Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این گزارش قصد نبش قبر کردن نداریم اما نباید این گونه باشد که با برخی شانتاژها می توان از اصل موضوع غفلت کرد؛ اگر در آینده چنین اتفاقی دوباره تکرا شود نتیجه سهل انگاری و تسامح مدیرانی است که برای امروز یک تصمیم اساسی نگرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، عصر روز گذشته معاون اقتصادی استاندار از برخی از قصابی های واقع در میدان هفت تیر یاسوج و فروشگاه رفاه یاسوج بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بازدید برخی از قصاب ها قیمت هر کیلو گوشت اعلامی از تعزیرات  را در مغازه های خود نصب کرده بودند که جعفر گوهرگانی با لحن شوخی گفت: قیمت ها را زدید اما ما از کجا بدانیم که به چه قیمتی به خریداران فروخته می شود.

 

در این بازدید تخلفی از سوی قصاب ها مشاهده نشد که در بازدید بعدی سراغ فروشگاه رفاه یاسوج رفت، فروشگاهی که چند ماه قبل با حواشی زیادی همراه بود اما گویا هدف از بازدید دوم این بوده است که گفته شود احتکاری در گذشته در فروشگاه رفاه یاسوج انجام نشده بود و همه حرف های گذشته تکذیب شود.

جعفر گوهرگانی بیان کرد: با توجه به موجودی خوبی که این فروشگاه دارد خیال ما نیز برای تامین کالاهای اساسی مردم راحت است.

صحبت های گوهرگانی در بازدید قبلی: گوهرگانی خطاب به قائدی، نگهداری و دیگر مدیران فروشگاه رفاه عنوان کرد: انبار این فروشگاه پر از روغن است در حالی که می‌گفتند ماشینی برای حمل روغن نیست، من نه به عنوان معاون استاندار بلکه به عنوان یک شهروند از این فروشگاه رضایت ندارم چراکه بیش از دو هفته است که روغن، مرغ و ... ندارید لذا چه اقدامی در این خصوص کرده‌اید؟

 

معاون اقتصادی استاندار در بازدید روز گذشته  افزود: بازدید قبلی که از فروشگاه رفاه انجام شد به دلایلی نا تمام ماند به دلیل بعضی از رفتارها و صحبت‌های انجام گرفته مسائلی پیش آمد و اینکه پروسه انتقال کالا از انبار به قفسه‌ها اینقدر طول بکشد، ایراد است.

 

گوهرگانی گفت: جنجال هایی که در گذشته در خصوص و در بازدید گذشته انجام شد بی مورد بود که متاسفانه دوستان صنعت، معدن و تجارت موجودی انبار را به ما اعلام نکرده بودند و برخی برخوردهای نامناسب باعث شد که تنش هایی رخ دهد و منجر به بیان برخی غیر واقعیت ها شد.

 

وی افزود : این بازدیدها به طور مرتب ادامه خواهد داشت و اجازه نخواهیم داد که برخی منفعت طلبان از شرایط بوجود آمده به نفع خود و به زیان مردم عمل کنند.

 

در این بازدید حرف های جالبی مطرح شد که جای تامل داشت در بازدید قبلی گوهرگانی با دیدن انبار پر از روغن و قفسه های خالی از روغن در فروشگاه گفت: که این نمونه بارز احتکار است از طرف دیگر تعزیرات حکومتی استان نیز این احتکار را تایید کرد.

گوهرگانی در بازدید قبلی خود وقتی دید که برخی از کالاها برچسب قیمت ندارند گفته بود که وقتی کارخانه‌ای روی محصولش قیمت درج نمی‌کند بیانگر این است که دست دلال و واسطه و فروشنده را باز گذاشته و در این بین مصرف‌کننده ضرر می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان نیز چند روز بعد از بازدید از فروشگاه رفاه تصریح کرد: همان روزی که ما برای بازدید از فروشگاه رفاه رفته بودیم در سازمان صنعت و معدن پرونده عدم اعلام موجودی ۱۷ قلم کالای مربوط به این فروشگاه توسط صنعت و معدن تشکیل شده و صبح فردای آن روز به دست ما رسید که الان قاضی ما در شعبه چهارم در حال رسیدگی به این پرونده است و به طور قطع مجازات احتکار را برای آن لحاظ می‌کند.

حال نکته بسیار مهم و سوال اینجاست که نگهداری رئیس فروشگاه رفاه یاسوج طی یک نامه از تهران  برکنار شد در حالی که اکنون در سمت قبلی خود در حال فعالیت است و در اصل برکناری در کار نبوده.

این در حالی است که در بازدید گذشته، مدیران فروشگاه رفاه یاسوج از خجالت خبرنگاران نیز درآمدند و با الفاضی زننده به این قشر توهین کردند، هر چند که برخی نان به نرخ روز خورها تبانی هایی با مسئولان فروشگاه رفاه انجام دادند از جمله این که در حالی که حکم عزل مدیر فروشگاه رفاه یاسوج صادر شده بود، دو روز بعد از صدور این حکم در خبری اعلام می کنند که مدیر فروشگاه رفاه مرکزی در تهران این خبر را تکذیب کرده است؛حال باید دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را!؟

 

از طرفی مدیر فروشگاه همچنان و به نوعی دیگر در مسئولیت خود باقی می ماند که باید از مسئولین استانی، فروشگاه رفاه در مرکز و همچنین برخی رسانه ها سوال پرسید این چه بازی بود که به راه انداختید؛ از یک طرف بازدید می کنید و می گویید احتکار شده است و تابلوی بی انصافی را بر سر در آن نصب کنید، تعزیرات احتکار را تایید می کند، به اصحاب رسانه توهین می شود، از خبرنگاران شکایت می کنند، مدیری برکنار می شود و دوباره بر سر کار می آید، احتکار تلویحا تکذیب می شود و به نظر می رسد همه ما خوشحال هستیم.

 

همه آنچه گفته شد ابهاماتی است که در ذهن شهروندان نقش می بندد و نیاز است که نسبت به روشن شدن افکار عمومی مردم، مسئولان استان به ویژه معاون اقتصادی استاندار و مدیرکل تعزیرات استان به چند سوال مردم پاسخ دهند.

اگر احتکار نبود چرا مدیرکل تعزیرات استان همان روز احتکار را تایید کرد و با آبروی یک فروشگاه معتبر بازی شد؟

اگر احتکار نبود چرا مسئولان به ویژه استاندار در یک جلسه به این موضوع واکنش نشان داد؟

اگر فروشگاه رفاه یاسوج مقصر نبود چرا از طرف رفاه تهران برکنار شد؟

 

ناگفته نماند در این گزارش قصد نبش قبر کردن نداریم اما نباید این گونه باشد که با برخی شانتاژها می توان از اصل موضوع غفلت کرد؛ اگر در آینده چنین اتفاقی دوباره تکرا شود نتیجه سهل انگاری و تسامح مدیرانی است که برای امروز یک تصمیم اساسی نگرفته اند.

 

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست؛ قرار بود این بازدید از فروشگاه رفاه سرزده باشد اما بر اساس شنیده ها با توجه به صحبت های مدیر فروشگاه رفاه معلوم بود که از زمان این بازدید اطلاع داشته است.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر استقلالی ها از هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی / فیلم

تشکر استقلالی ها از هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی را مشاهده می کنید.

دانلود (12.1MB)

دیگر خبرها

  • تشکر استقلالی ها از هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی / فیلم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • عکس| تشکر محمدحسین پویانفر از یک کاسب تهرانی
  • تصاویر بارش ماهی از آسمان یاسوج؟
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل