Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@23:27:55 GMT

گسترش فرهنگ میزبانی به‌همت خادمیاران رضوی

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۰۸۰۶۹

گسترش فرهنگ میزبانی به‌همت خادمیاران رضوی

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه تا امروز ۱۳۰ هزار نفر در عرصه‌های مختلف خدمتی برای پیوستن به‌کانون «خادم‌یاران رضوی» ثبت‌نام کرده‌اند؛ گفت: هدف ما این است که فرهنگ میزبانی از زائر به‌بهترین نحو در مشهد شکل گیرد و برون‌داد مشهد همان هویت میزبانی باشد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد صبح امروز در دیدار جمعی از مسؤولان و خادم‌یاران طرح «خادم‌یاران رضوی» با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با بیان اینکه خدمت به‌زائرین حضرت رضا(ع) یکی از خصوصیات بارز مشهدی‌ها است؛ گفت: خدارا شاکریم، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه در دوره جدید تولیت آستان قدس رضوی، ظرفیت و بسترهای خدمت به‌زائرین در همه ابعاد فراهم‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: سیاست خادم و مخدوم و اجرای این دیدگاه تاکنون سبب شده است که همه علاقه‌مندان به‌خدمت بتوانند، با هر وسع و توان زیر پرچم آقا علی ابن موسی‌الرضا(ع) خدمت کنند.
وی با اشاره به‌ایجاد کانون‌های خادم‌یاری رضوی در سراسر کشور؛ افزود: «کانون خادم‌یاری فرهنگ زائر و زیارت» یکی از کانون‌هایی است که ذیل کانون خادم‌یاران رضوی با هدف توسعه فرهنگ میزبانی از زائرین حضرت رضا(ع) طراحی شده است.
گنابادی‌نژاد با بیان اینکه تا امروز ۱۳۰ هزار نفر در عرصه‌های مختلف خدمتی برای پیوستن به‌طرح خادم‌یاری ثبت‌نام کردند؛ عنوان کرد: هدف ما این است که فرهنگ میزبانی از زائر به‌بهترین نحو در مشهد شکل گیرد و برون‌داد مشهد همان هویت میزبانی باشد.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تأکید کرد: دبیرخانه «کانون خادم‌یاری فرهنگ زائر و زیارت» از ۲۰ مرداد ماه سال جاری با محوریت ساماندهی مردمی خدمت به‌زائرین پیاده، فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده و به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر به‌زائران، نیازهای آنها در ۱۲ محور خدمتی شناسایی و اولویت‌بندی شده است.
وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به‌خادمی آستان قدس ثامن‌الائمه(ع) می‌توانند به‌صورت حضوری و غیرحضوری به‌این طرح بپیوندند؛ خاطرنشان کرد: فاز اول طرح خادم‌یاران رضوی تا آبان ۹۷ در راستای ساماندهی زائرین پیاده اجرایی می‌شود و سپس این امر به‌مرور در بحث استانی و فرا استانی گسترش پیدا می‌کند.
گنابادی‌نژاد با تأکید بر اینکه محدودیت‌های خادمی در حرم مطهر در کانون خادم‌یاران رضوی وجود ندارد؛ بیان کرد: خدمت در کانون خادمیاران رضوی برای خدمت در حرم مطهر معادل‌سازی شده و علاقه‌مندان می‌توانند بر اساس ساعات خدمتی در کانون خادم‌یاری، در حرم مطهر نیز خدمت کنند.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به‌اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده این طرح در فضای مجازی و شهری؛ اظهار کرد: تاکنون به‌منظور ساماندهی جریان خدمت در دهه آخر صفر با ۱۱۰ هزار نفر از متقاضیان خادمیاری به‌صورت تلفنی ارتباط برقرار شده و از آنها دعوت به‌عمل‌آمده است.
وی خاطرنشان کرد: بالغ‌ بر ۴۰ هزار نفر نیز از طریق سامانه پیامکی آمادگی خود را برای خدمت در دهه پایانی صفر و عضویت در کانون خادم‌یاران رضوی اعلام کرده‌اند که از این تعداد، تاکنون ثبت‌نام ۱۵ هزار نفر به‌صورت قطعی در سامانه انجام‌ شده و در جایگاه خدمتی خود قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ماه صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ قاسم فدایی راد، مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم السلام (گوهرشاد سابق) سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: این کتابخانه در حال حاضر دارای سه هزار و ۹۱۹ نسخه خطی است که نسخه پشتیبان آنها از طریق کتابخانه دیجیتال این سازمان در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.
 وی افزود: همچنین ۳۵۴۵ نسخه کتاب چاپ سنگی، بیش از ۱۲۰ هزار نسخه کتاب چاپی، ۱۷۰۰ لوح فشرده، ۱۵۰۰ نسخه پایان‌نامه و افزون بر ۱۲۰ هزار نسخه کتاب الکترونیکی با محوریت سیره و معارف اهل بیت (ع) در این کتابخانه وجود دارد. 
 
فدایی‌راد گفت: کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) ویژه پژوهشگران، طلاب علوم دینی و دانشجویان است، اما با توجه به شبانه‌روزی بودن کتابخانه، به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت رضا (ع) و اعضای کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در زمان تعطیلی کتابخانه‌ها خدمات‌رسانی می‌کند.
 
وی افزود: همچنین این کتابخانه، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های تخصصی و شبانه‌روزی در جهان اسلام به شمار می‌آید که از ابتدای تأسیس ویژه ارائه خدمات به آقایان بود، اما بنا به درخواست‌های مکرر مراجعان، بخش بانوان نیز در سال‌های اخیر در آن راه‌اندازی شد
 مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی با اشاره به این‌که در مجموع ۴۳۳ هزار و ۵۰۰ زائر و مجاور از خدمات این کتابخانه در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند، گفت: کتابخانه به طور میانگین ماهانه به ۲۲ هزار نفر در بخش آقایان و ۱۴ هزار نفر در بخش بانوان ارائه خدمت می‌کند.
 
 
 
 
 
 

دیگر خبرها

  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • همکاری های دوجانبه کانونهای خدمت رضوی استان و سازمان جهادکشاورزی استان یزد
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • خدمت به خاندان اهل بیت علیهما السلام عزت آفرین است
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت