Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@20:40:58 GMT

نماز ظهر اربعین در همدان اقامه شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۰۶۶۸۴

نماز ظهر اربعین در همدان اقامه شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، همزمان با روز اربعین حسینی، عزاداران و دوستداران سید و سالار شهدا امام حسین (ره) در میدان امام خمینی (ره)همدان تجمع کردند و عزاداری و سوگواری کردند و همزمان با اذان ظهر به نماز ظهر و عصر را به صورت جماعت اقامه کردند.
هیات های مذهبی همچنین از اولین دقایق صبح امروز سه شنبه با راه اندازی دسته های عزاداری و سینه زنی و زنجیر زنی به سمت میدان امام خمینی (ره) و همچنین امامزاده عبدالله (ع) این شهر حرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم سایر شهرستان های استان نیز با حضور در هیات های مذهبی، حسینیه ها و تکیه ها و راه اندازی دسته های عزاداری، به سوگواری پرداختند.
همچنین قرائت زیارت اربعین، عزاداری هیات ها و سخنرانی و مداحی از برنامه‌های تجمع عزاداران در همدان است.
در این روز زیارت اربعین در برخی از بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص خوانده شد.
همچنین 25 مبلغ زیر نظر اوقاف و امور خیریه از قم وارد این استان شده و در این ایام ضمن اقامه عزا و برپایی مراسم سوگواری در اربعین حسینی به امر تبلیغ مسائل دینی پرداختند.
9904/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام حسین امام خمینی اوقاف و امور خیریه شاخص عزاداری راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۶۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمدصادق معتمدیان عصر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف موظف به اجرای مصوبات این ستاد هستند، افزود: مصوبات ستاد اقامه نماز الزام‌آور بوده و دستگاه‌های اجرایی و نهادها مکلف به اجرای این مصوبات بوده و ضروری است جلسات ستاد اقامه نماز به صورت مستمر برگزار شود.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف به ویژه شهرداری ها برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطح استان، خاطرنشان کرد: از ظرفیت شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در راستای فضاسازی محیطی و ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه بیشتر استفاده شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به اهمیت تولید محتوا در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه، اضافه کرد: رسانه ها و به ویژه صداوسیما و فعالان فضای مجازی با تولید محتوای مناسب می توانند در ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه نقش ایفا کنند.

وی در پایان بر فعال نمودن ظرفیت نمازخانه های راهدارخانه ها، پمپ بنزین ها و پایگاه های امدادی هلال احمر در مسیرهای تردد بین شهری و آماده سازی این نمازخانه ها برای استفاده مسافران تاکید کرد.

 

دیگر خبرها

  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های همدان برای اولین بار در کشور
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های استان برای اولین بار در کشور در استان همدان
  • اقامه نماز جماعت در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه بردسکن
  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند
  • اجرای فرامین ولی امر مسلمین، رمز فتح قله هاست