Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- کارشناس مطرح داوری فوتبال ایران با بیان اینکه استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در جام جهانی و لیگ های معتبر اروپایی جواب داده است، گفت: مخالف ورود این سیستم به فوتبال ایران نیستم.

«علی خسروی» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا در خصوص ابراز علاقه مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به ورود سیستم کمک داور ویدئویی به مسابقات لیگ برتر، اظهار داشت: اکنون این سیستم در سطح اول فوتبال جهان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه فیفا به استفاده از این تکنولوژی تاکید دارد، گفت: در جام جهانی «وار» به خوبی جواب داد و پس از چند بازی، جای خود را باز کرد و اشتباهات را نیز کاهش داد.
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هفته گذشته اعلام کرد که این فدراسیون قصد دارد طرح استفاده از کمک داور ویدئویی را به طور پایلوت در ورزشگاه آزادی تهران انجام دهد تا در صورتی که این طرح موفقیت آمیز بود، آن را در تمامی بازی های لیگ برتر به کار بگیرد.

**طرز استفاده از کمک داور ویدئویی اهمیت زیادی دارد
«خسروی» در ادامه با اشاره به اینکه طرز استفاده از «وار» اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: زمانی مقابل ورود تکنولوژی به فوتبال ایران مقاومت صورت می گرفت، اما اکنون باید قبول کنیم با آموزش های مناسب و استفاده صحیح از سیستم کمک داور ویدئویی، بسیاری از اشتباهات کاهش یافته و از بین می رود.
وی افزود: به طور مثال در دیدارهای هفته گذشته لیگ برتر ایران اتفاقات خیلی زیادی در داوری رخ داد که چنانچه تکنولوژی وجود داشت، تا این حد حاشیه ایحاد نمی شد.

**«وار» تجارتی برای فیفا است
خسروی با بیان اینکه راه اندازی و استفاده از تکنولوژی «وار» هزینه بالای دارد، گفت: این یک کسب و کار و تجارت برای فیفا است که می خواهد فدراسیون های کشورهای مختلف در آن سیهم شوند و حامیان مالی متعددی در سطح جهان هستند که به کشورها برای راه اندازی آن کمک می کنند.
وی در پاسخ به این سوال که در نهایت موافق ایجاد شرایط برای استفاده از این سیستم است؟، پاسخ داد: مخالف نیستم، چرا که تاکنون این روش جواب مثبتی داده است.
کارشناس داوری در خصوص شرایط قضاوت ها در فصل جاری فوتبال ایران، گفت: شرایط داوری و همچنین فوتبال ایران شبیه به یکدیگر هستند و برخی مواقع با رشد مواجه می شود و گاهی نیز سقوط می کند.

**پاشازاده از سیدعلی دلجویی کند
وی در مورد اتفاقات دیدار بادران تهران و پرسپولیس پاکدشت در لیگ دسته اول که با درگیری یکی از عوامل تیم بادران با «مهدی سیدعلی» داور بازی همراه شد، گفت: هر چند «مهدی پاشازاده» سرمربی بادران در این اتفاق ناگوار نقشی نداشته است، اما او از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران در گذشته محسوب می شود و زیبنده خواهد بود تا مسبب پایان این حواشی شود.
وی افزود: به عنوان یک دوست از پاشازاده می خواهم پیش قدم شده و از سیدعلی دلجویی کند تا اقدام جدید و تحسین برانگیزی در فوتبال ایران پدید آید.
خسروی گفت: اکنون که نسل طلایی فوتبال ایران چون «علی کریمی»، «مهدی پاشازاده»، «مهدی مهدوی کیا»، «وحید هاشمیان» و دیگران وارد عرصه مربیگری شده اند باید ارتباط خوبی بین آنان و داوران وجود داشته باشد. چراکه همه ما خاطرات خوبی از این بازیکنان داریم.
این کارشناس در پایان گفت: رفتار یکی از عوامل تیم بادران که گفته می شود برادر پاشازاده بوده است، قابل پذیرش نیست اما بازیکن اسبق تیم ملی ایران می تواند با دلجویی از داور، سبب اتفاقی مبارک و جدید باشد.
ورزشی**3783**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فوتبال داور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین بارش باران در ایستگاه در روستای انجیره آبدانان

احسان احمدی نژاد کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: ایستگاه‌های هواشناسی آبدانان با ۱۱۷ میلی متر، میمه ۱۱۰ و ارکواز ملکشاهی با ۱۰۵ میلی متر به ترتیب بعد از انجیره بیشترین میزان بارش باران را ثبت کرده اند و مقدار دریافت نزولات جوی ایلام در این بازه زمانی ۵۷ میلیمتر بوده است.

وی افزود: هرچند اصل سیستم امشب به تدریج از آسمان استان خارج می‌شود، اما به خاطر وجود رطوبت در جو، طی ساعاتی از فردا بارش‌های رگباری بهاری به ویژه در نواحی شمال استان رخ می‌دهد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام اضافه کرد: بارش‌های امروز موجب طغیان رودخانه‌ها و مسیل ها، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها می‌شود.

احمدی نژاد یادآور شد: این سیستم بارشی همراه با خطر اصابت صاعقه، تکرگ، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد موقتی است.

وی ادامه داد: فردا نیز باتوجه به رگباری و بهاری بودن سیستم و بارش‌های نقطه ای، احتمال بروز آبگرفتگی موقت وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان استان ها استان‌ها

دیگر خبرها

  • داور خوزستانی موفق به کسب درجه داوری آسیا شد
  • جنجال داوری: گلی که آرسنال خورد درست بود! (عکس)‏
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • داور قمی موفق به کسب درجه داوری آسیا شد
  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • ثبت بیشترین بارش باران در ایستگاه در روستای انجیره آبدانان
  • موفقیت داور خوزستانی در یک دوره بین‌المللی
  • قضاوت تیم داوری ایران در فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • کارشناس داوری: حیدری قضاوت کولینایی کرد/ اخراج عالیشاه سختگیرانه، اما درست بود