Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:31:06 GMT

یک تغییر در کمیته پارالمپیک؛ انتصاب به جای انتخاب

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۰۲۴۱۶

یک تغییر در کمیته پارالمپیک؛ انتصاب به جای انتخاب

تهران- ایرنا- مجمع انتخابات کمیته ملی پارالمپیک آذر امسال در حالی برگزار می شود که طبق اساسنامه جدید پس از 18 سال، پست انتخابی «دبیرکلی» به سمت انتصابی «دبیر اجرایی» تغییر یافته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ با تصویب طرح انتزاع کمیته پارالمپیک از کمیته المپیک در 10 شهریور 95 از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پس از حدود 2 سال اساسنامه جدید این نهاد ورزشی در مردادماه امسال از سوی هیات وزیران تائید و سرانجام سوم شهریورماه 97 برای اجرا ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمیته پارالمپیک قرار است آذر امسال مجمع انتخاباتی خود را بر اساس اساسنامه جدید برگزار کند اما این اساسنامه در 24 ماده و با تغییرات گسترده ای تدوین شده است که به برخی از تغییرات آن در زیر اشاره می شود:
اول- در ماده 5 اساسنامه از مجمع عمومی، هیات اجرایی و بازرس قانونی به عنوان ارکان کمیته یاد شده است. در حالی که در اساسنامه قبلی هیات رئیسه و دبیرکل هم جزء ارکان بود.
دوم- در این اساسنامه هیات اجرایی شامل رئیس کمیته، نواب رئیس (که یکی باید از بین زنان انتخاب شود)، خزانه دار و سایر اعضای مجمع هستند. اما در ماده 15 آمده است: اعضای هیات اجرایی شامل هیات رئیسه و 6 منتخب از بین اعضای مجمع عمومی هستند.
سوم- در بند الف ماده هفت مربوط به وظایف و اختیارات مجمع عمومی، تنها رئیس کمیته، خزانه دار و سایر اعضای هیات اجرایی با آرای اعضای مجمع برگزیده می شوند.
چهارم- در ماده 16 این اساسنامه پست دبیرکلی پس از 18 سال به «دبیر اجرایی» تغییر یافت که با حکم رئیس کمیته پارالمپیک منصوب و جزء اعضای هیات اجرایی محسوب می شود. با وجود انتصابی شدن گویا تغییری در حوزه وظایف این پست ایجاد نشده است اما یکی از پیامدهای انتصابی بودن دبیر اجرایی این است که شاید باعث بی ثباتی در این پست شود.
پنجم- در ماده 17 در 6 بند به وظایف و اختیارات دبیر هیات اجرایی به طور مجزا عنوان شده است.
ششم- در 2 ماده به شرایط خزانه دار و وظایف آن پرداخته شده است. در ماده 19 در سه بند جداگانه اشاره کرده است: خزانه دار باید ایرانی و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در یکی از رشته های مرتبط باشد و محکومیت کیفری موثر یا محرومیت از حقوق اجتماعی نداشته باشد و در صورات دارا بودن این موارد قانونی با تائید و حکم وزارت امور اقتصادی و دارایی مسئولیت اجرای این وظایف را برعهده خواهد داشت.
هفتم- یکی دیگر از تغییرات این اساسنامه مربوط به ماده 9 است که در ترکیب اعضای مجمع عمومی برخی عناوین و افراد اضافه شدند که شامل پنج خبره ورزشی پارالمپیکی که حداقل 2 نفر آنها زن باشد و با انتخاب اعضای هیات اجرایی، نماینده سازمان صدا و سیما، یک مربی زن و یک مربی مرد و 2 داور زن و مرد، اضافه شدن 2 ورزشکار مدال آور پارالمپیک.
در مجموع اساسنامه جدید شامل 24 ماده است که در مقایسه با اساسنامه قبلی چهار ماده به آن اضافه شده است.
ورزشی**9250** 2024

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش انتخابات كميته پارالمپيك اساسنامه جديد انتصابي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان اصفهان

مجمع انتخاباتی هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان با حضور اعضای مجمع در سرای ورزش‌کاران برگزار شد که حسینی آذرخوارانی با کسب ۱۲ رأی به عنوان رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان اصفهان انتخاب شد.


این مجمع انتخاباتی با کاندیدایی سیدمرتضی حسینی آذرخوارانی و ۱۵ رأی مأخوذه برگزار شد که حسینی آذرخوارانی با کسب ۱۲ رأی به‌عنوان رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان اصفهان انتخاب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیات علمی
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • عقب ماندگی بزرگ در هیات موتورسواری و اتومبیلرانی اصفهان
  • انتخاب رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان اصفهان
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند