Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفاع > ارتش - همشهری آنلاین:
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: به اعتراف مقامات آمریکا، داعش با طراحی این کشور و با هدف ایجاد جنگ های مذهبی، فرقه ای و برادرکشی ایجاد شد اما با حضور مستشاری ایران در منطقه و اقدامات هوشمندانه جمهوری اسلامی، نقشه های آنان نقش بر آب شد.

سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا، اظهار داشت: جبهه معارض نظام اسلامی و در رأس آنها آمریکا از همان ابتدای شکل گیری نظام اسلامی با انواع روش ها به مقابله با جمهوری اسلامی پرداخته و طی 40 ساله گذشته همه ابزارها و امکانات خود را به کار گرفته تا انقلاب را متوقف و ناکام سازد، اما آنچه که در عمل اتفاق افتاده، رشد تفکر جمهوری اسلامی، عمق بخشی به حرکت های ضد اسکتباری در منطقه و جهان و شکست حرکت های مقابله جویانه با نظام جمهوری اسلامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نظام استکباری طی 4 دهه گذشته تلاش کرد با حمایت و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از گروهک های تجزیه طلب داخلی، تحمیل جنگ هشت ساله، تحریم های گسترده و ایجاد جو ایران هراسی در منطقه و جهان مانع رویکرد ضد استعماری جمهوری اسلامی ایران شود، اما آنچه در عمل اتفاق افتاده، پیروزی های متعدد در جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی و شکست های پی در پی در اردوگاه دشمن بوده است.

شکارچی تاکید کرد: تحولات جاری درمنطقه و جهان گویای این واقعیت است که هژمونی و سیطره پوشالی آمریکا در حال فرو ریختن است.

مجله چهره‌های دفاعی ایران | مجله نهادهای دفاعی ایران | مجله تجهیزات دفاعی ایران

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در ادامه در پاسخ به این سوال که دشمن برای ضربه زدن به نظام از طریق جنگ نرم چه برنامه های دارد و چه اهدافی را دنبال می کند، نیز گفت: نظام استکباری همان گونه که اشاره شد، برای متوقف کردن نظام اسلامی همه روشها را طی 4 دهه اخیر به کار بسته و شکست خورده است؛ که آخرین نمونه آن جنگ اقتصادی و به موازات آن جنگ نرم با بهره گیری از ابزار رسانه ای است.

سردار شکارچی اضافه کرد: آمریکا در این جنگ پیچیده می کوشد با اعمال فشارهای اقتصادی علیه ملت ایران از یک سو و ایجاد اختلاف و چند دستگی در صفوف ملت و حاکمیت اهداف خود را پیش ببرد.

وی در ادامه توضیح داد: آنچه که طی 40 سال گذشته شاهد بوده ایم، نوعی از مقابله با نظام جمهوری اسلامی بوده که یک طرف آن دشمن خارجی و طرف دیگر مردم و حاکمیت بوده اند. این هجمه ها نه تنها خدشه ای به نظام و ملت وارد نکرده بلکه به تقویت و وحدت درونی در جهات بسیاری منجر شده است. دشمن اما در روش جدید می کوشد، با ابزار رسانه و برخی مشوق ها و تحریم ها، محاسبات ملت و مسئولان را به هم بریزد و به اختلاف درونی دامن بزند.

شکارچی تاکید کرد: این جنگ که به نظر می رسد، آخرین حربه دشمن برای مقابله با نظام اسلامی است از پیچیدگی های فراوانی برخوردار است که باید ابعاد و مختصات آن را به درستی شناخت و متناسب با آن عمل کرد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: بنده معتقدم نظام اسلامی از این پیچ هم به سلامت عبور خواهد و دشمن در این عرصه زمین گیر خواهد شد.

سردار شکارچی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از حضور نظامی دشمن در منطقه خاورمیانه چیست، میزان حضور غربی ها در این منطقه چقدر و در چه گستره ای است و چه اهداف سخت و نرمی را دنبال می کنند، اظهار داشت: دشمن از حضور نظامی خود در منطقه دو هدف را دنبال می کند. یکی مقابله با قدرت و نفوذی معنوی جمهوری اسلامی و پیشگیری از گسترش آن در جهان و دیگری چپاول ثروت کشورهای منطقه که توسط برخی حکام و دست نشانده های آمریکا اداره می شوند.

تصریح کرد: آنچه که در عمل شاهد آن هستیم این است که آمریکا در هدف اول نه تنها ناکام شده که از مواضع خود عقب نشینی هم کرده است، از این رو طی سالهای اخیر، نیروهای نظامی آمریکا در مواجهه با نیروهای نظامی ایران رامتر شده و از رفتارهای ماجراجویانه خودداری می کنند؛ چرا که به تجربه دریافته اند نیروهای مسلح در حفاظت و حراست از کیان اسلامی و تمامیت ارضی کشور با هیچ کشوری شوخی ندارند و متجاوزان را در هر سطحی بدون ملاحظه به جای خود می نشانند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: رئیس جمهوری فعلی آمریکا طی دو سال گذشته توانسته است با تهدید و تحقیر برخی حکام کشورهای منطقه همچون عربستان سعودی و امارات، میلیاردها دلار از ثروت و پول ملت های مسلمان را تصاحب کند و آنها را بدوشند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که حضور مستشاری ایران در سوریه و دیگر کشورهای منطقه چگونه است و پاسخ ایران به فضاسازی های دشمنان چیست نیز گفت: برخلاف برخی دیدگاه های یکسونگر، سطحی و کوته بینانه داخلی که زمانی حضور مستشاری ایران در سوریه را نقد و نفی می کردند، تجربه چند سال گذشته نشان می دهد که این تصمیم راهبردی بسیار دقیق و آینده نگر بوده است.

سردار شکارچی خاطرنشان کرد: به اعتراف مقامات رسمی آمریکا، داعش با طراحی این کشور و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی عربستان ایجاد شد تا علاوه بر اینکه ملت های مسلمان منطقه را درگیر یک جنگ ویرانگر، فرسایشی و خانمانسوز کند، جمهوری اسلامی ایران را درگیر جنگ های مذهبی و فرقه ای کند اما با هوشمندی، این راهبرد دشمن شکست خورد.

وی اضافه کرد: حضور مستشاری ایران در سوریه مانع هم گسترش این جنگ و ناامنی به درون مرزهای جمهوری اسلامی شد و هم باعث شد، محور مقاومت در مقابل آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی، حکام عربستان سعودی و امارات پیروز شود و داعش و سایر گروه های تکفیری شکست بخورند.

وی گفت: بنابراین آشفتگی دشمن از حضور ایران در منطقه قابل درک است، چرا که آنها با ایجاد داعش برنامه دراز مدت ناامن سازی منطقه و جنگ های مذهبی دراز مدت با هدف ایجاد حاشیه امن برای رژیم غاصب صهیونیستی و در نتیجه برادرکشی در منطقه را تدارک دیده بودند که نقشه آنها با حضور مستشاری موثر و هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران نقش بر آب شد.

در همین زمینه: امیر «علی اوجاقی» فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش شد همه تجهیزات نظامی را خودمان تامین می‌کنیم پیام تبریک سرلشکر موسوی به مناسبت سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌اسلام‌والمسلمین احمدرضا پورخاقان نماینده رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در بندر جاسک حاضر شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان گفت: وحدت بین شیعه و اهل سنت در پایتخت مکران لذت بخش است و دشمن در خدشه دار کردن اتحاد و وحدت میان امت اسلامی ناکام خواهد ماند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در جمع مسئولان اداری، قضائی، فرماندهان نظامی، انتظامی، امنیتی و ائمه جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان جاسک گفت: خدا را شکر می‌کنم که امروز در سایه سار انقلاب اسلامی و تدابیر رهبری‌های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه بلکه در جهان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان به حضور مقتدرانه ایران اسلامی در آب‌های جهانی اشاره کرد و افزود: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش برای اولین‌بار توانست رکوردهای مهمی را به ثبت برساند که ارزش مأموریت آن را چند برابر کرده است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت شهدای گرانقدر خلیج فارس گفت: دفاع از آب‌های ایران اسلامی ریشه تاریخی دارد، ما سالگرد خروج نیروهای استعمارگر از خلیج فارس توسط امام قلی‌خان را دو روز پیش جشن گرفتیم.

مردمان غزه، مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان تأکید کرد: امروز در سایه سار اقتدار ایران اسلامی شاهد پیروزی‌های مداومی که نصیب ما می‌شود هستیم، مردمان غزه، مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند، بیش از ۷ ماه است که مردم مظلوم، اما مقاوم غزه در برابر تهاجم رژیم کودک‌کش صهیونیستی واقع شده‌اند، اما مردانه ایستاده‌اند و این جنگ بدون هیچ دستاوردی برای رژیم منحوس صهیونیستی ادامه دارد.

وی بیان کرد: دشمن پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق، ضرب شصتی دریافت کرد که تا ابد فراموش نخواهد کرد، صهیونیستی سرزمینی ندارد و از غاصبان سرزمین مردمان غزه هستند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور افزود: عملیات وعده صادق، نتیجه هماهنگی موفق بین نیروهای مسلح و دیپلماسی بود که با پرتاب موشک و پهپاد، سبب شد جهانیان انگشت حیرت به دهان بگیرند که ایران اسلامی چگونه توانست به رژیم کودک‌کش صهیونیستی حمله کند.

حجت‌اسلام‌والمسلمین پورخاقان بیان داشت: وحدت بین شیعه و اهل سنت لذت‌بخش و زییا است و دشمن این را برنمی‌تابد، باید مواظب توطئه‌های دشمنان باشیم، چراکه دشمن برای خدشه‌دار کردن اتحاد و وحدت بین امت اسلامی تلاش می‌کند، اما ناکام خواهد ماند.

نیروی مسلح پشتوانه امن مردم است

وی ادامه داد: نیروی مسلح مقتدر است و بنا بر گفته حضرت علی (ع)، نیروی مسلح پشتوانه امن برای مردم و جامعه و زینت کشور است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با بیان اینکه این سازمان با هدف خدمتگزاری به مردم و نیروهای مسلح تأسیس شده و از نیروهای مسلح صیانت می‌کند، گفت: پیشگیری از وقوع جرم را سرلوحه کار خود قرار داده است، اجازه ندهیم کسی در نیروهای مسلح مرتکب جرمی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان تأکید کرد: با هر کسی که قصد خدشه‌دار کردن اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد به جد برخورد خواهد شد، امروز به خدمتگزاری به مردم افتخار می‌کنیم، لذا دادسرای نظامی شهرستان جاسک را افتتاح خواهیم کرد تا گامی مؤثر در ارائه خدمات به نیروهای مسلح برداشته باشیم.

وی همچنین گفت: قرار بر افتتاح اداره ثبت اسناد شد، اما به دلیل برخی مشکلات محقق نشد، با رفع مشکلات موجود در این خصوص، افتتاح و به مردمان شهرستان جاسک خدمات‌رسانی خواهد کرد.

کد خبر 6095211

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند
  • مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی