Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - مهدی بخشی سورکی: کربلا در روز اربعین حسینی(ع) غوغا است و جمعیت میلیونی عاشقان حسین بن علی(ع) با جسمی خسته از راهی طولانی با پای پیاده خود را به این شهر غم بار رساندند تا به اندازه تعداد قدم‌هایشان محبت خود را به ساحت سید شباب اهل الجنه نشان دهند.

هیچ تصویر و یا نوشته‌ای نمی‌تواند عمق زیبایی‌های طریق الحسین و کربلا را در اربعین به نمایش بگذارد و شاید زینب کبری (س) این روزهای شیعیان را می‌دیدند که پس از شهادت برادر در مجلس یزد فرمودند «لا رأیت الا جمیلا».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجا همه چیز زیباست، شیعه را اگر بخواهی بشناسی باید رهسپار کربلا شوی. در موسم اربعین؛ در جای جای این سرزمین قصه عشق و عاشقی گل می‌کند و زیارت نقطه اوج یک زائر است.

ما در اینجا جز زیبایی چیزی ندیدیم؛ کودکی در طریق الحسین مانع از عبورت می‌شود و با التماس از شما می‌خواهد از آنچه که نذر حسین بن علی(ع) کرده است بخورید و بیاشامید.

در خاطرات زائران اربعین چیزی جز تکرار زیبایی نیست، زیبایی که بهانه‌اش محبت سیدالشهدا(ع) است و این نام حسین(ع) است که همه را همچون مغناطیسی گرد خود جمع کرده است.

اینجا همه مسیرها به بین‌الحرمین ختم می‌شود و زائر خسته در روز اربعین همین که نگاهش از دور به بارگاه‌های منور اباعبدالله الحسین و قمر بنی هاشم می‌افتد دلش آرام می‌گیرد که حسرت زیارت اربعین به دلش نمانده و جامانده این سفر نیست.

اربعین رسید و روز ضجه و زاری و بر سر و سینه زدن آمد؛ اینجا فرقی نمی‌کند که از چه نژاد و کشوری باشی؛ اینجا همه زیر سایه کرامت سیدالشهدا(ع) هستند.

فرقی نمی‌کند که از چه نژاد و کشوری باشی؛ اینجا همه زیر سایه کرامت سیدالشهدا(ع) هستند

ظهیر موسوی امام جمعه کالیفرنیا همان سید پاکستانی که این سال‌ها شیعیان آمریکا را گرد خود جمع کرده می‌گفت از این کشور ۵۰۰ نفر از شیعیان راهی شهر کربلا شدند و وقتی به آن‌ها می‌گفتم این سفر سخت و خطرناک است؛ می‌گفتند برایمان مهم نیست و هیچ چیز جلودارشان نبود و می‌گفتند فقط می‌خواهیم در روز اربعین کربلا باشیم.

کربلا در شب اربعین حسین غوغاکده عاشقان است؛ شاید باورش سخت باشد اما دیشب در بین‌الحرمین دسته عزاداران شیعیان فرانسه به عزاداری پرداختند.

 دسته عزاداری شیعیان بحرین آن قدر طویل بود که نزدیک به نیم ساعت طول کشید تا عزاداران بحرینی بتوانند وارد حرم اباعبدالله شوند.

شیعیان مظلوم منطقه قطیف عربستان نیز در حالی که پیشانی بندهای یا حسین بر سر داشتند و جمعیتشان نیز چشمگیر بود در بین‌الحرمین عزاداری کردند.

امروز اربعین است و شیعیان هر یک از کشورها به زبان خود حسین را فریاد می‌زنند و وقتی به حرم سقای دشت کربلا می‌رسند در حالی که اشک گونه‌هایشان را خیس کرده لبیک یا ابوالفضل را زمزمه می‌کنند.

در گوشه و کنار کربلا و حرم‌های مطهر از پیروان اهل سنت و سایر ادیان هم به چشم می‌خورد

بی شک یک روز اربعین، قلب‌های همه دنیا را فتح خواهد کرد و کربلا میعادگاه آزادگان جهان می‌شود؛ این روزها در گوشه و کنار کربلا و حرم‌های مطهر از پیروان اهل سنت و سایر ادیان هم به چشم می‌خورد و آنان هم می‌گویند که حسین فقط برای شیعیان نیست.

اربعین از راه آمد و قدم‌های جابر عبدالله انصاری به کربلا رسید و او اول زائر مزار سرور شهیدان شد؛ حال با گذشت قرن‌ها از آن روز میلیون‌ها نفر از شیعیان با خود عهد می‌کنند تا اربعین را کربلا باشند و حسین بن علی را زیارت کنند و این روزها و شب‌های کربلا مملو از عاشقان دلسوخته امام حسین (ع) است و این حرارت عاشقی روز به روز شعله‌ورتر می‌شود.

اربعین است و حسین بن علی دیگر در کربلا تنها نیست و میلیون‌ها عاشق از جای جای دنیا همچون رودهای روان به اقیانوس اربعین پیوستند تا به ساکن کربلا بگویند تا آخر با شما می‌مانیم و عهد و پیمانمان را نمی‌شکنیم.

اینجا کربلاست، سرزمینی که تربتش شفا است و برای زائرانش بخشش گناهان گذشته و آینده را بشارت داده‌اند.

در بین‌الحرمین زمزمه زیارت اربعین به گوش می‌رسد و هر زائر در گوشه و کنار این خیابان بهشتی با ارباب خود نجوایی دارد

اینجا کعبه دل‌ها است و امام صادق (ع) فرمودند که خداوند اندوه را از دل زائر حسین می‌زداید و او را شاد و مسرور به خانواده‌اش باز می‌گرداند.

شعار حسین یجمعنا در جای جای کربلا به چشم می‌خورد و محبت حسین بن علی بزرگترین اجتماع بشری را رغم زده است.

در بین‌الحرمین زمزمه زیارت اربعین به گوش می‌رسد و هر زائر در گوشه و کنار این خیابان بهشتی با ارباب خود نجوایی دارد و از دردها و غصه‌هایش می‌گوید و دیدگان بارانی زائران هزاران حرف ناگفته دارد.

در ورودی حرم مطهر سیدالشهدا جایی در زیر قبه که فرمودند دعا در آن مستجاب است؛ روایتی از امام صادق(ع) در قاب چشمان زائران نقش می‌بندد و به قدم‌های خسته‌شان قوت می‌بخشد که نوشته «مِن أحَبِّ الأعْمالِ إلی اللّه ِ تعالی زِیارَهُ قَبرِ الحُسینِ علیه السلام» یکی از محبوب‌ترین کارها نزد خداوند متعال زیارت قبر حسین علیه السلام است.

حضور کشیش‌ها در حرم امام حسین(ع)

تعدادی از کشیشان کلیساهای کشورهای مختلف نیز خود را به کربلا رساندند تا به قول خود خاک مقدس این سرزمین را ببوسند.

کشیش مالخاز سونگیو لاچفیلی یکی از کشیش‌های کشور گرجستان است که در کربلا حضور دارد .

این کشیش اهل گرجستان گفت: من کاملاً متقاعد شدم که عبارت کشته بی‌سر فرات که در انجیل ذکر شده است، همان امام حسین علیه السلام است و به کربلا آمدم تا خاک مقدسش را ببوسم.

جان شاک رئیس یکی از کلیساهای ایالت آریگون آمریکا نیز که به کربلا سفر کرده در خصوص پیاده‌روی اربعین حسینی می‌گوید: زیارت اربعین بیانگر بزرگترین اجتماع انسانی در جهان است.

وی افزود: زائران اربعین با وجود کثرت و ملّیت و قومیت، از طایفه‌گرایی و نژادپرستی صحبت نمی‌کنند، بلکه درد مصیبت کربلا و اصول انسانی آنها را دور هم جمع می‌کند.

اینجا کربلا است و حرم سیدالشهدا؛ اینجا روزگاری سر فرزند رسول خدا را به نیزه زدند و خاندان و اهل بیتش را چهل منزل به اسارت بردند.

اینجا روضه‌های مجسم است و گوشه گوشه این ارض آسمانی دل عاشقان را هوایی می‌کند و اشک امانشان نمی‌دهد و حالا این اربعین است که دل‌ها را آرام می‌کند.

کد خبر 4445595

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 اربعین حسینی کربلا اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران گرگان بوشهر مشهد کرمانشاه موکب شهرکرد شیراز سنندج خطبه های نماز جمعه مرز شلمچه زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه میزبان دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه و سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بعد از ظهر دوشنبه در محل این شورا دیدار و تفاهم نامه تأسیس دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی مد و لباس مقاومت (مداومت) در استان کرمانشاه را امضا کردند.

در این دیدار که پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم حضور داشت، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور کرمانشاه را بهترین میزبان برای برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس با موضوع مقاومت و اربعین حسینی (ملزومات زیارت) دانست.

جشنواره بین المللی مد و لباس مقاومت (مداومت) هر ساله با حضور بهترین‌های صنعت مد و لباس جهان اسلام برگزار می‌شود و آثاری که به مفاهیم مقاومت و اربعین حسینی (ع) اشاره داشته باشند، در این جشنواره بین المللی حاضر می‌شود. آثار برتر جشنواره هم تجاری و به صورت انبوه تولید می‌شود.

جشنواره مداومت در چارچوب اصل ضرورت حفظ و توسعه فرهنگ و پوشش بومی و دینی و تقویت ظرفیت‌ها و توانمدیهای متقابل ملت‌های مسلمان به منظور ارتقای جایگاه و کارآمدی پوشش اصیل ایرانی برگزار می‌شود و سعی در گسترش ارتباط علمی، فرهنگی و هنری با طراحان و فعالان مد و پوشاک در جهان اسلام دارد که با تأسیس دبیرخانه دائمی و بین المللی مداومت در کرمانشاه، فعالیت آن با محوریت طراحی مد و لباس و ملزومات زیارت و مقاومت آغاز می‌شود.

کد خبر 6058340

دیگر خبرها

  • رمضان در کردستان؛ از طنین نوای مرحبا تا اقامه تراویح
  • کرمانشاه میزبان دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس
  • طنین روح بخش کلام وحی در ماه ضیافت الهی
  • طنین کلام الله مجید در دارالعباده
  • مهمون‌نوازی عراقی‌ها
  • تونل شماره یک اربعین در مسیر ایلام - مهران به بهره‌برداری رسید
  • افطار زائران و مجاوران در بین‌الحرمین
  • سطر سطر زندگی با آیه‌ها/طنین دلنشین قرآن در روستاهای مرزی سروآباد
  • «جز حکایت دوست» روایت سوم سید‌مهدی شجاعی از دوران حیات امام چهارم شیعیان + فیلم
  • آقای جدی میفرمایید استقلالی است یا پرسپولیسی؟‌ | لحظه ای که مجدزاده برای تیم مورد علاقه اش بوسه می فرستد + فیلم