Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول زکات شهرستان اهر زکات جمع‌آوری‌شده در ۷ ماهه سال ۹۷ را ۶ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: زکات جمع‌آوری‌شده که شامل زکات فطریه، مستحبی و واجب هستند در اولویت اول برای مددجویان کمیته امداد، بیماران صعب‌العلاج هزینه می‌شود. ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، بهنام چنابی شب گذشته در جلسه شورای زکات شهرستان اهر بابیان اینکه زکات فقط شامل گندم و جو نیست اظهار داشت: امسال با همکاری اداره جهاد عشایری با پخش ظروف ویژه، پنیر مستحبی از عشایر عزیز جمع‌آوری و بین مددجویان کمیته امداد شهرستان اهر توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه زکات مستحبی و مال و التجاره نیز در برنامه‌های این مجموعه قرار دارد گفت: با همکاری خیرین و بازاریان عزیز اهری و سایر شهرها، زکات مستحبی و مال و التجاره مانند کفش جمع‌آوری و بین مددجویان کمیته امداد توزیع می‌شود.

مسئول زکات کمیته امداد شهرستان اهر با اشاره به اینکه اقلام جمع‌آوری‌شده صرفاً در بین مددجویان کمیته امداد توزیع می‌شوند عنوان داشت: طبق قانون و ابلاغی از سوی وزارت کشور به‌تمامی فرمانداری‌ها، از سال 96 شوراهای زکات در روستاهای شهرستان اهر کار خود را آغاز کرده‌اند و تاکنون تعداد 78 شورای زکات تشکیل‌شده که روستاهای باقی‌مانده نیز در ماه‌های آتی تشکیل جلسه خواهند داد که این شوراها از چهار الی پنج نفر تشکیل می‌شوند.

چنابی زکات جمع‌آوری‌شده در 7 ماهه سال 97 را 6 میلیارد و 220 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: زکات جمع‌آوری‌شده که شامل زکات فطریه، مستحبی و واجب هستند در اولویت اول برای مددجویان کمیته امداد، بیماران صعب‌العلاج، دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، درمان و جهیزیه هزینه می‌شود.

وی زکات جمع‌آوری‌شده از محصول گندم را 390 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: زکات جمع‌آوری‌شده امسال تاکنون در 8 مورد جهیزیه، 41 مورد موارد درمانی، 2850 مورد نیز در مسائل معیشتی مددجویان مصرف‌شده‌اند.

افزایش 48 درصدی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان کمیته امداد 

حسین بگلری هم در جلسه شورای زکات شهرستان اهر با بیان اینکه با همکاری صمیمانه پزشکان و مراکز درمانی درزمینهٔ خدمات بهداشتی 48 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم اظهار داشت: 98 نفر از مددجویانی که دارای بیماری صعب‌العلاج بوده و یا زمین‌گیر هستند به‌صورت روزانه، هفتگی و ماهانه تحت مراقبت بوده و از خدمات درمانی برخوردار می‌شوند.

وی با ارائه پیشنهاداتی درزمینهٔ پرداخت زکات گفت: کلیپی از فعالیت دبیرخانه زکات از ابتدای سال تاکنون تهیه و در جلسه بعد ارائه گردد، مقالاتی راجع به زکات توسط اهالی قلم و دانشجویان نوشته‌شده و به بهترین‌ها جوایزی اعطا شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر ضمن دعوت از مسئولین برای بازدید از محل فعالیت‌های مددجویانی که از محل زکات برای آن‌ها هزینه شده عنوان داشت: در صورت موافقت اعضای جلسه، برنامه مربوط به زکات در فضای مجازی، سامانه یو اس اس دی و یا در اپلیکیشن سنا بارگذاری شود تا هر چه‌بهتر بتوانیم در امر ترویج فریضه زکات بهتر عمل کنیم.

همه ما باید در راستای تحقق اهداف فریضه الهی زکات تلاش کنیم

زاهد محمودی نیز در جلسه شورای زکات شهرستان اهر ضمن تسلیت اربعین سرور و سالار شهیدان کربلا امام حسین (ع) ویاران باوفایش اظهار کرد: روز یکشنبه سالروز 13 آبان ماه‌روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است که نقطه عطفی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ضمن تأکید بر اینکه همه مسئولان و مردم ولایت مدار و شهیدپرور شهرستان اهر در کنار یکدیگر در راهپیمایی این روز حضور یابند گفت: درخواست بنده این است که تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهادها، سازمان‌ها، دانشگاهیان، همه باهم و به همراه خانواده‌های گرامی در راهپیمایی این روز بزرگ حضور به هم رسانند.

فرماندار شهرستان اهر ضمن تشکر از کمیته امداد شهرستان عنوان کرد: از تمامی مسئولان زکات شهرستان و سایر اعضای شورای زکات که در راستای اجرایی و عملیاتی نمودن زکات تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می نمائیم همه ما باید در راستای تحقق اهداف این فریضه الهی تلاش کنیم.

محمودی با تقدیر از مجموعه جهاد کشاورزی، جهاد عشایری شهرستان و کمیته امداد شهرستان گفت: وظیفه دینی و شرعی همه ما مسئولین است که حتی اگر بتوانیم بخش کوچکی از مشکلات افراد تحت پوشش و نیازمندان را برطرف کنیم در این بخش ورود کنیم.

انتهای پیام/ ت

R7887/P1336/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان‌ جنوبی از پرداخت بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا گرامی‌نسب با اعلام این خبر اظهار داشت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان خراسان جنوبی سال گذشته در مجموع 7 هزار و 159 فقره وام به میزان 105 میلیارد و 988 میلیون تومان به تفکیک 501 فقره تسهیلات به ارزش 17 میلیارد و 428 میلیون تومان در حوزه اشتغال و خودکفایی، و مبلغ 21 میلیارد و 827 میلیون تومان تسهیلات مسکن به یک هزار و 161 نفر پرداخت کرده است. 

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان‌ جنوبی گفت: علاوه بر این تسهیلات، 5 هزار و 147 فقره تسهیلات کارگشایی به مبلغ 61 میلیارد و 73 میلیون تومان و 350 فقره تسهیلات فرهنگی شامل کمک هزینه تحصیل دانشجویان به مبلغ 5 میلیارد و 660 میلیون تومان پرداخت شده است. 

وی ادامه داد: این صندوق با هدف تجمیع و مدیریت منابع مالی سازمانی و ظرفیت‌های مالی و اعتباری نیکوکاران از یک‌سو و گره‌گشایی از نیازمندی هموطنان از سوی دیگر گام در عرصه فعالیت پولی و مالی، با نیت غیرانتفاعی و خیرخواهانه گذاشته است و خیرین می‌توانند با افتتاح حساب قرض‌الحسنه در این صندوق علاوه بر برخورداری از اجر معنوی پرداخت تسهیلات به نیازمندان به کاهش صف انتظار اقشار آسیب‌پذیر در دریافت وام قرض‌الحسنه کمک کنند.

ارائه 13 هزار خدمت مشاوره تخصصی به مددجویان خراسان‌جنوبی 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز از ارائه بیش از 13 هزار خدمت مشاوره تخصصی به مددجویان استان در سال گذشته خبر داد. 

 جمشید سورگی گفت: بهره‌مندی همه اقشار جامعه تحت حمایت از  خدمات مشاوره‌ای یک ضرورت در رشد روانی و اجتماعی آنان است و  ارائه خدمات با کیفیت مشاوره‌ای  برای خانواده‌های تحت حمایت در اولویت برنامه‌های این نهاد  قرار دارد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: 7 مشاور همکار و 11 مشاور برون سپار، ارائه خدمات روانشناسی  و مشاوره‌ای به خانواده‌های تحت حمایت را برعهده دارند.

سورگی با بیان این‌که بیشترین مشکلات مراجعین حوزه مشاوره به ترتیب مربوط به مشکلات خانوادگی و زناشویی، ارتباطی و آموزشی است ادامه داد: در سال گذشته تعداد 13 هزار و 426  جلسه خدمت مشاوره در قالب مشاوره‌های فردی و گروهی  انجام شده است که از نتایج مثبت آن می‌توان به ازدواج مجدد 103 نفر از زنان مطلقه و فوت سرپرست حائز شرایط ازدواج مجدد اشاره کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل مشاوره درست و به‌هنگام در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: 69 نفر از مددجویان درگیر آسیب اعتیاد پس از دریافت خدمات تخصصی مشاوره و ترغیب به ترک اعتیاد، به مراکز مربوطه معرفی و اکنون بهبود یافته و کماکان خدمات مشاوره‌ای را دریافت تا از بازگشت مجدد آنان به آسیب جلوگیری شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تمامی خدمات تخصصی مشاوره روانشناسی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد