Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:54:44 GMT

کارگاه آموزشی جهت یابی در بوشهر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۹۸۴۱۰

کارگاه آموزشی جهت یابی در بوشهر برگزار شد

بوشهر- ایرنا- رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی بوشهر گفت: کارگاه آموزشی جهت یابی به کمک اجرام آسمانی در محل خانه کوهنورد شهید ابراهیم ماندگار واقع در منطقه خائیز روستای گشی شهرستان تنگستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر گلستانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی بوشهر برای ارتقای سطح دانش و آگاهی علاقمندان به رشته کوهنوردی اقدام به برگزاری این کارگاه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در این دوره که با استقبال بیش از 30 کوهنورد همراه شد مباحث تئوری همچون تاریخچه استفاده از علم نجوم، شناخت اجرام آسمانی و جهت یابی در شب بوسیله ستارگان و سیارات بصورت عملی با رویت ستارگان توسط فاطمه هاشمی نسب از مدرسان مجرب در علم نجوم برگزار شد.
گلستانی ادامه داد: انتظار می رود با توجه به امکانات و موقعیت این محل، به مکانی مناسب برای انجام دوره های آموزشی استان بوشهر تبدیل شود.
وی همچنین با اشاره به برگزاری دره آموزشی 'پزشکی کوهستان' گفت: این دوره که از برنامه های مصوب فدراسیون کوهنوردی است با حضور 26 ورزشکار و تدریس فرید عباسی دزفولی از پزشکان فدراسیون کوهنوردی به مدت 2 روز در سالن دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.
گلستانی یادآور شد: در این دوره مباحث بسیار مهم از جمله راه های جلوگیری و یا کاهش اثرات گرمازدگی، سرمازدگی، تغذیه در کوهستان مورد بحث و تدریس قرار گرفت.
وی افزود: درپایاندوره آموزشی با هدف ارزیابی آزمون نهایی از شرکت کنندگان گرفته شد.
7212/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جغرافيا كوه كوهنوردي آسمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر شورای سیاست‌گذاری جمعیت ستاد نماز جمعه کشور، با اشاره به جهان قبل و بعد از انقلاب جنسی، گفت: استان مرکزی به واسطه آمار ۶۰ درصدی طلاق، از این حیث رتبه پنجم را در کشور دارد که باید در این راستا تدابیر ویژه ای اندیشید.

وی گفت: آسیب شناسی فردی و اجتماعی طلاق در جامعه کنونی باعث شده تا ایران به سوی سالمندی پیش رود.

حجت الاسلام شفیعی گفت: همچنین استان مرکزی رتبه چهارم جمعیت سالمند در کشور را دارد و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری با جهاد تبیین می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد و گام‌های موثرتری در راستای اقتدار نظام جمهوری اسلامی برداشت.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی نیز گفت: دوره ملی آموزشی «حسنه ماندگار» با هدف تشکیل شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت و تربیت کنشگر فعال با استفاده از فنون کاربردی با بهره گیری از اساتید مجرب در دانشگاه آزاد واحد اراک، برگزار شد.

رضا بخشی افزود: در این دوره آموزشی که با محوریت کانون خدمت رضوی و تربیت تسهیل گران جوانی جمعیت برگزار شد، ۱۵۰ نفر از خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی شهرستان‌های مرکزی حضور داشتند و آموزش‌های را فرا گرفتند.

وی گفت: انتظار است این جامعه هدف، به عنوان کنشگران فعال اجتماعی بتوانند نسبت به فرهنگ سازی در فضای عمومی حوزه جمعیت، جوانی جمعیت و افزایش سرانه جمعیت، گام‌های مؤثرتری بردارند.

کد خبر 6088836

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»