Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین رضوان طلب گفت: امکانات مالی دولت، عامل اصلی محدودکننده جذب بیشتر استاد است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در سال گذشته میانگین زمان بررسی پرونده های جذب هیئت علمی در دانشگاه ها حدود 200 روز بود که با تلاش های انجام شده در سال‌جاری این زمان به زیر 200 روز کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در تلاش هستیم فرآیند بررسی پرونده داوطلبان به جدول زمانی جذب یعنی 90 روز نزدیک شود به طوری که دانشگاه ها هم روی این موضوع حساس شده اند و امید است حقوق داوطلبان در این مورد رعایت شود.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم در ادامه در خصوص علت عدم تناسب در نسبت استاد به دانشجو تصریح کرد: عامل اصلی و محدودکننده جذب بیشتر استاد، امکانات مالی دولت است و ما نمی توانیم این موضوع را به دولت تحمیل کنیم. در حال حاضر، امکانات محدود کننده ای در دانشگاه های غیردولتی برای جذب استاد نه تنها وجود ندارد بلکه آنها را تشویق به جذب بیشتر هم می کنیم.

رضوان طلب گفت: در بخش دولتی، به ازای هر استاد سالانه حداقل 100 میلیون تومان باید در بودجه دولت گنجانده شود و این رقم، هزینه ای نیست که راحت بتوان در مورد آن تصمیم گرفت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی باید با این موضوع موافقت کنند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم  گفت: بر اساس آخرین آمار به دست آمده از فراخوان جذب هیئت علمی در شهریورماه سال 97، تعداد 12 هزار و 408 نفر در سامانه جذب هیئت علمی ثبت نام کردند که از این تعداد 57 درصد مرد و 43 درصد زن هستند.

وی یادآورشد: متقاضیان جذب که دارای مدرک دکتری هستند 10 هزار و 821 نفر است که از این تعداد شش هزار و 237 نفر مرد و چهار هزار و 584 نفر زن هستند و همچنین متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد یک هزار 584 نفر اعلام شد که 788 نفر مرد و 796 نفر را متقاضیان زن تشکل می دهند.

انتهای پیام/

علت عدم تناسب داشتن نسبت استاد به دانشجو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی

معاون علمی رئیس‌جمهور از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان به معاونت علمی برای انجام پروژه‌های پیشران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نشست خبری سالیانه خود اظهار کرد: سال گذشته موافقتنامه های زیادی با دستگاه های بزرگ تشکیل شد. سال گذشته 20 کنسرسیوم بر موافقتنامه هایی در حوزه پتروشیمی، تجهیزات نفتی، معادن، فولاد،  ذوب آهن، محیط زیست و ... دارد.

وی تصریح کرد: ما در سال 1401 یک بودجه ای معادل 500 میلیون یورو نفت در اختیار معاونت برای ایجاد پروژه‌های پیشران قرار بگیرد و این پروژه ها پروژه‌هایی هستند که فن‌آورانه باشند و مردم مستقیما اثر آن را در زندگی خود بچشند که از جمله این فناوری ها پلاسما و واکسن است.

جت 72 نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!

دهقانی ادامه داد: در سال 1401 بودجه مصوب شد اما در روزهای پایانی سال 1401 به معاونت ابلاغ شد. در اسفند ماه بالاخره مصوب شد تا با حمایت رییس جمهور، قوه قضاییه و رییس مجلس و دبیر شورای عالی سران قوا مبلغ 15 هزار میلیارد تومان در قالب 2 بودجه 7 و 8 هزار میلیارد تومانی که 7 هزار میلیارد تومان در سال 1403 و 8 هزار میلیارد تومان در سال 1404 خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: تا امروز 26 پروژه پیشران توسط معاونت علمی و دستگاه‌های ذیربط تعریف شده است که توسط کنسرسیوم دانش‌بنیان انجام می‌شود.‌ ما همچنین سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی جذب کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد