Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@18:27:07 GMT

شور و شوق حسینی در مرز بین المللی شلمچه

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۰۲۳۴۶

شور و شوق حسینی در مرز بین المللی شلمچه

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛مرز شلمچه یکی از مرزهای سه گانه کشور در عبور زائران برای سفر به عراق و شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی است.

حضور زائران از استان‌های مختلف ایران و کشورهای مختلف رنگ و بوی خاصی به این نقطه صفرمرزی بخشیده ، بطوری که در این مکان می‌توان جلوه گاه کم نظیری از قدرت معنوی مکتب امام حسین (ع) را مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرز شلمچه  همه جا نام سرسلسله عاشقان اباعبدالله  است ، و همه برای او و بخاطر او گرد هم آمده اند تا برای زائران  رسم مهمانوازی را بجای آورند.

پذیرایی با چای از زوار امام حسین (ع)

در مرز شلمچه موکب داران زیادی وجود دارد که با دم کردن چای چنان از زوار اربعین حسینی  پذیرایی می‌کنند که گویی لذت زیادی از خدمت به زوار می برند و فریاد نوش جان ، نوش جان و یا حسین یا حسینشان در گوش ها میپیچید .

یکی از موکب داران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ گفت: هیچ چیز به اندازه خدمت به زائران امام حسین (ع) مرا خوشحال نمی‌کند.

وی افزود: من خودم چند بار کربلا رفته ام و حالا هم بخش زیادی از پس اندازم و وقتم را در ایام اربعین حسینی وقف زوار کرده‌ام ، امیدوارم خداوند از ما راضی باشد و در آخرت با امام حسین (ع) محشور شوم.

زوار جمهوری آذربایجان

همه ساله زوار و تبعه خارجی زیادی از مرز بین المللی شلمچه عبور می‌کنند ،بسیاری از مسیر طولانی و کشورهای مختلف از جمله جمهوری آذربایجان به این مرز آمده‌اند تا با عبور از شلمچه به سوی کربلا روند ، خیلی از این زوار تبعه خارجی با خانواده هایشان این مسیر طولانی را تنها به عشق رسیدن به ابا عبدالله الحسین پیموده اند .

گروهی از زوار جمهوری آذربایجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛گفتند:عاشق امام که باشی هر فرسنگ راه که باشد، لذت رسیدن به معشوق مسیر را  کوتاه می کند و برایمان رسیدن به ابا عبدالله الحسین هیچ راهی طولانی نیست.

موکب اهل سنت

در مسیر موکب های مستقر در شلمچه ، موکب افغانی های اهل تسنن  نیز وجود دارد و مردم این دیار به مرز شلمچه آمده اند تا برای زوار امام حسین خدمات رسانی کنند .

مسئول موکب افغانی‌های اهل تسنن گفت:امام حسین (ع) فقط متعلق به شما شیعیان نیست ،  امام حسین جانش را برای سعادت بشریت فدا کرد ، برای انسانیت، برای آزادی و آزادگی، به همین دلیل این امام متعلق به همه مردم دنیاست، چه مسلمان باشی و چه نباشی و من و همراهانم عاشق امام حسین (ع )هستیم و با افتخار به زوار ایشان خدمت میکنیم.

همه در شلمچه در حال خدمت رسانی

مرز شلمچه به همت مسولان و نیز عاشقان و دلدادگان حسینی و با برپایی بیش از 450 موکب خدمات رسانی به زوار در حال انجام است ، کسانی که همه داشته های خود را به امام خویش تقدیم کرده اند و کمر به خدمت زوار وی بسته اند، و روزانه هزاران نفر نیز از این مسیر راهی سرزمین عراق ، برای زیارت مرقد مطهر امام عاشقان می شوند.

مکی یازع رئیس کمیته مشارکت ها، اسکان و پشتیبانی ستاد اربعین خوزستان در شلمچه در گفتگو گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ گفت: مرز شلمچه ظرفیت اسکان روزانه صد هزار زائر را دارد.

وی همچنین افزود : برای اسکان و کمک رسانی به زوار حسینی در مرز شلمچه هیچگونه مشکلی وجود ندارد و همه مواکب قادر به پاسخگویی به زوار کربلای معلا هستند.

مسئولان عراقی هم در حال خدمت به  زوار حسینی

قصی مگطوف شاوی مدیر سایت شلمچه عراق ،در جلسه ای میان مسئولان عراقی و ایرانی در محل پایانه مرزی شلمچه با بیان اینکه در آنسوی مرز نیز آماده خدمات رسانی به زوار حسینی هستیم، افزود: امسال نقشه راه متفاوتی را برای استقبال از زائران اربعین ترسیم شد که این امر سطح کیفی خدمات رسانی به زائران حسینی را بهبود بخشید.

افزایش صد در صدی زائران خارجی

سردار یعقوب سلیمانی رییس سازمان اردویی سازمان بسیج و قرارگاه راهیان نور در اربعین با حضور در مرز شلمچه گفت : مرز شلمچه تنها مرز عبور زوار خارجی به عراق است و حضورزائران خار جی در مرز شلمچه نسبت به پارسال صد در صد افزایش یافته است .

شلمچه جلوه ای از خدمت صادقانه

در شلمچه میتوان عشق به حسین ع را در تلاش و از خود گذشتگی مردم دید ، چه آنان که خادمند و چه آنان که زائر . همه و همه دست به دست یکدیگر داده اند تاحماسه ای بزرگ را بیافریند .

در این دیار همه در حال خدمت رسانی به زوار حسینی هستند زواری که طریق طریقت از شلمچه آغاز کرده اند و تا کربلا ادامه خواهند داد.

همه چیز در شلمچه مهیای استقبال از زوار کربلاست، هم مردم و هم مسولان در تلاشند تا حماسه حسینی نیز برگ زرین دیگری را در تاریخ خود ثبت کند.

انتهای پیام/ د

گزارش از هدی دریس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین حسینی مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، انبار داروی بیمارستان امام حسین (ع) در خیابان شهید مدنی تهران دچار حریق شد.

ایسنا در خبری نوشت: بامداد روز گذشته پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی در انبار داروی این بیمارستان خبر داده و در درخواست کمک کردند که درپی آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان شهید مدنی جنوبی اعزام کرد.

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیروهای عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنابراعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن داروهای کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفاء کامل آتش اقدام به لکه گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز ازسوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898587

دیگر خبرها

  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا
  • ماجرای بازوبند کاپیتانی استقلال پس از محرومیت حسین حسینی
  • منتظریم استقلال پشت سید حسین در بیاید
  • برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم
  • دروازه‌بان استقلال دختر جیمی‌جامپ را بغل کرد اما پسر هوادار را هل داد | ماجرای آغوش مهربانی بازیکنی که وظیفه دروازه‌بانی را فراموش کرد
  • حسین حسینی: نمی‌خواستم به حکم کمیته انضباطی اهانت کنم!
  • هوادار دختر رو بغل کن، پسرو هل بده +فیلم
  • سلام دوباره حسین حسینی به کمیته انضباطی؛ فدای سر آن زن هوادار و تشکر از ما؟ حالا دوباره بیا!
  • ادامه جنجال دختر جیمی‌جامپ و «حسین حسینی»