Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-09@02:01:22 GMT

ترکیب عسل و پیاز، آنتی بیوتیک فوق العاده قوی

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۹۷۹۵۶

به گزارش پارس نیوز،  عسل و پیاز: تسکین سرفه روش تهیه شربت عسل و پیاز

عسل و پیاز هر دو خاصیت آنتی باکتریالی دارند پس وقتی با هم ترکیب شوند تبدیل به یک آنتی بیوتیک قوی خواهند شد. ترکیب عسل و پیاز، آنتی بیوتیک فوق العاده قوی خواهد شد که به درمان سرفه کمک میکند. در این مقاله با چگونگی تهیه شربت سرفه توسط عسل و پیاز آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسل و پیاز: تسکین سرفه

عسل از طرف سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان یک درمان طبیعی برای سرفه و سرماخوردگی به رسمیت شناخته شده است. این ماده غذایی قدرت نرم‌کنندگی سینه را دارد و تحریکات آن را تسکین می‌بخشد. عسل می‌تواند علائم سرماخوردگی و سرفه را کاهش دهد، علاوه بر این عسل خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و باعث افزایش تولید ترکیباتی به‌نام سیتوکین می‌شود که خواص ضدمیکروبی دارد.

پیاز یک شهرت جهانی در دفع خلط دارد. خواص بی‌نظیر آن در دفع باکتری‌ها و تمیزی مجاری تنفسی مثال‌زدنی است. این ماده غذایی حاوی میزان زیادی آنتی‌اکسیدان است و خواص سم‌زدایی و تصفیه کنندگی دارد، در نتیجه برای کنترل سرفه‌ها مؤثر عمل می‌کند. پیاز می‌تواند تحریک و خارش گلو را تسکین دهد.

این ترکیبات مانند آنتی‌بیوتیک عمل می‌کنند چون قادر هستند با میکروارگانیسم‌هایی که به مجاری تنفسی حمله می‌کنند مقابله کنند. ترکیب عسل و پیاز یک درمان طبیعی محسوب می‌شود که از دوره باستان به‌عنوان یک شربت ضدسرفه استفاده شده است. این دو ترکیب خاصیت آنتی‌بیوتیکی و خلط‌آوری دارند و سرفه را کاهش می‌دهند، در واقع شربت حاصل از این دو ماده غذایی مانع از حاد شدن مشکل سرفه می‌شود.

شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که با مصرف این دو ماده سیستم ایمنی‌تان تقویت می‌شود و قدرت بدنتان در برابر ویروس‌ها، باکتری‌ها و دیگر میکروارگانیسم‌های ایجاد کننده بیماری‌های دستگاه تنفسی افزایش می‌یابد.

از ترکیب این دو ماده شربتی حاصل می‌شود که خواص عسل و پیاز را یکجا دارد و برای تسکین سرفه و تقویت دستگاه ایمنی مؤثر عمل می‌کند. می توانید مطمئن باشید که این شربت عارضه و خطری ندارد.

شربت پیاز و عسل

مواد لازم

پیاز متوسط 1 عدد

آب 2 لیوان (400 میلی‌لیتر)

آب‌لیموترش 1 عدد

عسل 2 قاشق (15 گرم)

روش تهیه شربت عسل و پیاز

پیاز را پوست گرفته و به قطعات درشت خرد کنید. سپس آنها را با دو لیوان آب به‌مدت 15 دقیقه بجوشانید، سپس زیر شعله را خاموش کرده و اجازه دهید به‌مدت 5 دقیقه استراحت کنید. دو قاشق عسل و آب یک عدد لیموترش را به آب پیاز اضافه کنید. می‌توانید روزانه دو تا سه بار از این نوشیدنی بنوشید.

عسل و پیاز به تغذیه باکتری‌های مفید روده کمک می‌کنند

پری‌بیوتیک‌ها به عنوان غذای پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های مفید روده) شناخته می‌شوند. یکی از این پری‌بیوتیک‌ها فروکتواولیگوساکارید (FOD) است که بطور طبیعی در مواد غذایی مانند گندم، پیاز، موز، عسل، سیر یا تره فرنگی یافت می‌شود. «تخمیر FOS درون روده بزرگ منجر به ایجاد اثرات فیزیولوژیک زیادی از جمله افزایش تعداد بی‌فیدوباکتری‌ها درون روده بزرگ، افزایش جذب کلسیم، افزایش وزن مدفوع، کاهش زمان عبور مواد غذایی از دستگاه گوارشی و احتمال کاهش سطوح چربی خون می‌شود. تصور می‌شود که افزایش بی‌فیدوباکتری‌ها، به دلیل تولید ترکیباتی جهت جلوگیری از پاتوژن‌های بازدارنده بالقوه، کاهش سطوح آمونیاک خون و تولید ویتامین‌ها و آنزیم‌های گوارشی، برای بدن مفید باشد.»

اگرچه این پری‌بیوتیک‌ها برای ما مفید هستند، با اینحال ممکن است در برخی افراد، منبع تولید گاز روده نیز باشند. تولید گاز روده می‌تواند بصورت ورم یا ناراحتی شکمی، افزایش نفخ شکمی و بوی بد دهان بروز نماید. در صورتیکه مبتلا به IBS (سندروم روده تحریک‌پذیر) هستید، در مصرف این مواد احتیاط کنید.

پیاز و عسل از ابتلا به سرطان دستگاه گوارش پیشگیری می‌کند

پیاز دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، سیتوتوکسیک و آپوپتوتیک پیشرفته است. پیاز به همراه سایر مواد غذایی نظیر گوجه فرنگی، روغن زیتون، بروکلی، سیر، انواع توت‌ها، سویا، عسل، چای، آلوئه‌ورا، انگور، رزماری (اکلیل کوهی)، ریحان، فلفل تند، هویج، انار و زردچوبه، حاوی اجزای فعالی هستند که می‌توانند آغاز و پیشرفت عامل‌های سرطان‌زا را تحت تأثیر قرار داده، در مسیرهای تعیین شده در تکثیر، مرگ برنامه‌ریزی شده و متاستاز سلولی اثر بگذارند.

احتیاط درباره مصرف عسل و پیاز

* «نشریه پزشکی دستگاه گوارش آمریکا» اظهار می‌کند در حالی که افرادی در حالت طبیعی سوزش معده را تجربه نمی‌کنند می‌توانند پیاز خام را بدون مشکل مصرف نمایند، اما مصرف پیاز در افرادی که مبتلا به سوزش معده مزمن یا بیماری رفلاکس معده هستند، می‌تواند این علائم را وخیم‌تر کند.

* مصرف مقادیر زیاد پیاز می‌تواند باعث رقیق‌تر شدن خون شود. در صورتی که مقدار زیادی پیاز سبز بخورید یا میزان مصرف خود را سریع افزایش دهید، ویتامین K موجود در آن ممکن است با داروهای مشخص رقیق کننده خون مانند کومادین، تداخل ایجاد کند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: درمان سازمان بهداشت جهانی سرماخوردگی پوست شعله تغذیه وزن مواد غذایی گاز ابتلا به سرطان فلفل مرگ ویتامین روغن زیتون سازمان بهداشت جهانی شعله مرگ ویروس پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف روزانه یک مشت آجیل چه فوایدی دارد؟

الهه جعفرزاده: طبق تحقیقات اخیر، بین مصرف روزانه آجیل و کاهش خطر افسردگی ارتباط وجود دارد. به گفته کارشناسان، آجیل حاوی مواد مغذی خاصی است که می‌تواند به ارتقای سلامت روان کمک کند. این تحقیقات بیانگر آن است که خوردن یک مشت آجیل (۳۰ گرم) در روز با کاهش ۱۷ درصدی خطر ابتلا به افسردگی مرتبط است.

یک وعده آجیل می‌تواند شامل: ۱۰ عدد گردو، ۲۰ عدد بادام، ۳۰ عدد پسته و ۱۵ بادام هندی باشد.

طی سال‌های اخیر تحقیقات زیادی روی تأثیر عمیق عادات غذایی ما بر سلامت ذهن و روان تأکید داشته‌اند؛ که یکی از پررنگ‌ترین آنها به ارتباط قوی میان روده و مغز اشاره می‌کند و نقش کلیدی تغذیه در سلامت روانی را برجسته می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سلامت روده چه ربطی به سلامت روانی دارد؟/ این مطلب را حتما بخوانید

به گفته محققان، افرادی که در رژیم غذایی خود آجیل بیشتری می‌خورند، ممکن است در سایر رفتارهای سالم نیز پیشرو باشند و عاداتی مانند ورزش و بهداشت خواب را نیز مدنظر قرار دهند. بدین ترتیب طبیعی است که خطر ابتلا به اختلالات خلقی در آنها کاهش یابد.

کدام یک از اجزای آجیل به کاهش خطر افسردگی کمک می‌کنند؟

نتایج نشان می‌دهد مواد مغذی موجود در انواع آجیل می‌تواند به بدن کمک کند تا استرس را بهتر مدیریت کند، سلامت روده را بهبود بخشد و سلامت مغز را تقویت کند. از این رو، خوردن آجیل می‌تواند یک استراتژی غذایی مفید برای پیشگیری و مدیریت افسردگی باشد.

به طور مثال:

گردو و امگا ۳

گردو به دلیل محتوای بالای امگا ۳ معروف است. امگا ۳ که برای عملکرد و رشد مغز ضروری است، اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و به طور بالقوه خطر افسردگی را کاهش می‌دهد. مصرف منظم گردو با تأثیر بر ایجاد و عملکرد انتقال‌دهنده‌های عصبی تنظیم‌کننده خلق و خو، مانند سروتونین و دوپامین، ممکن است به بهبود خلق و خو و کاهش علائم افسردگی کمک کند.

هم‌چنین یک مطالعه در سال ۲۰۲۳ نشان داد که مصرف مکمل امگا ۳ با بهبود قابل توجه علائم افسردگی در افراد مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط مرتبط است.

بادام هندی و تریپتوفان

بادام هندی به دلیل داشتن محتوای بالای تریپتوفان و پتانسیل خود در کاهش علائم افسردگی بسیار مورد توجه است. تریپتوفان یک آمینو اسید است که به عنوان پیش‌ساز سروتونین عمل می‌کند و می‌تواند خلق و خو را بهبود بخشد، به طور بالقوه نرخ افسردگی را کاهش دهد و هم‌چنین در تنظیم خواب نقش داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که اثرات ضد افسردگی تریپتوفان ممکن است ناشی از تأثیر مثبت آن بر التهاب عصبی، استرس مزمن و اختلال در تنظیم میکروبیوم روده باشد.

بادام و اسیدهای فنولیک

بادام سرشار از اسیدهای اولیک است؛ که در مطالعات اخیر نتایج امیدوارکننده‌ای در کاهش رفتارهای شبه‌افسردگی داشته است. از دیگر آجیل‌های دارای این ترکیبات می‌توان به گردو و پسته اشاره کرد. این ترکیبات می‌توانند بر سیستم‌ها و عملکردهای مختلف بدن، از جمله متعادل کردن سطح استرس، کمک به تشکیل سلول‌های عصبی و تأثیر مثبت بر سلامت روده تأثیر بگذارند؛ که همگی از عوامل ضروری برای سلامت روان هستند.

سایر مواد مغذی موجود در آجیل

ویتامین E: آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به محافظت از سلول‌های مغز در برابر استرس اکسیداتیو کمک کند.

منیزیم: یک ماده معدنی است که در عملکرد انتقال‌دهنده‌های عصبی نقش دارد و به تنظیم خلق و خو کمک می‌کند.

هم استرس اکسیداتیو و هم کمبود منیزیم در ایجاد اختلالات خلقی، از جمله افسردگی، نقش دارند.

چربی‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع: منابع چربی سالمی که برای حفظ یکپارچگی ساختاری سلول‌های مغز و حمایت از ارتباط بین نورون‌ها ضروری هستند.

فیبر غذایی: به تقویت میکروبیوم روده کمک می‌کند. آجیل، علاوه بر فیبر بالا، دارای شاخص گلیسمی پایینی است؛ به این معنی که باعث افزایش سریع سطح قند خون نمی‌شود. پایدار بودن سطح قند خون با تنظیم بهتر خلق و خو و کاهش خطر علائم افسردگی مرتبط است.

بیشتر بخوانید:

تغذیه چطور بر سلامت روان تأثیر می‌گذارد؟/ غذاهای شیرین شما را افسرده می‌کنند با مصرف این خوراکی‌ها آلزایمر نمی‌گیرید چرت بزنید، اما کوتاه/ چرت‌ طولانی، شما را در معرض این دو مشکل بزرگ سلامت قرار می‌دهد افسردگی تابستانی؛ چگونه درمانش کنیم؟

منبع: healthline

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897127

دیگر خبرها

  • مصرف روزانه یک مشت آجیل چه فوایدی دارد؟
  • فواید شگفت انگیز خوردن عسل قبل از خواب
  • این غذاها و داروها را با هم مصرف نکنید؛ از وارفارین و زغال اخته تا الکل و آنتی هیستامین
  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی
  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • دو ماده غذایی که انگل روده را از بین می‌برند