Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:41:26 GMT

هدایتگری و جهالت زدایی رکن اساسی اربعین حسینی است

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۰۲۵۸۸

هدایتگری و جهالت زدایی رکن اساسی اربعین حسینی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: هدایتگری و جهالت زدایی به عنوان رکن اساسی اربعین حسینی در متن زیارت اربعین متبلور است.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اربعین ملهم از رسالت حماسی کاروان اسرای کربلا پس از حماسه عاشورا است که آن را به عنوان یک تکلیف دنبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: حضور آل الله پس از 40 روز از واقعه عاشورا یک حضور عاطفی و خانوادگی نبود چرا که حضرت زینب (س) و حضرت امام سجاد (ع) در طی مدت اسارت ثابت کردند که هدایتگری امت و نجات جامعه از جهالت فلسفه قیام و شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) است.
حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه بزرگداشت اربعین نیز باید مبتنی بر 2 مولفه هدایتگری و جهالت زدایی باشد، تصریح کرد: آنچه امروز در حماسه پیاده روی اربعین به عنوان یک پدیده استثنایی و بی بدیل اتفاق افتاده و آن را به یک برند برند جهانی تبدیل کرده، رنگ و بوی این 2 شاخص را دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: حماسه پیاده روی اربعین باید بیش از پیش تقویت شود چرا که نمایش یک شور جهانی حسینی است که توامان با شعور و معرفت حسینی جلوه پیدا کرده است.
وی به توصیه های رهبر معظم انقلاب به اعضای ستاد اربعین کشور پیرامون تعمیق معرفتی در این حماسه عظیم اشاره کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم تا این سیل خروشان جمعیت علاقه مند که حضور فوق العاده دیدنی و شگفت سازی از خود در پیاده روی اربعین به نمایش می گذارند، با معرفت هر چه بیشتری از این سفر معنوی بازگردند.
حجت الاسلام صفی یاری تصریح کرد: اربعین زمینه یک خیزش جهانی برای دفاع از مبانی اسلام را زیر پرچم هدایت حسینی رقم زده است.
3088/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اربعين هدايتگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه

به رسم هر جمعه میدان السبعین در پایتخت یمن بار دیگر شاهد سیل جمعیت در حمایت از مردم غزه است.

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه