Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارشاد استان گلستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های گنبدکاووس این شهرستان می‌تواند پس از یزد دومین گذر فرهنگ و هنر با رایزنی نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی معرفی شود. ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، عادله کشمیری شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی مسائل فرهنگی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در ایجاد گذر فرهنگی و هنری در گنبدکاووس کافی است تا در یک محله قدیمی و در فضای قدیمی و تاریخی تولید اشتغال فرهنگی شود و چند نفر از هنرمندان در این فضای ایجاد شده حضور داشته و فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این فعالیت‌ها و ایجاد گذر فرهنگی هنری می‌توان تسهیلات خوبی را از وزارت ارشاد برای کارهای فرهنگی در شهرستان دریافت کرد.

گلستان به عنوان پایتخت فرهنگی اقوام ایران معرفی می‌شود

مدیرکل ارشاد گلستان بیان کرد: وزارت ارشاد در دنیا 100 اتاق فرهنگی در درون مراکز علمی و دانشگاه‌های جهان دارد و با تصویب گلستان به عنوان پایتخت فرهنگی اقوام ایران می‌توانیم موضوعات مختلف از جمله فرش ترکمن و غیره به اتاق‌ها در راستای معرفی هنر و هنرمندان ایران منتقل کنیم.

وی ادامه داد: 30 گروه نمایشی در گلستان فعالیت دارند و اگر شهرداری فضایی را ایجاد کند وزارت ارشاد نیز این مکان را برای گروه‌های نمایشی و اجرای نمایش تا سقف 250 میلیون تومان تجهیز می‌کند تا به عنوان سالن پلاتو بتوان از آن استفاده کرد.

کشمیری گفت: امسال استقبال خوبی در حوزه نمایشگاه کتاب گلستان شد، در این نمایشگاه 3 میلیارد تومان کتاب و 800 میلیون تومان بن به فروش رفت و 100 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

فرهنگ حوزه زیربنایی هر کشور است

قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: حوزه فرهنگ به قدری مهم و حساس است به صورتی که کشورهای استکباری برای تخریب یک کشور حوزه فرهنگ را نشانه می‌گیرند.

وی افزود: متاسفانه با اینکه اقدامات عمرانی خوبی در طول انقلاب اسلامی در کشور انجام شده، اما در حوزه فرهنگ اقدامات آن‌چنانی نشده و دچار فقر فرهنگی هستیم.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گنبدکاووس بزرگترین شهر استان گلستان در بسیاری از حوزه‌ها موفق عمل کرده اما در حوزه فرهنگ دچار مشکلات زیادی هستیم و باید فعالیت‌ها و کارهای زیربنایی صورت گیرد.

انتهای پیام/ح

R41471/P1357/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، علی فرخنده با بیان اینکه در دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد به میزبانی خراسان جنوبی حدود ۶۰۰ نفر ثبت نام و آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند ، گفت:  پس از بررسی و داوری اولیه آثار، تعداد ۴۱۷ اثر تأیید شده و  در ادامه توسط دفتر مطالعات برنامه ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد داوری می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از بین ۶۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، خراسان جنوبی با ۳۱۴ اثر و خراسان رضوی با ارسال ۱۴۱ اثر به ترتیب بیشترین آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده، افزود: مابقی آثار هم از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب کرمان، یزد، خراسان رضوی و شمالی ارسال شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای شرق کشور در ۲۷ اردیبهشت و روز ارتباطات خبرداد و گفت:  پس از بررسی اولیه، ۱۸۳ اثر به دلیل عدم مطابقت با فراخوان، عدم تناسب تاریخ آثار بر اساس فراخوان و... به جشنواره راه نیافت.
فرخنده با بیان اینکه جشنواره در دو بخش موضوعی و آزاد برگزار می‌شود، گفت: از ۴۱۷ اثر تأیید شده، ۲۵۵ اثر در بخش آزاد و ۱۶۲ اثر در بخش موضوعی است که در بخش آزاد نیز بیشترین اثر به ترتیب در زمینه تیتر و گزارش و در بخش موضوعی هم بیشترین آثار تأیید شده در بخش شعار سال است.
دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد با حمایت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان
  • معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان
  • رقابت ۲۶۱ نفر در آزمون اعطای معادل مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم در گلستان
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور