Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واعظی: سیزده آبان اتفاق مهمی نمی‌افتد
محمود واعظی در پاسخ به این سئوال که «صحبت آقایان روحانی و جهانگیری درباره بهتر شدن اوضاع اقتصادی کشور تا چند ماه آینده براساس تحلیل خاصی است یا صرفا با هدف امیدبخشی مطرح می شود؟» به خبرآنلاین گفت: آمریکا از همه امکانات خودش استفاده می کند تا فشار گسترده ای را بعد از ۱۳ آبان به مردم و دولت ایران بیاورد اما چنین وضعیتی نمی تواند ادامه پیدا کند. وی افزود: ما تدبیری کردیم و هر آنچه قرار بود در ۱۳ آبان به بعد اتفاق بیفتد، تمهیداتش را فراهم کردیم. البته آمریکایی ها زودتر هم به استقبال اعمال تحریم ها رفتند، حالا شاید مثل دفعه قبل چند بانک و موسسه را تحریم کنند اما در کل ۱۳ آبان اتفاق ویژه ای نمی افتد.

فرمانده پلیس: راننده گشت ارشاد به محض دیدن دختر ترمز کرد
سردار حسین رحیمی در حاشیه مرحله هفدهم طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر فیلم منتشر شده از حضور ماموران گشت ارشاد در سوهانک اظهار کرد: حضور پلیس در سوهانک بنابر درخواست مکرر و فراوان مردم بود، با توجه به اینکه در آنجا مرکز دانشگاهی ایجاد شده است. رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: فیلمی منتشر شد که من آن فیلم را در فضای مجازی دیدم، که دخترخانمی جلوی خودرو آمد و راننده ما به محض دیدن این حرکت پایش را روی ترمز گذاشت و ایستاد اما بخشی از آن فیلم را پخش کردند. وی متذکر شد: اگر بخواهند با جوسازی ما را از برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی دور کنند، کوتاه نمی‌آییم، یکی از وظایف نیروی انتظامی برخورد با کسانی است که امنیت اخلاقی جامعه را به مخاطره می‌اندازند و در این مسیر محکم گام برمی‌داریم.

عبدالله نوری حطاب آیت‌الله یزدی:
به چه حقی به آیت الله شبیری با ادبياتی زننده و توهین آمیز می نویسید: «دیگر تکرار نگردد»؟
عبدالله نوری در نامه‌ای به آیت‌الله یزدی به نامه او به آیت‌الله شبیری زنجانی واکنش نشان داد که در بخشی از آن می‌خوانیم: جناب آقای یزدی
شما با چه حقی به معظم له با ادبياتی زننده و توهین آمیز می نویسید: "لازم است این احترام و شئون مرجعیت را رعایت فرموده و ترتیبی اتخاذ فرمائید این گونه مسائل دیگر تکرار نگردد"؟ راستی شما هیچگاه به ذهنتان آمده است که از چه شأن و جايگاهی درون و برون حوزه های علمیه برخورداريد که حتی با بزرگان حوزه ایمان و عقیده مردم اینگونه سخن می گویید؟
جناب آقای یزدی
خودم و شما را به تقوی و پرهیز از هوای نفس توصیه میکنم. نه من و نه شما حق نداریم دین، مقدسات و مرجعیت را برای نزدیک شدن به قدرت و حفظ پاره ای امتیازات هزینه کنیم. وضعیت شما قابل درک است ولی راه حل آن منحصر به این حرمت شکنی ها نیست.

رشیدپور: برای اعلام موضع درباره برنامه نود از هیچ‌کس اجازه نگرفتم
رضا رشیدپور در واکنش به حواشی پیش آمده در گفتگو با مدیر شبکه سه سیما گفت : برای گفتن حرف حق از هیچ‌کس اجازه نمیگیرم. مجری برنامه حالا خورشید ادامه داد: صحبت روز گذشته که گفته شد من برای اعلام موضع درباره برنامه نود از مدیران شبکه «اجازه» گرفتم را به صراحت تکذیب می‌کنم و دیروز امکان صحبت در این باره فراهم نشد. وی با اشاره به حواشی گفت گو با مدیر شبکه ۳ و عادل فردوسی پور ابراز داشت: من همانطور که قبلا برای مخاطبان برنامه مطرح کردم، نیمه شب متوجه عدم پخش «نود» شدم و صبح برای جویایی علت ماجرا با مدیر شبکه تماس گرفتم، به ایشان عرض کردم انتظار نداشته باشند حالاخورشید نسبت به این مساله موضع دفاعی از شبکه داشته باشد.

نامه حسن روحانی به آیت‌الله شبیری زنجانی:
تأسف شدید خود را از اسائه ادبی که به ساحت‌تان شده، ابراز می‌دارم
در پی نامه سرگشاده اخیر آیت الله یزدی به حضرت آیت الله شبیری زنجانی، آیت الله سید حسن خمینی، طی نامه ای به این مرجع عالیقدر شیعه ضمن ابراز تأسف از اسائه ادب به ساحت ایشان، نوشت: جمهوری اسلامی نه تنها به ذوب شدن روحانیت شیعه در حکومت وابسته نیست، بلکه تنها با استقلال حوزه و مرجعیت از دولت ها میسر است. در بخشی از این نامه می‌خوانیم: اگر به دیده قبول بنگرید، حقیر خود را شاگرد شما می دانم و همچون مرحوم والد، سال ها در درسها و مباحث مربوطه حاضر بوده ام. علاوه بر آن ، به سبب علقه و رابطه عمیق حضرت امام و والد بزرگوارتان که به تعبیر جنابعالی، همدلی و رفاقت دو بیت مرجعیت را به بیش از هفتاد سال کشانده است، تأسف شدید خود را از اسائه ادبی که به ساحتتان شده است ابراز می دارم. اما آنچه مزید بر این امور ظاهری -که مطمئنم خللی نیز در روح بلند شما پدید نمی آورد- ، حائز اهمیت بوده و لازم است مورد توجه اهل علم واقع شود، استدلال ناتمامی است که در نامه جناب آیت الله یزدی به آن اشاره رفته است.

اتفاقات عجیب در شبکه سه
بعد از حضور روز گذشته (یکشنبه ۶ آبان) علی فروغی در برنامه «حالا خورشید» دوباره حاشیه‌های زیادی به وجود آمد و تب حرف و حدیث‌های گوناگون درباره «نود» و عادل فردوسی‌پور بالا گرفت. اما همه چیز به آنتن زنده ختم نشد و واکنش‌ها بعد از پایان برنامه هم ادامه پیدا کرد، اینبار اما پای رضا رشیدپور هم  به ماجرا باز شد و او در فضای مجازی نسبت به اظهارنظرهای فروغی در برنامه واکنش نشان داد. فروغی در برنامه روز گذشته «حالا خورشید» درباره مسائل مختلفی حرف زد، رعایت دقیق کنداکتور در این شبکه و پخش برنامه ها با هماهنگی شورای کنداکتور شبکه سه یکی از محورهایی بود که او درباره‌اش حرف زد. نظمی که فروغی از آن می‌گفت اما ۲۴ ساعت هم طول نکشید و اتفاقی عجیب در شب گذشته باعث شد تا هرچه فروغی رشته بود تنها در چند دقیقه پنبه شود. اوج این بی‌نظمی دیشب روی آنتن زنده تلویزیون رخ داد و به دلیل پخش سریال جدید این شبکه، «حوالی پاییز» خبر شبانگاهی ساعت ۲۲ به دقایقی تاخیر روی آنتن رفت. این اتفاق باعث شد گوینده این بخش خبری با لحنی نسبتا عصبانی و کنایه‌آمیز نسبت به تغییری که در کنداکتور شبکه سه به وجود آمد و باعث پخش با تاخیر خبر ساعت ۲۲ شد واکنش نشان دهد. گوینده خبر این اتفاق را غیرحرفه‌ای دانست در ابتدای اخبار گفت: «از بی نظمی و رفتار غیر حرفه ای که بابت تاخیر در پخش خبر شد، عذرخواهی می‌کنم!»همه این ماجراها اما زمانی عجیب‌تر شد که رفتار گوینده بخش خبری شب گذشته در برنامه «حالا خورشید» امروز مورد تمسخر قرار گرفت و در اقدامی عجیب رشیدپور در برنامه‌اش به وضوح گوینده خبر را مسخره می‌کند. رشیدپور که ۲۴ ساعت قبل بیش از یک ساعت آنتن برنامه اش را به علی فروغی داده بود تا در همین برنامه درباره کار حرفه ای این شبکه صحبت شود بعد از غیر حرفه ای خوانده شدن شبکه سه توسط معاونت سیاسی سیما واکنش تندی به این اتفاق داشت. او به همراه پارتنرش «نشاط» متنی اغراق شده از اعتراض شب گذشته رکوعی اخبارگوی خانم را به تمسخر گرفتند و اعلام کردند به دلیل تغییر کنداکتور قهرند و دیگر خبر پخش نمی کنند.  اتفاقی بی سابقه برای ادامه دادن یک دعوای بی سابقه روی آنتن سیما!

همسر شهردار سابق تهران: اردیبهشت ۹۷ ازدواج کردیم
میترا نجفی همسر جدید محمد علی نجفی شهردار سابق تهران در واکنش به حواشی اخیر پیرامون دکتر نجفی در گفتگوی اختصاصی با کانال خبری امید_مردم گفته است:هر فردی می تواند عاشق بشود و ازدواج کند ،همه انسان ها تا زمانی که جان دارند در وجود ما حس دوست داشتن وجود دارد.وی  با اشاره به نحوه ازدواجش با دکتر نجفی تاکید کرد:آقای دکترنجفی از من خیلی محترمانه خواستگاری کردند و من هم بعد از مشورت با خانواده به ایشان جواب مثبت دادم/ این زندگی سر گرفته است ،دلیلی ندارد که عده ای دنبال حواشی باشند/ هر موضوعی و مسئله ای پیش بیاید با مدرک و سند از آقای دکتر نجفی در رسانه ها اعلام می کنم ؛ما اردیبهشت 97 با هم ازدواج کردیم و متاسفانه بر اساس عکس زناشویی ما گفته اند چون رابطه نامشروع داشته با او ازدواج کرده است.تهمت زننده ها را به خدا واگذار میکنیم. وی در خاتمه خاطر نشان کرد: واقعا اگر مردم منتظر اتفاقی هستند؛ هر مسئله ای از طرف اقای نجفی بعنوان خلاف باشد، من در رسانه ها اعلام میکنم.

بازنشستگانی که استعفا ندهند متصرف در اموال عمومی هستند
عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: افراد بازنشسته‌ای که مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند، در صورتی که استعفا ندهند، متصرف در اموال دولتی محسوب می‌شوند. به موجب مجازات در نظر گرفته شده در این قانون چنانچه افراد مشمول استعفا ندهند، حقوقی که دریافت می‌کند، در حکم تصرف در اموال دولتی است. برخی در تلاش بوده و هستند تا استثناهایی را در مسیر اجرای این قانون به وجود بیاورند، اما مجلس با هر استثنایی مقابله می‌کند. بازنشستگانی که همچنان مشغول کار باشند، حق امضا یا عزل و نصب نخواهند داشت و دیوان محاسبات کشور می‌تواند مانع فعالیت آنها شود.

معرفی متهمان افزایش قیمت دلار در چهار دهه
بررسی قیمت نرخ ارز در چهل سال اخیر نشان می دهد ایران تا کنون سه شوک ارزی را تجربه کرده است. سال ۱۳۵۹؛ متهمی به نام جنگ؛ افزایش نرخ دلار از سال ۱۳۵۷ در بازار آزاد آغاز شد.خروج سرمایه از ایران از یک سو و شرایط انقلابی و تاثیر آن بر کاهش صادرات نفت از سوی دیگر بازار ارز را تحت فشار قرار داده بود. سال ۱۳۷۳؛ متهمی به نام تعدیل؛ نتیجه سیاست های اجرایی موسوم به تعدیل در بازار ارز خود را نشان می داد. افزایش بدهی‌های خارجی ایران در کنار موقعیت اقتصادی رخ داده سبب شد نرخ ارز افزایشی برابر با ۴۷.۹ درصد را تجربه کند. سال ۱۳۹۱؛ متهمی به نام تحریم؛ این بار متهم ردیف اول تحریم بود . تحریم خرید نفت از سوی ایران توسط اتحادیه اروپا و تحریم های شورای امنیت علیه ایران./خبرآنلاین

کدام یک از اصولگرایان با رییسی جلسات ثابت دارند؟
سیدمحمد حسینی، سخنگوی جبهه مردمی نیرو‎های انقلاب اسلامی درباره جلسات تعدادی از اعضای جمنا با رئیسی می‌گوید: در جلسات با آقای رئیسی فقط بعضی از اعضای هیأت رئیسه مانند غلامعلی حدادعادل، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، رئیس شورای مرکزی جمنا، محمدباقر ذوالقدر، معاون سابق امنیتی وزارت کشور و تعداد دیگری حضور دارند./ایرنا پلاس

کشف کروکدیل از رستورانی در کرج!
مدیر کل محیط زیست استان البرز از کشف یک کروکدیل از رستورانی در مشکین دشت کرج خبر داد: این کروکدیل پس از اینکه زنده از این رستوران کشف شد به مرکز بازپروری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد. برخی تصور کرده بودند هدف از نگهداری این حیوان در رستوران استفاده از گوشت آن بوده است، این کروکدیل برای جذب مشتری در این رستوران استفاده می‌شد. صاحب رستوران پیشتر با اخذ مجوز از محیط زیست چند پرنده را در این محل نگهداری می‌کرد اما این کروکدیل که گونه بومی ایران هم نبود بدون مجوز در کنار آن پرنده‌ها نگهداری می‌شد/ ایسنا

افشاگری آزاده نامداری از مستند سازی مدیر شبکه سه علیه مدیران تلویزیون
آزاده نامداری، مجری تلویزیون که چند سالی است در این رسانه ممنوع‌الفعالیت است، درباره چگونگی این اتفاق توضیحاتی را ارائه داد: شما به من، به آقای علیخانی و یک مجری دیگه زنگ زدید و گفتید من فروغی هستم تهیه‌کننده رادیو از دانشگاه امام صادق و میخوام یه مستند بسازم و ازشمامجریا دفاع کنم … باعرض معذرت هیچ کدوممون شما رو تحویل نگرفتیم و گفتیم ما به مدیرانمون خیانت نمیکنیم، هرگز. بگذریم روزگار عوض شد، شما بجای آقای پورمحمدی مدیر شبکه سه شدید، و امروز با لحنی که انگار اینجا حکومت نظامیه یا مثلا دبیرستان، ازتخته گاز BBC حرف زدید و به عادل فردوسی‌پور فهموندین که بابا هرکی با مانسازه بای، مگه همین بی بی سی نبود مجری تخته گازشو اخراج کرد. شما که روزی دشمن تلویزیون بودید حالا مدیر جایی هستید که مجریان باسابقه تلویزیون رو تهدید میکنید با همون ادبیات تهدیدآمیز و ترسناکتون، امیدوارم مراقب باشید تهیه کننده‌ای از رادیو علیه شما مستند نسازه، موفق باشید.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد

به گزارش خبرآنلاین، سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: ابتدای فروردین ماه سال جاری در پی مفقود شدن دختری حدودا ۲۰ ساله و شکایت خانواده وی به پلیس، رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

اعتمادآنلاین در گزارشی نوشت: وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی انجام تحقیقات ابتدایی از شاکی دریافتند دختری جوان به بهانه خرید از منزل بیرون رفته ولی پس از خروج از منزل دیگر به منزل بازنگشته است.

این مقام پلیسی ابراز داشت: خانواده دختر حین تحقیقات کارآگاهان اعلام کردند اعضای خانواده او را در یکی از خیابان های مرکز شهر تهران سوار بر یک خودروی پراید مشاهده کرده اند

وی تصریح کرد: با تحقیقات میدانی معلوم شد این دختر به همراه یک مرد جوان از مغازه ای اقلام خوراکی تهیه کرده است. به این ترتیب ابتدا چهره مرد جوان شناسایی و در نهایت با رصدهای اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد.

سردار ولی پور گودرزی متذکر شد: پس از مراقبت های نامحسوس و شبانه روزی با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و همراه دختر جوان به پلیس آگاهی انتقال یافت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه عنوان کرد: متهم در بازجویی اولیه اقرار داشت؛ حدودا ۳ سال با این دختر آشنا بودم و به دلیل علاقمندی و قصد ازدواج با وی موضوع را باخانواده او درمیان گذاشتم، اما بدلیل اعتیاد به موادمخدر و استفاده از نوشیدنی های غیر مجاز با مخالفت های شدید خانواده او روبروشدم و چاره ای جز فراری دادن او نداشتم که با طرح نقشه قبلی وی را از منزل خارج کردم و با خود به منزلم در مرکز شهر تهران بردم.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: دختر جوان تحویل خانواده شد و پس از آن طی صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، متهم پس از تکمیل پرونده به زندان منتقل شد.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888363

دیگر خبرها

  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • خطرات ناشی از ازدواج با تفاوت فرهنگی
  • (ویدئو) صحبت‌های عجیب و غریب زاکانی بر روی آنتن زنده
  • «فرهنگ» سوژه هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» شد
  • اخبار کوتاه ۸ فروردین
  • شکیرا ول‌کن نیست: سیلی دوباره به صورت پیکه!‏
  • انتقاد تند مجری تلویزیون از رفتارهای ناعادلانه روی آنتن زنده
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد
  • فاجعه ای که به بار نیامد /پلیس جلوی اتوبوس ترمز بریده را گرفت
  • فیلم| پیشنهاد عجیب نیما شعبان نژاد به لیندا کیانی در برنامه زنده