Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیرحسین کولیوند در گفتگو با خبرنگار مهر مستقر در مرز چذابه اظهار کرد: امسال پررنگ تر از سال گذشته و با کیفیت بهتری در مرزهای غربی و شرقی حاضر و تاکنون بالغ بر ۱۳۰ هزار مراجعه کننده داشتیم.

وی با اشاره به بستری بودن سه هزار نفر در بیمارستان های ثابت مرزی برای ادامه درمان افزود: بالغ بر ۱۳۰ مصدوم را از کشور عراق به بیمارستان های کشور منتقل و بعد از پایدار شدن شرایط، آنها را به محل سکونت منتقل می کنیم تا ضمن کاهش نگرانی خانواده ها تردد نیز کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور با اشاره به اینکه هیچ گونه بیماری واگیردار و شایعی زائران را تهدید نکرده و مراقبت های خیلی خوبی توسط مدیریت بیماری واگیر و بهداشت انجام شده است، تصریح کرد: نیروهای فوریت های پزشکی کمترین فاصله ها را برای استقرار درنظر گرفته و نیروهای خوب، ماهر و گسترده ای از سایر دانشگاه ها به کمک دانشگاه علوم پزشکی اهواز آمدند.

کولیوند با اشاره به ارائه خدمات و استقرار خوب نیروهای فوریت های پزشکی خوزستان ادامه داد: در گفتگو با زائران نیز مشخص همه از خدمات ارائه شده رضایت کامل دارند.

وی با اشاره به فعالیت درمانگاه های تخصصی به صورت سیار و ثابت بیان کرد: بیمارستان سیار و صحرایی در مرزها با امکانات اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه و دیگر موارد برپا شده است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور با تقدیر از خدمات رسانی همه گروه های پزشکی عنوان کرد: خوشبختانه مرز چذابه نسبت به مرزهای دیگر خلوت تر و شاهد ترافیک کمتری هستیم ولی خدمات باکیفیتی در آن ارائه می شود و توصیه می کنیم که زائران برای برگشت مرز چذابه را انتخاب کنند چون سهولت و دسترسی بهتری دارد و هم کارها به صورت روان انجام می شود.

کولیوند خبر داد: در هر سه مرز ۹۰۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ فروند بالگرد اورژانس هوایی، دو بیمارستان صحرایی در هر مرز در کنار درمانگاه های تخصصی و پایگاه اورژانس که از شهرهای اصلی به منطقه مرزی هر پنج کیلومتر و وقتی به مرز نزدیک تر می شویم، هر یک کیلومتر محل استقرار است و در نقطه صفر مرزی نیز استقرار دارند.

وی یادآور شد: بهداشت و بهداشت محیط نیز در نقطه صفر مرزی بیماری های واگیر و مراقبت های بهداشتی را کنترل می کنند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور بیان کرد: نظارت بر تهیه، پخت و توزیع غذا، آب آشامیدنی، رستوران و مواکب نیز جزو اصلی ترین کارهایی هست که تاکنون انجام شده است.

کولیوند در پایان با اشاره به فعالیت ۹ هزار نفر در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران گفت: خدمات فوریت های پزشکی تا زمان بازگشت آخرین زائر ادامه دارد.

کد خبر 4445283

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 اربعین حسینی پایگاه فوریت های پزشکی چذابه اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر گرگان مشهد شهرکرد کرمانشاه شیراز موکب سنندج یاسوج سانحه تصادف مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی کلینیک سیار نورآوران سلامت در جیرنده عمارلو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حسین حسنی مدیرعامل خیریه نورآوران سلامت گفت: کلینیک سیار نورآوران سلامت در بخش‌های دندانپزشکی و چشم پزشکی تا تیر ماه امسال در بخش عمارلوی شهرستان رودبار دایر است و مردم ابن بخش در مدت استقرار این کلینیک سیار می‌توانند از خدمات پزشکان، رایگان استفاده کنند.

وی افزود: قرار است به زودی، اتاق عمل این کلینیک هم برای بیمارانی که نیاز به عمل جراحی داشته باشند راه اندازی شود.

مدیر عامل خیریه نورآوران سلامت همچنین گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار بیمار از ۲ هزار متخصص چشم پزشکی، اپتومتری و دندانپزشکی این کلینیک سیار، در ۷۰ سفر استانی، خدمات درمانی رایگان دریافت کرده اند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۰۰ درصدی آسیب های اجتماعی با مناسب سازی زیرساخت ها | ۵۰ خودرو در خدمت گشت فوریت های اجتماعی
  • هشدار نسبت به نبود دارو‌های بیماران پیوند کبد/ «فیبرینوژن» و «بازیلیکسیمب» موجود نیست
  • راه اندازی کلینیک سیار نورآوران سلامت در جیرنده عمارلو
  • کلمه «سرطان» از کجا آمده است؟/ چرا به سرطان «سرطان» می گویند؟
  • استقرار ۱۲ تیم امدادی در مسیر تردد زائران بازی‌دراز
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • حفظ سلامت حجاج در حج تمتع اولویت هلال‌احمر است
  • بعضی شوخی‌ها با جامعه پزشکی سلامت مردم را تهدید می کند
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران