Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که این کشور درباره موضوع پس گرفتن ادلب با روسیه هماهنگی کامل دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه از تصمیم کمیته اجرایی شورای صلح جهانی و اتحادیه دموکراتیک جهانی جوانان برای برگزاری نشست سالانه خود در دمشق به خاطر همبستگی با مردم سوریه قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از هفت سال پیش ما با توطئه‌ای روبه‌رو هستیم که تمامیت ارضی کشور و مردم‌ ما را هدف قرار داده است. این توطئه موجب کشته شدن هزاران تن از شهروندان ما و نابودی زیرساخت و هدف قرار دادن ارتش‌مان شد که سپر پایداری در مقابل اسرائیل و هجمه غرب است. ما بیش از هفت سال است که در جنگ واقعی علیه تروریسم هستیم و امروز می‌توانیم پیروزی را شاهد باشیم.

معلم گفت: به رغم امضای توافقی برای ایجاد منطقه امن در ادلب اما تروریست‌ها همچنان با سلاح‌های سنگین خود در این منطقه هستند و این نشان می‌دهد که ترکیه به تعهدات خود پایبند نیست و ادلب همچنان تحت سیطره تروریسم است.

وی گفت: آمریکا در شرق سوریه ائتلاف بین‌المللی را ایجاد کرد که به کشته شدن هزاران غیرنظامی سوری منجر شده است. دلیل آن این است که آمریکا در سوریه با هر چیزی می‌جنگد غیر از داعش. حمایت آمریکا از داعش باعث شده این گروه به مرزهای سوریه و عراق برسد.

معلم تأکید کرد: آمریکا به بهانه حمایت از کردهای سوری پایگاه‌های هوایی را در شمال سوریه ایجاد کرد. سوریه با جدیت برای حل سیاسی بحران تلاش می‌کند. استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل خواست لیستی ۵۰ نفره برای کمیته قانون اساسی سوریه تعیین کند و خود را با دولت سوریه در این راستا برابر دانست اما ما گفتیم که قانون اساسی یک مساله ملی حاکمیتی است و باید بدون مداخله خارجی انجام شود. ما اجازه مداخله در امورمان را نمی‌دهیم.

وی گفت: ما همواره مساله آوارگان را در اولویت قرار داده‌ایم و به رغم کوتاهی جامعه جهانی در کمک به بازگشت آوارگان اما هزاران آواره از لبنان به کشور بازگشته‌اند. ما با دوستان روس درباره پس گرفتن ادلب چه از طریق جنگ و چه صلح هماهنگی کامل داریم.

معلم به اظهارات رئیس جمهوری روسیه درباره موقتی بودن توافق ادلب اشاره کرد و گفت: ما حق داریم تمامی خاک کشورمان را پس بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ولید معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به آقای بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

رئیس جمهور در این پیام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • تبادل تروریست‌ها در بندر گوادر
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • رئیسی روز ملی سوریه را تبریک گفت
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟
  • انهدام مقرهای تروریست‌ها در شرق و مرکز سوریه