Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-03@23:34:59 GMT

چین نخستین بانک ژن انسانی را به مدار فرستاد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۰۳۲۵۵

چین نخستین بانک ژن انسانی را به مدار فرستاد

شرکت چینی "من‌وی"(Shainghai ManWei Technology) در شانگهای برای نخستین بار در تاریخ, یک محفظه به نام "دی.اس.بی-۰۱"(DSB-01) حاوی ژن‌های انسانی را به فضا فرستاد.

 

تلویزیون مرکزی چین گزارش داد این محفظه از مرکز پرتاب‌های فضایی "تاییوان"(Taiyuan) در استان شانشی، در شمال چین با کمک موشک حامل چانگژنگ-۴ (Changzheng-4) پرتاب شد و در مداری به ارتفاع ۹۵۰ کیلومتر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته مدیران این پروژه که "دی اسپیس"(DSPACE) نام دارد، ماده ژنی دریافت شده از هشت شهروند جمهوری چین با شیوه‌های مختلف زندگی، که در یک ظروف مخصوص قرار گرفته از خطرات ناشی از تابش کیهانی در امان هستند. این محفظه می‌تواند محموله خود را تا حدود ۱۰۰۰ سال سالم نگهداری کند.

 

مدیر این برنامه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی مدعی شد با توجه به محاسبات متخصصان، زمین به دلیل نابودی منابع حیاتی و رشد بیش از حد جمعیت در ۴۰۰ سال آینده، برای بشریت نامناسب خواهد شد. فرض بر این است که با کمک این بانک ژن در آینده دور, تمدن جدید انسان ایجاد شود.

 

این شرکت در نظر دارد به زودی به ایجاد یک بانک ژن فضایی با ذخیره میلیون‌ها نمونه اقدام کند. آنها می‌گویند براساس این طرح تلاش خواهند کرد مخزن‌های حاوی ماده ژنی به مریخ و یا سیاراتی مشابه با زمین فرستاده شود.

چین به طور فعال برنامه فضایی ملی خود را توسعه می‌دهد. علاوه بر هواشناسی، مخابرات و ماهواره‌های ناوبری، این کشور در حال توسعه فن‌آوری‌هایی برای مطالعه سیارک‌ها و مریخ است تا مطالعات فشرده‌ای را که دانشمندان چینی قصد دارند در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۵ بنا کنند به مرحله عمل برسد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در جلسه ستاد جوانی و جمعیت این شهرستان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در اجرا و پیگیری تعهدات دولت در بخش جوانی جمعیت از جمله وام‌های ازدواج، فرزند‌آوری، ودیعه مسکن و واگذاری زمین و تامین مسکن جوانان اهتمام داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین مقابله با تخلفات حوزه تسهیلات و خریدوفروش وام‌های جوانی جمعیت که باعث شده دست جامعه هدف از این تسهیلات کوتاه بماند هم باید مورد توجه و راستی آزمایی قرار گیرد.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه موضوع جوانی جمعیت طی یک دهه اخیر همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، اضافه کرد: فقدان فرهنگ‌سازی و اقناع جامعه به فرزندآوری و آسیب‌های خانواده تک فرزندی باید از طریق افکار عمومی و اصحاب رسانه مورد توجه قرار گیرد.

عباسی با اشاره به اقدامات بخش مسکن نیز بیان کرد: هم اکنون بیش از ۷ هزار و ۱۷۹ قطعه زمین در روستا‌های حاشیه مهاباد همراه با وام ۳۵۰ میلیون تومانی آماده واگذاری یه متقاضی مسکن است.

وی اقدامات دولت در بخش واگذاری زمین به متقاضیان را در سطح شهرستان قابل توجه دانست و گفت: با تخصیص زمین به طرح‌های نهضت ملی در سطح شهر و روستا طی چند سال آینده گرانی کرایه و اجاره مسکن فروکش خواهد کرد.

در ادامه جلسه هر یک از مدیران بانک‌های عامل شهرستان گزارش و عملکرد خود را در بحث پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت ارائه کردند.

مهاباد با جمعیت ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • تا پرتاب ماهوار از پایگاه فضایی چابهار وقت زیادی باقی نمانده
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • احداث نخستین زمین چمن مصنوعی در ایلام