Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ شیخ خضر عدنان، با گرفتن حکم آزادی در چند روز آینده از دادگاه رژیم اشغالگر اسرائیلی، پیروزی جدیدی را محقق ساخت.
در پس دروازه های زندانهای رژیم اشغالگر، اسرا روزانه در حال نبرد با زندانبانشان هستند و شیخ خضر عدنان به نمادی برای آن نبردها تبدیل شد و توانست در آنها پیروزی پشت پیروزی به دست آورد، در حالی که تنها سلاح او، شکم خالی اش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از 57 روز اعتصاب غذا و دو روز امتناع از نوشیدن آب، پیروزی که شیخ اسیر و خانواده اش انتظارش را می کشیدند، به دست آمد، حکم حبس به مدت یکسال که تنها چند روز دیگر به پایان می رسد و علاوه بر آن باید جریمه نقدی سیصد دلاری نیز پرداخت شود. 
خانواده شیخ عدنان این حکم را پیروزی جدیدی قلمداد کردند.
طارق قعدان، فعال فلسطینی عضو جهاد اسلامی گفت: «یک سال حبس به این معنا است که سی و پنج روز از حکم حبس شیخ خضر کاهش یافت و از این رو به خواست خدا وی در روز دوازدهم ماه (2018/11/12) بعد آزاد خواهد شد».
این تصمیم رژیم اشغالگر پس از هشدارهای جدی درباره وخامت شرایط جسمانی شیخ عدنان گرفته شد، به گونه ای که وی در حالی به سالن دادگاه رسید که روی صندلی چرخ دار نشسته بود و نمی توانست بایستد یا حرکت کند و همچنین در روزهای اخیر با مشکلاتی چون تپش قلب و استفراغ خونی روبرو بود.
همسر شیخ خضر عدنان در این باره گفت: «با وجود اینکه ضعف شدیدی دارد و نمی تواند سخن بگوید، اما روحیه اش بالا است و با لطف خدا این یک پیروزی جدید بر این رژیم اشغالگری است که خیلی ها فکر می کنند پیروزی بر آن کار سختی است. همواره از این حرف می زنیم که رژیم اشغالگر با این تجهیزات و ابزارهایی که دارد، شکست ناپذیر است و هنگامی که شیخ خضر اعتصاب غذای خود را اعلام کرد، خیلی ها تعجب کردند، اما ما می خواهیم این قاعده را تثبیت کنیم و امروز شیخ با سومین پیروزی خود تاکید می کند این اقدام موثر است».
در پی حکم دادگاه اسرائیل، خانواده شیخ عدنان اعلام کردند وی به اعتصاب غذای خود پایان داد و همچنین تاکید کردند که روحیه او با وجود شرایط وخیم جسمانی، بالا است.
پدر شیخ عدنان نیز گفت: «پیروزی تنها از جانب خدا است و این نیز از لطف اوست و خضر همانند دو بار گذشته توانست پیروز شود و همه اینها به لطف و کمک خدا به دست آمد».
شیخ خضر عدنان اعتصاب غذای خود را در دوم سپتامبر گذشته علیه بازداشتش آغاز کرد و این سومین اعتصابی بود که عدنان علیه بازداشت خودسرانه اش آغاز کرده بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آزادي فلسطين رژيم صهيونيستي اعتصاب غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است.

به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی ناصر پیدا شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، از میان اجساد، ۱۶۵ تن به دلیل تغییراتی که اشغالگران در علائم ویژه برای شناسایی ایجاد کرده بودند، مجهول الهویه بوده و قابل شناسایی نبودند.

فیلم‌ها و عکس‌های مستند برخی از اجساد قربانیان گورهای جمعی را نشان می‌دهند که روی آنها آثار شکنجه و بسته شدن دست‌هایشان با بندهای پلاستیکی وجود داشت.

نیروهای امدادرسانی می‌گویند: آنها اجسادی را با دستان بسته، شکم باز شده و بخیه زده پیدا کردند که با روش‌های معمول بخیه زدن زخم‌ها در نوار غزه مغایرت دارد و این موضوع شبهه‌هایی را در مورد سرقت برخی از اعضای بدن انسان ایجاد می‌کند.

این نیروها افزودند: جسد یک شهروند با لباس اتاق عمل نیز مشاهده شده که این موضوع تردیدهایی را در مورد زنده به گور کردن وی ایجاد می‌کند.

این منابع در همین راستا خاطرنشان کرد: «جسد دختری که دست و پاهایش قطع شده بود مشاهده شده درحالیکه لباس اتاق عمل به تن داشت که این موضوع تردیدهایی را در مورد زنده به گور شدن وی ایجاد می‌کند.»

این نیروها مشاهده کردند که دست تعدادی از شهدا با بند پلاستیکی بسته شده و لباس سفیدی به تن داشتند که اشغالگران از آنها به عنوان لباس اسیران موجود در بیمارستان ناصر استفاده می‌کردند و آثار شلیک گلوله در ناحیه سر آنها دیده می‌شد این مسائل شبهه‌هایی را در مورد انجام تیرباران و نابودی میدانی آنها ایجاد می کند.

آنها همچنین اجساد زیادی را مشاهده کردند که کفن‌هایشان عوض شده و در کفن‌های سیاه و آبی جدید قرار داده شده‌اند که شامل کیسه‌های نایلونی پلاستیکی بودند که با رنگ‌های مورد استفاده در غزه فرق داشتند. آنچه شبهات را بیشتر می‌کند این است که هدف اشغالگران از انجام این کار، افزایش دمای اجساد به منظور تسریع روند تجزیه و پنهان کردن شواهد جنایاتشان بود.

همچنین در این میان تدفین تا عمق بیش از سه متر، علاوه بر انباشته شدن اجساد روی هم مشاهده شد.

نیروهای دفاع مدنی همچنین گفتند تمام شواهد قبلی حاکی از آن است که اشغالگران مرتکب جنایات علیه بشریت شده و در محوطه مجتمع پزشکی ناصر به عنوان بخشی از جنگ نسل کشی که از هفتم اکتبر علیه مردم نوار غزه به راه انداخته‌اند تیرباران‌های میدانی انجام داده‌اند.

از سوی دیگر، آمریکا روز چهارشنبه پس از کشف گورهای جمعی در نوار غزه، از اشغالگران اسرائیلی توضیح خواست.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور جو بایدن، گفت: «ما می‌خواهیم این موضوع به طور کامل و شفاف بررسی شود.»

کشف اجساد باعث شد تا سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل شود و اتحادیه اروپا نیز از این درخواست حمایت کرد.

سرگرد نداو شوشانی، سخنگوی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که قبرستان مجموعه ناصر «چند ماه پیش توسط ساکنان غزه حفر شده است».

ارتش اشغالگر اذعان کرد که «اجساد دفن شده توسط فلسطینی‌ها» به دست سربازان در جستجوی اسیران مورد بازرسی قرار گرفته‌اند، اما مستقیماً به اتهام دست داشتن نیروهای اسرائیلی در این قتل‌ها اشاره نکرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • پیروزی آتالانتا مقابل بنفش‌ها/ یوونتوس حریف خود را در فینال شناخت
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • حمله‌های بامدادی اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد