Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتحادیه صنف فناوران تهران، سید مهدی میرمهدی از بیکاری حدود ۶۰۰ نفر در صنف فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: این وضعیت از هیچ ابرقدرتی تاثیر نگرفته بلکه نشان از خود تحریمی دارد و این خود تحریمی ریشه اقتصاد کشور را خشکانده و باعث بیکاری روزافزون جوانان این مرز و بوم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرمهدی با انتقاد از کم‌کاری وزارت صنعت در همراهی با صنف رایانه افزود: تعداد بسیاری از واحدهای صنفی رایانه تعطیل شده‌اند و بخش اعظمی از سرمایه این صنف به کشورهای (ترکیه، کانادا و استرالیا) سرازیر شده است. درهمین حال بسیاری از همکاران مشغول در این صنف بیکار شده اند و محل کسب و کارشان تبدیل به قهوه‌خانه و کافی شاپ شده است.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه با اشاره به اینکه واردات در این حوزه و در حوزه های دیگر مسدود شده است، گفت: تاپیش از این هر کالا به هر طریقی که به کشور وارد می‌شد دو یا سه دست، گردش کار ایجاد می کرد. برای مثال تا پیش از این، یک ریبون یا یک کاتریج به واسطه داشتن قیمت پایین بعد از واردات و یک چرخه دو یا سه مرحله ای با قیمت ۱۲ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسید. در صورتیکه در حال حاضر و در مرحله ابتدایی خود، قبل از اینکه به دست مصرف کننده برسد، ۸۰ هزار تومان قیمت دارد.

وی ادامه داد: این کالاها اگر بخواهد چند دست گردش ایجاد کند، بیش از ۱۰۰ هزار تومان به مصرف کننده فروخته می‌شود که این فقط اجحاف در حق مصرف کننده است. البته کاتریج وارد شده که به قیمت ۲۳ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسید هم اکنون به نرخ ۲۴۰ هزار تومان فروخته می شود.

میرمهدی با تاکید براینکه باید برای ماندگاری واحدهای صنفی، شرکت‌های وارد کننده کالا را حمایت کنیم و مسیر واردات را برای آنها مرتفع سازیم، افزود: در بخش فناوری اطلاعات نیز شاهد هستیم که به دلیل افزایش قیمت دربازار، توان تهیه و خرید لپ تاپ برای خانواده وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار باعث گرانی کالاهای وارداتی شده و اجازه واردات کالا نیز داده نمی شود، گفت: درصورتی که سازمان «صمت» اجازه واردات ندهد، شرکتهای این بخش امکان ادامه کار و حفظ پرسنل و نیروهای خود را نخواهند داشت.

کد خبر 4445089 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: افزایش قیمت بیکاری رایانه اربعین ۹۷ نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت اطلاعات اربعین 97 فناوری نانو اینترنت شرکت دانش بنیان فناوری فضایی گوشی هوشمند گوگل محمد جواد آذری جهرمی نخبگان موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!

به گزارش تسنیم از شیراز، در این اخبار ادعاشده بود که در این میهمانی تعدادی پزشک، با مصرف مشروبات تقلبی و دست‌ساز دچار مسمومیت شدند و در این بین یکی از پزشکان زن متخصص پوست و مو در شیراز جان باخته است و تعدادی دیگر به دلیل مسمومیت شدید در بیمارستان بستری‌ شده‌اند. 

همچنین در این گزارش اعلام شده که همسر این پزشک که فوق تخصص چشم بوده هر دو کلیه‌اش از کار افتاده و هم اکنون در کما به سر می‌برد.

دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اظهار بی‌اطلاعی از جزئیات این دورهمی مرگبار، گفت: ظاهراً این اتفاق در یک میهمانی شخصی رخ داده و پزشکان حاضر در این راسم اکثراً از بخش خصوصی بودند. 

وی با اشاره به اینکه تمام حاضران در این میهمانی پزشک نبوده‌اند، گفت: ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود. برخلاف آنچه که درباره تعداد مراجعه زیاد به بیمارستان پس از این میهمانی مطرح شده، اما ورودی زیادی به بیمارستان نداشته‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از خبرنگار تسنیم خواست که جزئیات بیشتر را از نظام پزشکی جویا شود.

تحقیقات در مورد فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد

در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حا‌دثه مذکور خبر داد.

افشین محمدی دره شوری با بیان اینکه در جریان این پرونده تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به سر می‌برند، گفت: دیگر عوامل، مسببین و معاونین احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی افزود در این حادثه در مجموع 6 نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افر‌اد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار یافته در فضای مجازی تأکید کرد: برخی مطالب منتشر شده گمانه زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها