Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:03:29 GMT

موکب‌های‌ حسینی و مبارزه معکوس

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۰۷۷۴۳

موکب‌های‌ حسینی و مبارزه معکوس

نجف - ایرنا - موکب داران عراقی بر این باورند که موکب های اربعین نقش موثری را در مبارزه علیه رژیم بعث و جبهه تکفیری داشته اند؛ مبارزه ای معکوس و صلح آمیز که برنده تر از شمشیر های یزیدی و پرنفوذتر از گلوله های صدامی بوده است.

به گزارش خبرنگاران اعزامی ایرنا به نجف و کربلا، سید صالح سلطانی 72 ساله مدیر موکب عباس نجف الاشرف می گوید: موکب های حسینی انقلاب معکوس و غیرمسلحانه علیه آمریکا و هم پیمانان منطقه ای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موکب های حسینی تسهیل کننده پیاده روی اربعین به عنوان راه صلح آمیز مبارزه با طاغوت ها و جباران زمان است و از این حیث، پیاده روی اربعین شبیه حرکت جهانی امام حسین(ع)درتقابل با یزیدیان زمان است.
موکب دار نجفی در باره سختی ها و خطرات موکب ها در دوران رژیم بعث می گوید: موکب های پنهانی داشتیم نه به این وسعت و شکل و شمایل امروز، در واقع خانه هایمان موکب بود. پشت خان النخیله (منطقه ای درحوالی نجف) در مسیرهای خاکی خانه ای ساخته بودم،مردم منطقه می دانستند که پنهانی زوار امام حسین(ع) را به خانه می بریم اما هیچ‌کس حاضر نمی شد با نیروهای امنیتی صدام همکاری کند زیرا همه عاشق اباعبدالله بودند و خیلی وقت ها به انواع مختلف در خدمت رسانی به زوار کمک می کردند.
سلطانی می افزاید:نیروها و جاسوسان حزب بعث صدام در منطقه دائما پرسه می زدند تا زائران را دستگیر کنند.بسیار پیش آمده بود که دست زوار را قطع می کردند و سر می بریدند گویا می خواستند این پیام را بدهند که از تکرار حادثه کربلا ابایی ندارند. می خواستند بگویند مثل حضرت عباس (ع) دست هایشان را می بریم و مانند شهیدان کربلا سرهاشان را جدا می کنیم.
سلطانی می گوید:به خاطر موکب داری به زندان هم افتادم. شیوه کارمان در شناسایی و جذب زوار این بود که کنار مسیر معمول پیاده روی می نشستیم. هر کسی احتمال داشت از این مسیر عبوری بگذرد. رهگذر را به بهانه بساط صدا می زدیم و چند سوال و جواب بین ما رفت و بدل می شد تا مطمئن شویم که زائر است، سپس او را به موکب می بردیم.
موکب دار نجف تصریح می کند: صدام تلاش می کرد ما را به ایران ربط دهد تا بگوید این موکب داران با طرف خارجی در ارتباط بوده و خائن هستند. تیر صدام به سنگ خورد و نفرت پراکنی درباره ایران و شیعیان جواب نداد. آن زمان واقعا ارتباطی با ایران نداشتیم بلکه کاملا اعتقادی و برگرفته از أموزه های سینه به سینه پدران و مادران شیعه مان بود که خدمت به زوار حسین را تکلیف می دانستند، اما با افتخار می گویم که رهبر ایران، آیت الله خامنه ای را پدرمعنوی خود می دانیم و از ایشان تشکر می کنیم. این ایران بود که در برابر داعش تکفیری ایستاد و از نهضت حسین (ع) حمایت کرد.
سید صادق جعفر عزیز المحنا مدیر موکب ابوالسجاد در مسیر نجف به کربلا است. او 15 سال است که آزادانه موکب داری می کند.
سید صادق می گوید:موکب های قدیم‌ ما هر چند کوچک و مخفی بود اما خدمات خالصانه و کاملی به زوار حسین (ع) می داد. صدام بسیاری از محبان و شیعیان اهل بیت را به خاطر همین موکب ها اعدام یا زندانی کرد اما نتوانست مردم را از عشق حسین بازدارد و مصداق این آیه قرآن شد که «یُرِیدُونَ أَن یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»(آنها می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند؛ ولی خدا جز این نمی‌خواهد که نور خود را کامل کند، هر چند کافران ناخشنود باشند)
حتی صدام با ارسال جنگنده های خود نقاط شیعه نشین و موکب ها و اماکن مقدس را بمباران کرد اما ناکام ماند.
موکب دار اهل نجف می گوید: زائران ایرانی برادران و خواهران ما هستند. خوشحالیم که آنها را کنار خود می بینیم. تصور اینکه چند دهه از برادران و خواهرانت جدا بوده ای و بعد از تلاش برخی دست ها برای تعمیق جدایی جغرافیایی تاریخی حالا آنها را روبروی خودت می بینی به من روح تازه ای می دهد.
المحنا 70 ساله بعد از این سخنان سرش را پایین می اندازد، رگ های گردنش تکان می خورد گویی بغضی را فرو می بلعد، سرش را بالا می گیرد و می گوید: هر بار که شعار«حب الحسین یجمعنا» را می بینم احساس اطمینان قلبی می کنم و شکر خدا را به جا می آورم به خاطر اینکه ما حسین (ع) را داریم؛ کسی که قلب ها را به هم نزدیک  و فاصله ها را کم کرده است.
خاورم*9241/1933*1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي موكب هاي حسيني اربعين 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۷۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی شاکی حسین حسینی از سوی فرماندهی فراجا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد: گزارش‌های خبری در خصوص شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت نداشته و این موضوع مرتبط با شکایت یگان مربوطه (یگان ویژه) و شخصی مأمور پلیس از وی در توهین و بکاربردن الفاظ نامناسب در حین اجرای ماموریت تامین امنیت بازیکنان و هواداران در ورزشگاه امام خمینی اراک به تاریخ 24 فروردین 1403 است.

در این اطلاعیه آمده است: تلاش پلیس در محیط‌های ورزشی صرفا تامین امنیت تمامی عوامل حاضر در ورزشگاه‌ها و تماشاگران است.

همچنین توهین و مقاومت در برابر مامورین پلیس در حین انجام ماموریت به‌هیچ وجه پذیرفته نبوده و حتما با متخلفین برخورد و پیگیری قانونی می‌شود.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898855

دیگر خبرها

  • حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • سفر پریناز ایزدیار و رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک
  • معرفی شاکی حسین حسینی از سوی فرماندهی فراجا
  • بیست‌وپنجمین استاندار مازندران معارفه شد