Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:58:00 GMT

۱۵۶ مصدوم و بیمار بد حال از عراق به کشور منتقل شدند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۰۵۹۹۷

۱۵۶ مصدوم و بیمار بد حال از عراق به کشور منتقل شدند

 بیژن فتاحی در حاشیه بازدید از مرز بین المللی شلمچه در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۳۰ دستگاه آمبولانس و هشت دستگاه اتوبوس آمبولانس در عراق مستقر شده است و تا امروز ۱۵۶ نفر مصدوم و بیمار بدحال به صورت زمینی از سه گذرگاه شلمچه، چذابه و مهران به کشور منتقل شدند.

وی افزود: بخشی از خدمات هلال احمر در خاک عراق برپایی مراکز درمانی درشهرهایی همچون کربلا، نجف و کاظمین است که پیش بینی می شود خدمات درمانی در این مراکز ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عملیات جمعیت هلال احمر کشور در ادامه به خدمات رسانی هلال احمر در کشور اشاره کرد و گفت: طرح خدمات رسانی به زائران حسینی از ۲۱ مهر آغاز شد که علاوه بر پست های ثابت، پایگاه های مرزی، در مسیرهای مواصلاتی منتهی به مرزهای مهران، چذابه و شلمچه نیز پایگاه های امدادی برپا شده است.

وی افزود: از آغاز طرح تمام ۵۷۷ پایگاه امدادی در سطح کشور به حالت آماده باش در آمدند که تا امروز حدود ۵۱ هزار نفر به پایگاه های درمانی هلال احمر مراجعه کرده اند  که از این تعداد ۲۴ هزار نفر خدمات سرپایی دریافت و ۲۷ هزار نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

فتاحی همچنین میزان اسکان اضطراری توسط هلال احمر طی اربعین امسالرا بیش از ۱۳ هزار نفر اعلام کرد.

معاون عملیات جمعیت هلال احمر کشور همچنین از فراهم سازی ۴۰ آمبولانس و استقرار چهار بالگرد برای انتقال زائران مصدوم و بیماران بدحال در مرزهای استان خوزستان و ایلام اشاره کرد و افزود: روزانه بیش از چهار هزار نفر در از نیروهای جمعیت هلال احمر به خدمات رسانی می پردازند.

کد خبر 4445583

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 اربعین حسینی مرز شلمچه مصدومیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران گرگان بوشهر مشهد کرمانشاه شهرکرد شیراز موکب سنندج خطبه های نماز جمعه مرز شلمچه زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد

بنابر اعلام اورژانس ۱۱۵ قم،در پی دو حادثه که نیاز بود، مصدوم به سرعت به بیمارستان منتقل شود، بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد و مصدومان را منتقل کرد.

 حادثه اول مربوط به واژگونی موتور سیکلت در شهرستان کهک سه راهی روستای قبادبزن بود که ابتدا خودرو اورژانس اعزام و درخواست بالگرد کرد.

 این حادثه چهار مصدوم داشت که دو نفر آنها کودک بودند که لعد از انجام خدمات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

 حادثه دوم مربوط به سقوط از ارتفاع به درون استخر بود که در روستای خاوه اتفاق افتاد که کارشناسان اورژانس خدمات رسانی درمانی اولیه را انجام و پس از آن توسط بالگرد اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم
  • بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • تصادف کامیون و تیبا در محور گرمسار به سرخه ۶ مصدوم داشت