Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@10:36:27 GMT

طرز تهیه سالاد مرغ و کرفس

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۹۹۴۳۲

طرز تهیه سالاد مرغ و کرفس

به نظرم کرفس جز اون دسته سبزیجاتیه که یکم مظلوم واقع شده، چرا؟ چون زیاد طرفدار نداره و معمولا اگه خیلیم تحویلش بگیریم یه خورشت کرفسی باهاش درست میکنیم و تمام. ولی این واقعا حق کرفس که انقد خوشمزه و مفیده نیست، برای همین هم من امروز طرز تهیه یه سالاد خوشمزه مرغ و کرفس رو براتون میذارم تا درستش کنین و از طعم و تردی کرفسش لذت ببرین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مواد لازم برای تهیه سالاد مرغ و کرفس

۱ عدد سینه مرغ
۱۲۰ گرم کرفس خام
۱ عدد پیاز
۱ عدد سیب زمینی متوسط
۲ عدد تخم مرغ
۱۲۰ گرم ذرت
۱۵۰ گرم خیار شور
۳ الی ۴ قاشق غذاخوری سس مایونز
۱ الی ۲ قاشق جعفری خورد شده در صورت تمایل
نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

مراحل تهیه سالاد مرغ و کرفس

ابتدا باید مرغمون رو بپزیم پس پیاز رو رنده کرده و با روغن سرخش میکنیم وقتی طلایی شد کمی زرچوبه، نمک و فلفل بهش اضافه کرده و سینه مرغ رو هم داخل قابلمه میذاریم مقدار کمی آب به مواد اضافه کرده و در قابلمه رو میذاریم تا مرغ مغز پخت بشه.

مقدار آب باید کم باشه تا مرغ بعد از پخت تنگ آب شده باشه.

تا مرغ میپزه ذرت‌های پخته رو کمی در قابلمه، بدون روغن تفت میدیم. این تفت دادن فقط به خاطر اینه که آب ذرت کشیده بشه چون، چه در صورتی که از کنسرو ذرت پخته یا ذرت پخته منجمد استفاده میکنیم همیشه ذرت‌ها مقداری آب دارن و ما با تفت دادن این آب اضافی رو میگیرم که باعث میشه ذرت و در نهایت سالادمون خوش مزه‌تر بشه.

کرفس و خیار شور هم به شکل دلخواه خورد میکنیم.

بعد از اینکه مرغ پخت باید دقیقا مثل شکل زیر تنگ آب شده باشه.

حالا سینه مرغ پخته رو خورد میکینم و بعد با تنگ آبش قاطی میکنیم و کمی تفتشون میدیم تا مرغ خوب مزه دار بشه.

حالا سیب زمینی و تخم مرغ پخته رو خورد کرده و داخل کاسه میریزیم.

کرفس، خیار شور، ذرت و مرغ رو هم اضافه میکنیم.

در صورت تمایل جعفری خورد شده هم اضافه میکینم که من پیشنهاد میکنیم حتما ازش استفاده کنین، چون مزه سالاد رو خیلی دلپذیرتر میکنه به جای جعفری از هر سبزی دیگه‌ای که دوست داشته باشین هم میتونین استفاده کنین.

در نهایت سس مایونز رو هم میریزیم و مواد رو خوب با قاشق مخلوط میکینم و کمی ازش میچشیم و در صورت نیاز نمک و فلفل هم بهش میزنیم و بعد برای چند ساعت داخل یخچال میذاریمش تا مزه‌ها به خورد هم برن.

حالا سالاد خوشمزه ما حاضره و میتونیم به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی نوش جانش کنیم …
منبع: دونفره

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی سالاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۹۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه آبگوشت زغالی به روش روستائیان هندی (فیلم) طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم) طرز تهیه گوجه بادمجان به سبک فرانسوی (فیلم)

دیگر خبرها

  • گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»
  • طرز تهیه "چلو مرغ بانکوکی" به روش آشپز تایلندی (فیلم)
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم)
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • بلیت‌ کنسرت محسن ابراهیم‌زاده را از «سینماتیکت» تهیه کنید
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند