Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@06:40:43 GMT

اهالی روستای رضاآبادازکم توجهی مسوولان گله مندند

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۹۶۳۲۱

اهالی روستای رضاآبادازکم توجهی مسوولان گله مندند

شاهرود- ایرنا- جمعی از اهالی روستای رضاآباد بیارجمندکه در جریان بارش شدید باران 2روز گذشته خسارت دیده اند، از کم توجهی مسوولان گلایه دارند.

به گزارش ایرنا ، از شامگاه شنبه تا عصر یکشنبه 13میلی متر در روستای رضا آباد بیارجمند بارش انجام و موجب جاری شدن سیلاب گردید .
براساس گزارش اداره هواشناسی شاهرود، در این مدت در شاهرود1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3، بیارجمند6.5، میامی0.8، فرومد13، استربند21 ، عباس آباد23 ، دلبر11، زمان آباد32، قلعه بالا13 ، خورزان6.2 و احمدآباد19میلی متر بارش انجام شد.
بالا بودن حجم سیلاب ها موجب شد تا مردم روستای رضا آباد راه دسترسی آسان به بیارجمند و داورزن استان خراسان رضوی را از دست بدهند.
رضا آباد یکی از دورترین روستاهای منطقه خارتوران بیارجمند شاهرود بوده و در منتهی الیه شرق استان سمنان قرار دارد ، پذیرای عشایر کوچرو استان سمنان هنگام قشلاق و همسایه دیوار به دیوار رمل های ماسه ای کویر می باشد.
این روستا به دلیل جاذبه های فراوان سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است. با این که رضا آباد با مرکز بخش بیارجمند 120 کیلومتر فاصله دارد اما در 40 کیلومتری شهرستان داورزن خراسان رضوی قرار گرفته است.
یکی از اهالی این روستا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد : بر اثر بارش شدید باران و براه افتادن سیلاب رفت و آمد مردم این منطقه به مدت یک شبانه روز مختل شد.
عباس ترابی با بیان این که در شرایط عادی هم راه دسترسی به این منطقه مناسب نیست ، افزود :‌ پلی که برای دسترسی به روستا ساخته شده بر اثر سیلاب آسیب دیده و قابل استفاده نیست .
وی با بیان اینکه جاده خاکی به سمت داورزن نیز دچار سیل بردگی شده افزود: اهالی روستا با استفاده از تراکتورهایشان تلاش کردند راه دسترسی به داورزن را مرمت کنند تا برای تأمین مایحتاج استفاده نمایند.
علی احمدی دیگر ساکن رضاآباد نیز با بیان اینکه دیروز هیچ نیروی اداری و امدادی برای کمک به مردم سیل زده به روستا نیامد ، اضافه کرد: حتی برای تعیین خسارت نیز کسی مراجعه ننمود.
حجت امیری یکی دیگر از اهالی روستای رضا آباد هم درباره سختی رفت و آمد به این روستا گفت: شرایط به گونه ای است که اگر بیمار در خانه داشته باشیم نمی توانیم او را به مرکز درمانی برسانیم.
وی ادامه داد: ماه پیش خانم بارداری را از رضاآباد با خودروی شخصی به شهر می بردند اما تکان های شدید خودرو براثر ناهمواری های زیاد ، منجر به سقط جنین شد.
معاون امورعمرانی فرمانداری ویژه شاهرود در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ،بابیان اینکه پل روستای رضا آباد سالم است ،تصریح کرد: سیلاب به بخش های کناری پل که خاکی و برای زیرسازی دپو شده بود آسیب زده است.
حسن ترکمانی با اشاره به اینکه هم اکنون رفت و آمد از روی این پل انجام نمی شود، افزود: مردم از راه های قدیمی روستا تردد می کنند و از ظهر یکشنبه نیز نیروهای راهداری برای رسیدگی به وضعیت به بیارجمند فرستاده شده اند.
وی اضافه کرد: سیل فقط به کناره های برخی محورهای روستایی بیارجمند آسیب زده اما رفت و آمد در این مسیرها بدون مشکل انجام می شود .
شهرستان شاهرود با 53 هزارکیلومتر مربع وسعت و 240هزارنفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.
شهر بیارجمند، مرکز بخش بیارجمند، در 110 کیلومتری جنوب شرق شاهرود قرار گرفته و تا سمنان 310 کیلومتر فاصله دارد.
این بخش با بیش از 10 هزار نفر جمعیت 40 روستا دارد.
رضا آباد با بیش از 200 خانوار جمعیت در شمال منطقه پارک وحش خارتوران در 250 کیلومتری جنوب غربی شاهرود و 123 کیلومتری جنوب بیارجمند واقع شده است.مهم ترین جاذبه گردشگری این منطقه تپه های ماسه ای ، سیاه چادرهای عشایری و دست بافته های زنان است.
7358/6167

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رضا آباد خارتوران شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از فارس؛ کپر جودکی روستایی که لک‌لک‌های عاشق آن را به منطقه ویژه گردشگری تبدیل کردند، لک‌لک‌ها در همه فصول سال در روستا حضور دارند و هیچگاه روستا را ترک نمی‌کنند.

کپرجودکی، روستایی در شهرستان بروجرد و در استان لرستان است، این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد، روستای کپر جودکی با تالاب بیشه دالان بروجرد همسایه است و این همسایگی باعث شده لک‌لک‌ها عاشق روستا و مردم خوب آن شوند.

مردم روستای کپر‌جودکی و ریش‌سفیدان، حضور لک‌لک‌ها را بیش از ۶۰ سال در روستا تایید می‌کنند، آنان لک‌لک‌ها را مایه برکت و آرامش و رونق برای روستا می‌دانند و مزاحمتی برای آنان ایجاد نمی‌کنند.

مردم روستا به خلق و خوی زندگی لک‌لک‌ها آشنا هستند و بسیاری از رفتارهای آنان را متوجه می‌شوند، مثلا پیرمرد روستایی می‌گفت: هنگامی که منقارشان را به هم زده و صدایی از آن درمی‌آورند، در حال ارتباط و صدا کردن جفت‌شان هستند.

اداره برق شهرستان بروجرد نیز سالهای گذشته در اقدامی جالب خطر برق گرفتگی را از لک‌لک‌ها دور کرد و با ایمن سازی تیرهای برق امنیت جانی لک‌لک‌ها را تضمین نمود.

شورای روستا نیز با همکاری خیرین و طبیعت‌دوستان در بالای تیرهای چراغ برق روستا صفحه‌های فلزی نصب کرد تا لک‌لک‌ها به راحتی بتوانند بر روی آن لانه سازی کنند.

در بهار که فصل تخم‌گذاری پرندگان است، لک‌لک‌های عاشق روستای کپرجودکی نیز در آشیانه‌های خود تخمگذاری کرده و جوجه لک‌لک‌های عاشق بسیاری را به دنیا می‌آورند.

خلاصه اینکه در این روزهای بهاری که سرسبزی و طراوت از دشت و کوه و جنگل می‌طراوت، روستای کپر‌جودکی منطقه گردشگری زیبایی است که لک‌لک‌ها میزبان گردشگران هستند، مردم روستا نیز با چهره‌ای گشاده و صمیمیتی وصف ناپذیر از گردشگران و طبیعت دوستان استقبال می‌کنند.

خلاصه اینکه لک‌لک‌ها با حضورشان در روستای کپر‌جودکی گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری از سراسر ایران را عاشق روستا کردند و باعث شناخته شدن آن در پهنه گردشکری ایران شدند.

دیگر خبرها

  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر