Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا بر گزارش‌ها از اندونزی خلبان بوئینگ تقریبا نوی «لایــِن‌ایر» تنها چند دقیقه پس از برخاستن از باند فرودگاه جاکارتا، متوجه یک مشکل فنی شده و درخواست بازگشت به مبدا را داده، اما دقایقی بعد هواپیما مستقیما به دریا سقوط کرده‌است.

پرواز شماره ۶۱۰ خطوط هوایی ارزان‌قیمت «لاین ایر»، صبح هفتم آبان، از پایتخت اندونزی عازمی جزیره‌ای در شمال جاکارتا بود؛ پروازی که به‌طور معمول کمی بیشتر از یک ساعت به‌طول می‌انجام به پایان نرسید و هواپیما به دریا سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انتظار خبری از بستگانی که در هواپیما بودند

مقام‌های اندونزی و نیز شرکت هواپیمای لاین‌ایر تائید کرده‌اند که خلبان دقایقی پس از برخاستن متوجه یک مشکل فنی شده و فورا از برج مراقبت درخواست می‌کند تا به فرودگاه مبدا بازگردد. برج مراقبت در جاکارتا نیز اجازه بازگشت را به او می‌دهد.

داده‌های وب‌سایت فلایت‌رادار۲۴ که پرواز هواپیما‌ها را رصد می‌کند، نشان می‌دهد تنها دو دقیقه پس از بلند شدن از باند فرودگاه، خطا یا مشکلی در روند پرواز رخ داده‌است. در این زمان هواپیما تنها ۶۰۰ متر از زمین فاصله داشت. اندکی بعد هواپیما حدود ۱۵۲ متر فاصله کم می‌کند و بعد به ۱۵۰۰ متری پرواز می‌کند. دقایقی پیش از آن‌که تماس هواپیما با زمین قطع شود، بر سرعت آن افزوده شده‌است؛ در این زمان هواپیما باز هم فاصله کم کرده و در ۱۱۰۰ متری زمین قرار داشت.   از سوی دیگر مقام‌های خطوط هوایی ارزان "لایون ایر" که صاحب هواپیماست تاکنون به درخواست بی بی سی برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداده اند.پرواز جی تی ۶۱۰ به سوی شهر "پانگکال پینانگ" در غرب کشور می‌رفت که سقوط کرد. امدادگران تاکنون برخی از اجساد و متعلقات قربانیان را از آب گرفته اند. از خانواده‌ها خواسته شده برای شناسایی اجساد به بیمارستان بروند.

ایراد فنی چه بود؟

در برگ معاینه فنی مربوط به پرواز قبلی هواپیما اشاره شده بود که سرعت نمایش داده شده بر صفحه نمایش کاپیتان هواپیما "غیر قابل اعتماد است" و ارتفاع نمایش داده شده هم میان دو صفحه نمایش کاپیتان و افسر اول فرق می‌کند.

پیشتر ادوارد سایریت مدیر عامل این شرکت گفت که هواپیما در پرواز قبلی یک "ایراد فنی" نامشخص داشته است، اما افزود که این مشکل "حل شد. "این خط هوایی در مجموع یازده فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ دارد، اما به گفته مدیر شرکت سایر جت‌های این ناوگان ایراد فنی مشابهی نداشته اند و برنامه‌ای برای زمین گیر کردن آن‌ها وجود ندارد.

پرواز از جاکارتا

پرواز جی تی ۶۱۰ ساعت ۶:۲۰ صبح روز دوشنبه (۲۳:۳۰ یکشنبه به وقت گرینویچ) از جاکارتا بلند شد.هواپیما قرار بود یک ساعت بعد به فرودگاه "دپاتی امیر" در پانگکال پینانگ برسد، اما تماس با آن ۱۳ دقیقه بعد از شروع پرواز قطع شد.مقام‌ها می‌گویند خلبان خواستار بازگشت به فرودگاه سوکارنو-هاتا شده بود.سوتوپو پروو سرپرست سازمان حوادث اندونزی تصاویری از قطعات لاشه و تعلقات شخصی مسافران هواپیما در دریا منتشر کرده است.    

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سقوط هواپیما سقوط بوئینگ اندونزی بوئینگ737

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • پرواز‌های فرودگاه ایلام لغو شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۶ اردیبهشت
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)