Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:03:25 GMT

مانور منتظران ظهور منجی در دهکده جهانی اربعین

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۰۴۷۱۱

مانور منتظران ظهور منجی در دهکده جهانی اربعین

«وعده دیدار ما اربعین»؛ این پیام این روزها مخاطبان بسیار دارد و از کانال‌های ارتباطی مجازی و حقیقی زمزمه‌های آنان که رفته‌اند و آنان که جامانده از این سفر هستند را با محوریت پیاده‌روی اربعین می‌توان شنید.


به گزارش ایسنا، مغناطیس فرهنگ پیاده‌روی اربعین که در حال جهانی‌شدن است نشان از حرکتی پویا و بدیع با جاذبه حسینی دارد که دلدادگان آزاده را از جای‌جای جهان برای حضور در این مانور باعظمت فرامی‌خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«حامد کبودوند» مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان قزوین، علل جهانی‌شدن این نهضت بزرگ را چنین می‌داند: شروع مغناطیس حسینی از اربعین موجب حضور همه احرار و آزادگان جهان که با فرهنگ عاشورا آشنا و به امام حسین (ع) علاقه پیدا می‌کنند در پیاده‌روی اربعین شده است. این روزها شاهد آن هستیم که روزبه‌روز و سال‌به‌سال نه محدود به جهان تشیع بلکه در بین جوامع بشری احرار عالم براثر شدت علاقه بسیار تمایل به حضور در این میدان عظیم جذبه حسینی که بروز و ظهور آن در اربعین حسینی است، دارند.

وی که سال‌هاست در بحث هماهنگی‌های ویژه اربعین حسینی نقش‌آفرینی می‌کند، گریزی به تجربیات و دیده‌های خود می‌زند و می‌گوید: همه‌ساله شاهد هستیم مواکبی از اهل سنت برای پذیرایی از میهمانان راه‌اندازی می‌شود و یا در شب اربعین دسته عزاداری مسیحیان راه انداخته می‌شود، این عوامل نشان می‌دهد آزادگان عالم به این سمت کشانده می‌شوند و در این جاذبه حسینی ورود پیداکرده و حتی گاه نیز مغلوب این جاذبه می‌شوند.

به جستجوی علل و عوامل شکل‌گیری اربعین حسینی آن هم با این عظمت بی‌نظیر در جهان که می‌رویم به کلیدواژه‌ای می‌رسیم که «راضیه جمشیدی» مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات در استان برایمان می‌گوید: در شکل‌گیری تجمع باعظمت اربعین حسینی جز دست الهی عامل دیگری نقش ندارد.

وی با نگاهی به سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علیرضا پناهیان» از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه مبنی بر وظیفه‌داشتن همه برای حضور در اربعین حسینی بیان می‌کند: مهم است که خود را به این حرکت عظیم و روان برسانیم و در این جریان سهیم شویم. این روزها حب امام حسین (ع) موجب می‌شود انسان‌ها با هر آیینی در این فضا قرار بگیرند و محبت به آن حضرت دلیل همدلی و همبستگی میلیون‌ها زائر شود.

در سال جاری شعار «حب الحسین یجمعنا» در اربعین انتخاب‌شده است که گامی بلند برای نزدیکی هر چه بیشتر انسان‌ها با هر فکر و عقیده و نسلی در کنار هم است. جمشیدی در این خصوص تأکید می‌کند: در این مسیر همه افکار به سمت امام‌حسین (ع) و آل الله تغییر جهت می‌یابد و در سایه آن امور دیگر کنار رفته و خوی حسینی شکل می‌گیرد ازاین‌رو تأکید بر حضور خانواده‌ها در این سفر است تا در میعادگاه اربعین همه ما از هر مسلک و کشور و نژادی که هستیم از جای‌جای جهان به این سفر آمده و بر سر سفره پربرکت امام حسین (ع) و اهل‌بیت بنشینیم.

حضور در پیاده‌روی باعظمت اربعین از نجف تا کربلا خواص و برکات بی‌شماری را در زندگی یکایک ما انعکاس می‌دهد. «محمدرسول ملاحسنی» نویسنده و فعال فرهنگی در این خصوص با تأکید بر اینکه حرکت عاشورا و امام حسین (ع) در زندگی همه ما آثار و برکات خود را داشته چراکه به فرموده امام راحل ما هر چیزی که داریم از محرم و صفر است، عنوان می‌کند: اربعین پایگاه مردمی برای نشان دادن این محبت و اثر است و صرفاً برکات آن محدود به این ایام نیست بلکه در طول سال همواره در عرصه‌های مختلف سرچشمه فیض حضرت اباعبدالله (ع) به‌صورت همیشگی مستدام است و می‌توان اربعین را اوج این ارادت برشمرد.

وی تعبیر جالبی در این خصوص مطرح می‌کند: امام حسین (ع) 365 روز ارادت و محبت خود را به ما نشان داده و در جاهای مختلف گره‌ها را باز می‌کند، حال در ایام اربعین فرصتی برای نشان دادن ارادت ما در حد استعداد و ظرفیتمان مهیا می‌شود که پسندیده است آن را از دست ندهیم.

به گزارش ایسنا شاید بتوان نگاه به اربعین و حضور در این حرکت عظیم را تجلی‌گاه ظهور و یاری امام عصر (عج) برشمرد. چراکه بین این دو حرکت تأثیرگذار نقاط اشتراک بسیار وجود دارد.

«حامد کبودوند» پیاده‌روی اربعین را مانوری برای تجلی واقعه شریف ظهور دانسته و تأکید می‌کند: همه ما به‌عنوان متولیان و خادمان این سفر معنوی در کنار رسانه‌ها و علما باید اولین مأموریت خود را برای نهادینه کردن این مفهوم برای مخاطبان قرار دهیم چراکه وقتی پازل تأکیدات حضرات معصومین را کنار هم می‌گذاریم متوجه می‌شویم که ماهیت اربعین با دیگر زیارات متفاوت است.

وی «سوزنی» به همه و «جوالدوزی» به مسئولان در خصوص کم‌رنگ بودن توجهات نسبت به این امر مهم می‌زند و می‌گوید: به نظر می‌رسد این نکته مغفول مانده و بسیاری اربعین را زیارتی از جنس سایر زیارت می‌دانند درحالی‌که اربعین تمرینی برای واقعه شریف ظهور است که باید نسبت به آن تمامی منتظران در هر جایگاهی که هستند توجه بیشتری داشته باشند.

«راضیه جمشیدی» نیز به تدابیر لازم و ویژه در این سال‌های اخیر و سیل خروشان حسینی در اربعین اشاره و آن را مقدمه ظهور برمی‌شمارد و می‌گوید: گویی انسان‌ها از جای‌جای جهان در کنار هم حرکت عظیمی را در اربعین ایجاد می‌کنند تا درنتیجه آن امام زمان (عج) خویش را از غربت خارج کند.

آنچه در سخنان کارشناسان مدعو در این گزارش برآمد نشان از اهمیت والای پیاده‌روی اربعین داشت که به حرکتی جهانی در عالم تبدیل و نگاه‌ها را این بار به این سمت می‌کشاند. «محمدرسول ملاحسنی» در این خصوص اربعین را محل نشان دادن قدرت شیعه و ظرفیت عظیم کربلا و عاشورا عنوان می‌کند و می‌گوید: بی‌شک می‌توان این حرکت عظیم را مقدمه و تمرینی برای ظهور مولا و مقتدایمان امام زمان (عج) در عصر ظهور بدانیم.

به گزارش ایسنا مخلص کلام را نیز از زبان این فعال فرهنگی برای پایان این گزارش خواهیم آورد که شاید بتوان آن را وظیفه خود در این بزنگاه حساس پیش از ظهور دانست: پسندیده است فرزندان خود را از سنین کودکی با این فضا آشنا کرده و آن‌ها را این فیض معنوی محروم نکنیم. در این حرکت بزرگ همه اعضای خانواده به فراخور خود می‌توانند از این فیض عظما بهره‌مند شوند سفری که شاید نظیر چنین برکاتی را در جای دیگر نتوان به دست آورد.

گزارش از رقیه ملاحسنی خبرنگار ایسنا منطقه قزوین


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعین 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نخستین نشست ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی گفت: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.
اسماعیل ویسی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیرو‌های خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.
نشست‌های ستاد رابعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با فواصل زمانی هر ۲ هفته یکبار، نیاز‌ها و پیشنهادات خود را برای خدمات رسانی به زائران مورد بررسی قرار می‌دهد و از سوی دبیرخانه اربعین حسینی جمع‌بندی و به معاونت توسعه مدیریت و منابع اعلام می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است گفت: نیاز‌های دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تامین خواهد شد.
در ادامه، اعضای حاضر در این نشست برنامه‌های خود را برای برگزاری مراسم اربعین حسینی سال‌جاری تشریح کردند و همچنین به بیان نیاز‌ها و چالش‌های احتمالی پیش رو پرداختند.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

دیگر خبرها

  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد