رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه با اشاره به آبگیری ۱۵ میلیون مترمکعبی سازه‌ها گفت: طی این بارش‌ها بیش از ۹۴ سازه آبخیزداری و همچنین سد و بند‌های خاکی طرح غلام گردشی و تزریق مصنوعی چاه‌ها به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ درصد آبگیری شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای کاهش خسارت بارندگی‌های سیل آسا باید به گونه‌ای باشد تا موجب افزایش پوشش گیاهی و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و در نهایت افزایش تولید کشاورزی و امنیت غذایی شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه گفت: مجموعه فعالیت‌های آبخیزداری علاوه بر پیگیری اهدافی همچون حفاظت از عرصه‌های طبیعی، مهار سیل، کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از پرشدن سد‌ها و مخازن از رسوبات، مهار رواناب‌ها و پایدارسازی منابع آبی چاه‌ها، چشمه‌ها و قنات‌ها به عنوان مهم‌ترین نیاز کشاورزان، مرتعداران، دامداران و دیگر بهره‌برداران حوزه‌های آبخیز مدنظر قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش‌های امروزی بشر است
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش های امروزی بشر است
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه