Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@17:16:23 GMT

ثروتمندترین افراد در کدام کشور زندگی می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۰۰۱۴۰

ثروتمندترین افراد در کدام کشور زندگی می‌کنند؟

موسسه "ولث فاوند" اعلام کرد هنگ‌کنگ دارای بیشترین تعداد ثروتمندان در بین شهر‌های جهان و آمریکا دارای بیشترین ثروتمندان در بین کشور‌های جهان است.

به نقل از بلومبرگ، نیویورک جایگاه خود را به عنوان خانه نخست ثروتمندان جهان در رده‌بندی امسال به هنگ‌کنگ واگذار کرده است.

در این رده‌بندی که براساس شمار جمعیت دارای ثروت ۳۰ میلیون دلار و بیشتر انجام شده است، هنگ‌کنگ با افزایش ۳۱ درصدی شمار ثروتمندان خود به نسبت سال قبل، به رکورد ۱۰ هزار نفری رسید و نیویورک را با ۹۰۰۰ نفر پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته این موسسه، شمار ثروتمندان دارای ثروت بیش از ۳۰ میلیون دلار در جهان طی یک سال اخیر ۱۳ درصد افزایش یافته است و به ۲۵۶ هزار نفر رسیده است. از این تعداد حدود ۳۵ هزار نفر زن و مابقی مرد هستند. این افراد هم‌اکنون ثروتی معادل ۳۱.۵ تریلیون دلار در اختیار دارند و چین و هنگ‌کنگ رکوردار رشد ثبت میلیونر‌های جدید هستند.

از بین ۱۰ شهر ثروتمند جهان، نیمی از آن‌ها شهر‌های آمریکایی هستند. پاریس دارای بیشترین تعداد میلیونر در اروپا است و توانسته است لندن، رقیب سنتی خود را پشت سر بگذارد.

به گفته این گزارش ۱۰ شهر دارای بیشترین شمار میلیونر‌ها عبارتند از:

۱-هنگ‌کنگ با حدود ۱۰ هزار نفر

۲-نیویورک حدود ۹۰۰۰ نفر

۳-توکیو حدود ۶۸۰۰ نفر

۴-لس انجلس حدود ۵۳۰۰ نفر

۵-پاریس حدود ۴۰۰۰ نفر

۶-لندن حدود ۳۸۰۰ نفر

۷-شیکاگو حدود ۳۳۰۰ نفر

۸-سن فرانسیسکو حدود ۲۸۰۰ نفر

۹-واشینگتن دی سی حدود ۲۷۰۰ نفر

۱۰-اوزاکا حدود ۲۷۰۰ نفر

همچنین به گفته این گزارش، آمریکا با ۷۹ هزار و ۵۹۵ نفر میلیونر دارای ثروت ۳۰ میلیون دلار و بیشتر، در جهان رکوردار است. آلمان بیشترین شمار افراد ثروتمند را در اروپا دارد و در آسیا نیز ژاپن پیشتاز است. بر این اساس، ۱۰ کشور دارای بیشترین شمار میلیونر‌ها عبارتند از:

۱-آمریکا با ۷۹ هزار و ۵۹۵ نفر

۲-ژاپن با ۱۷ هزار و ۹۱۵ نفر

۳-چین با ۱۶ هزار و ۸۷۵نفر

۴-آلمان با ۱۵ هزار و ۸۰ نفر

۵-کانادا با ۱۰ هزار و ۸۴۰ نفر

۶-فرانسه با ۱۰ هزار و ۱۲۰ نفر

۷-هنگ کنگ با ۱۰ هزار و ۱۰ نفر

۸-انگلیس با ۹۳۷۰ نفر

۹-سوئیس با ۶۴۰۰ نفر

۱۰- ایتالیا با ۵۹۶۰ نفر

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جهانگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟

 

به گزارش تابناک، مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: متوسط ۱۳ درصد تهرانی‌ها سالمند محسوب می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی نوشت: جمعیت‌شناسان می‌گویند طی ۵۰ سال آینده تعداد سالمندان ۶۰ سال به بالا افزایش خواهد یافت و این گروه بخش قابل‌توجهی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

تخمین زده شده تا سال ۲۰۵۰ جمعیت افراد بالای ۶۰ سال به دومیلیارد نفر در جهان خواهد رسید و به این معناست که به ازای هر پنج نفر یک سالمند خواهیم داشت.

به این ترتیب نه فقط در کشورهای توسعه‌ یافته بلکه در کشورهای در حال‌توسعه نیز بخش قابل‌توجهی از جمعیت را سالمندان تشکیل خواهند داد و افزایش سالمندان در صورت نداشتن برنامه‌های مدون، در آینده به چالشی مهم برای جوامع تبدیل خواهد شد.

در کشورهای توسعه‌یافته، از سه دهه گذشته سرویس‌های خدمات مراقبت روزانه به عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های سازمانی و رسمی به وجود آمده است و این سرویس‌ها نقش مهمی در مراقبت‌های مبتنی بر جامعه برعهده گرفته‌اند.

حالا با توجه به روند روبه رشد جمعیت سالمندان و نیازهای آنها بویژه باتوجه به مسائلی ازجمله تغییر در سبک زندگی خانواده‌ها و مهاجرت فرزندان و افزایش شمار سالمندان تنها، توسعه مراکز نگهداری روزانه سالمندان در کشور ما نیز ضروری به نظر می‌رسد.

برخی از کارشناسان معتقدند اگر همین حالا برای افزایش تعداد سالمندان، برنامه‌هایی در نظر گرفته نشود به‌زودی با یک بحران جدی مواجه خواهیم شد.

درحال حاضر بیش از ۱۰درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و باتوجه به آمار، پیش‌بینی شده است در سال ۱۴۲۰ حدود ۲۰درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد که باید به نیازهایشان ازجمله بیمه، خدمات در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن پاسخ داده شود.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه تهران در حوزه جمعیت در آستانه بحران است که می‌توان از آن به ابر بحران نام برد، زیرا در جوانی جمعیت وضعیت خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه متوسط ۱۳ درصد تهرانی‌ها سالمند محسوب می‌شوند گفت: اگر اقدام عاجل و موثر انجام ندهیم درصد سالمندان قابل توجه خواهد شد.

صاحب در خصوص میزان سالمندان در مناطق مختلف تهران گفت: درصد سالمندان در مناطق تهران متفاوت است به صورتی که در منطقه ۱، ۳، ۶، ۲۱ بیشترین تعداد سالمند را در تهران دارند و حدود ۱۶ درصد جمعیت سالمندان تهران را دارند.

دیگر خبرها

  • وحیدی: قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند