Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: امسال برای تامین آب شرب پایدار در روستاهای بالای 20 خانوار کشور هفت هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

شاهین پاکروح روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح تامین آب شرب پایدار در کشور از سال 1395 کلید خورد و تاکنون تامین آب پایدار برای چهار میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پاکروح با اشاره به اینکه شاخص بهره مندی از آب شرب سالم روستایی در کشور 74 درصد است، اظهار داشت: تامین آب شرب پایدار روستایی در کشور در قالب 2 فاز اجرا می شود که در فاز نخست آن 10 میلیون نفر از ساکنان مناطق روستایی از آب شرب سالم بهرمند می شوند.
پاکروح گفت: اجرای این طرح در کشور 2 ساله بوده و پیش بینی می شود با اجرای آن در حدود 16 میلیون نفر از جمعیت روستاهای بالای 20 خانوار کشور از آب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: با اجرای این طرح آب شرب روستاهای دارای منبع پایدار، تامین می شود و آب سایر روستاها که به سد دسترسی دارد از طریق ایجاد مجتمع های آبرسانی تامین می شود.
پاکروح با اشاره به تامین آب شرب در مناطق شهری نیز گفت: بسیاری از شهرهای کشور با بهره گیری از آب ذخیره شده در پشت سدها از منابع آبی پایداری بهره مند بوده و شاخص بهره مندی در مناطق شهری بیش از 99 درصد است.
وی در زمینه وضعیت آبرسانی به روستاهای آذربایجان غربی اظهار داشت: شاخص بهره مندی مناطق روستایی از منابع آب سالم و بهداشتی در این استان 2 درصد بیشتر از میانگین کشوری و در حدود 76 درصد است.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور به منظور بررسی وضعیت آب شرب روستای دریاس مهاباد به این شهرستان سفر کرده است.
در این حادثه 396 نفر با علایم مسمومیت ناشی از مصرف آب آلوده به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند که از این تعداد 62 نفر در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بستری شدند.
علت این مسمومیت آلوده بودن آب 2 دهنه از چشمه های خارج از شبکه آبرسانی روستا بود.
3020/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب شرب روستايي صندوق توسعه ملي آب شرب پايدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد و بازدید از محلات محروم احداث مرکز جامع سلامت در منطقه پشت‌تب در دستور کار قرار گرفت و اعتبار اولیه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت، افزود: هم اکنون احداث این مرکز به شبکه بهداشت و درمان واگذار شده و تحویل پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: همچنین امسال احداث ۴ خانه بهداشت در روستا‌های تابعه شهرستان با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مناطق روستایی در دست اقدام است.

عباسی ضمن قدردانی از همت خیّران سلامت در این شهرستان ادامه داد: ۳۰ میلیارد از طرف خیّران سلامت برای تکمیل طرح بخش دیالیز بیمارستان کمک شده است.

وی از راه اندازی خدمات شیمی‌درمانی هلال‌احمر مهاباد خبرداد و گفت: ۸۵ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی توسط بیمه، ۱۵ درصد توسط بیمار و ۵ درصد هم از طرف هلال‌احمر تامین خواهد شد.

عباسی در پایان تکمیل مراحل ساخت ۲ بیمارستان تامین‌اجتماعی و ۳۵۰ تختخوابی مهاباد را جز اولویت‌های مدیریت شهرستان دانست و اظهار کرد: با تکمیل این طرح‌ها سرانه تخت بیمارستان شهرستان از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد