Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@07:46:08 GMT

انتقاد نامزد خاشقجی از نحوه پاسخ ترامپ

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۰۳۲۳۳

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، قتل جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد عربستانی و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست باعث موجی از ابراز انزجار جهانی شده و عربستان را وارد یک بحران ساخت.

با این حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برخلاف بسیاری از رهبران دیگر جهان از طرح انتقاد مستقیم از رهبران عربستان به خاطر قتل خاشقجی خودداری کرده و گفت که نمی‌خواهد سفارش فروش تسلیحات به ارزش 110 میلیارد دلار به عربستان را به خطر بیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال خدیجه چنگیز،‌ نامزد خاشقجی در جریان سفر به شهر لندن گفت، از بابت رویکرد ترامپ به این مناقشه مایوس شده است.

وی تصریح کرد: من از بابت اقدام رهبران تعداد زیادی از کشورهای جهان به ویژه آمریکا مایوس شدم.

خدیجه چنگیز تصریح کرد: دونالد ترامپ باید به افشای حقیقت کمک کرده و تضمین کند که عدالت اجرا شود. او نباید راه را برای سرپوش گذاشتن بر قتل نامزد من هموار کند. بیایید نگذاریم پول باعث خدشه دار شدن وجدان ما و تضعیف ارزش‌های ما شود.

خدیجه چنگیز در پاسخ به اینکه مسئول نهایی قتل خاشقجی چه کسی می‌تواند باشد، به رویترز گفت: این اتفاق در داخل یک ساختمان دیپلماتیک عربستان افتاده است. در یک چنین شرایطی این مقام‌های عربستان هستند که بابت این اتفاق مسئول دانسته می‌شوند.

این در حالی است که دونالد ترامپ گفته محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مسئولیت نهایی عملیاتی که منجر به قتل خاشقجی شد را به دوش می‌کشد.

نامزد خاشقجی گفت: غرب یک پایگاه حقوق بشر و دموکراسی در نظر گرفته می‌شود بنابراین باید با قاتلان نامزد وی برخورد کنند.

خاشقجی 59 ساله در تاریخ 2 اکتبر بعد از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول به منظور ثبت ازدواجش با خدیجه چنگیز به یکباره ناپدید شد و بعدا مقام‌های ترکیه از قتل وی در این محل خبر دادند.

چنگیز گفت: این حادثه ترور در کنسولگری عربستان اتفاق افتاد بنابراین مقام‌های عربستان احتمالا خبر دارند که یک چنین قتلی چطور اتفاق افتاده است.

او تصریح کرد: آنها باید توضیح دهند که چه اتفاقی افتاده است.

خدیجه چنگیز در پاسخ به اینکه در صورت روبرو شدن با محمد بن سلمان به او چه چیزی می‌گوید، گفت: من فکر نمی‌کنم که هرگز این اتفاق بیفتد.

وی افزود: توضیحاتی که تاکنون عربستان داده کافی نیستند و من می‌خواهم جزئیات را درباره اینکه چه کسی مسئول بوده بدانم.

وی همچنین گفت که تاکنون محمد بن سلمان یا هیچ یک از خاندان سلطنتی عربستان تماسی با او نگرفته‌اند و ابراز تسلیتی نیز از سوی آنها دریافت نکرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح عفاف و حجاب را اجرایی کنیم 

نماینده مجلس از اجرای طرح حجاب همزمان با حمله انتقامی ایران به اسرائیل، انتقاد کرد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس در مصاحبه با عصر ایران  گفت: ما باید خیلی زودتر از اینها باید پاسخ تجاوزات رژیم صهیونستی را می دادیم ولی دکترین نظام بر این بود که صبر استراتژیک پیشه کند. کار به اینجا رسید که دولت صهیونستی تصمیم گرفت مستقیم به خاک ما حمله کند. در عرف، کنسولگری خاک کشور محسوب می شود.

 عضو کمیسیون امور داخلی مجلس افزود: اگر جواب قاطع به صهیونیست ها نمی دادیم این تجاوزات، گسترده تر می شد اما جوابی که دریافت کردند یک پاسخ محکم و قاطع و پایانی بر ماجراجویی های شان بود. 
 
وی اظهار کرد: قطعا رژیم صهیونیستی جواب این حمله ما را خواهد داد ولی بیشتر برای توجییه افکار عمومی داخلی خودشان است. به آن شکل که جنگ کلاسیک باشد قطعا اتفاق نمی افتاد. اینطور که ما تصور کنیم صهیونست ها حمله می کنند و هواپیما و موشک بفرستند اتفاق نخواهد افتاد. 

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملیاتی که ما علیه اسرائیل انجام دادیم پیچیده و دقیق بود و به همه اهداف رسیدیم. اصولا پهپادها و موشک هایی که ما فرستادیم برای این بود که سامانه گنبد آهنین درگیر شود تا اهداف اصلی را با موشک های دقیق تر خودمان بزنیم و الان تصاویرش موجود است.

رشیدی کوچی افزود: اینکه ظرفیت اسرائیلی ها در کشورهای منطقه را شناسایی کنیم. به نظرم ما به تمام اهداف خود رسیدیم و مسلم است که آنها بخواهند این را تضعیف کنند و نمایشی را به اجرا بگذارند که نشان دهند که ایران خیلی به اهدافش نرسیده است. 

وی تصریح کرد: بعضی از مردم ما نگران هستند جنگی اتفاق خواهد افتاد. اینگونه نیست که جنگ کلاسیکی رخ دهد. اگر اتفاقی هم بیفتد به سطح بازوان ایران در منطقه و گروه هایی که از ایران حمایت می کنند و نیابتی از طرف ایران می جنگند برمی گردد.

رشیدی کوچی گفت: جای تاسف دارد که ما در حوزه اقتصاد بد عمل کردیم. متاسفانه یک جمع حداقلی حاضر هستند به کشور ما حمله کنند و ما پاسخی ندهیم آن هم به این دلیل که مبادا که قیمت ها افزایشی شود. این ضعف ما در حوزه اقتصاد است. نگاه من این است که افزایش قیمت دلار قبل از اینکه به جنگ ایران و اسرائیل ربط داشته باشد به حوزه مدیریتی در داخل برمی گردد. ما سالهاست که جنگی نداریم ولی قیمت دلار بالا می رود. 

وی تصریح کرد: امیدوارم حوزه اقتصاد را تقویت کنیم و یک مقدار هم کج سلیقگی های خود را کنار بگذاریم. آن زمان که کشور ما درگیر مسائلی هست و ما می بینیم که غرور ملی شکل می گیرد آیا درست است برخی کج سلیقگی ها همانند اجرای طرح عفاف و حجاب را اعمال کنیم؟ شاید برخی افراد از شرایط ناراحت باشند ولی همان افراد هم از اینکه به نام ایران خدشه ای وارد شود و پاسخ درخوری طرف  متجاوز نگیرد خوشحال نمی شوند. وقتی ما نیاز به وحدت و اجماع داریم این کج سلیقگی ها می تواند اتفاقات خوب را تحت شعاع قرار دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح عفاف و حجاب را اجرایی کنیم 
  • مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد خدیجه نجم الدین مهدیشهر افتتاح شد
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند | ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی چه بود؟
  • دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند/ ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • پاسخ عجیب مورایس به انتقاد شدید از سپاهان؛ به خاطر موهای من است!
  • رستمی: عملیات «وعده صادق» نشان‌دهنده چرخش قدرت در جهان معاصر است