Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@21:29:29 GMT

شلیک موشک بالستیک به پایگاه مزدوران سعودی در «عسیر»

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۰۸۲۸۰

شلیک موشک بالستیک به پایگاه مزدوران سعودی در «عسیر»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر ۱» به سمت پایگاهی متعلق به ائتلاف سعودی در «عسیر» شلیک کردند.

این موشک به هدف برخورد کرده و منجر به خسارت‌های جانی و مالی در صفوف مزدوران سعودی شده است.

عسیر در جنوب عربستان سعودی قرار دارد و هم‌مرز با یمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کد خبر 4445725

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگ 2015 یمن شهر عسیر عربستان سعودی موشک بالستیک یمن اربعین ۹۷ عربستان سعودی جمال خاشقجی ایالات متحده آمریکا ترکیه روسیه سوریه دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی فلسطین افغانستان عراق ایران محمد بن سلمان آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناور موشکی سپاه از خط استوا عبور کرد

شناور شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه مجهز به موشک‌های برد بلند بالستیک و کروز، در جریان ماموریت خود، از مدار صفردرجه زمین عبور کرد و وارد نیمکره جنوبی زمین شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزای تسنیم، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

نصب موشک بالستیک 1700کیلومتری روی ناو شهید مهدوی و شلیک از کانتینر

این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند 1401 به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از 2100 تُن وزن دارد، طول آن 240 متر و عرض آن 27 متر است.

این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه‌ سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، 2 موشک بالستیک با برد تقریبی 1700 کیلومتر از داخل 2 کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

.

به گفته سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر روی این ناو، علاوه بر موشک‌های بالستیک برد بلند، موشک‌های کروز 2هزار کیلومتری با نام «قدر474» نیز نصب شده است.

سپاه پاسداران از اواخر دهه 80 شمسی و در پی تفکیک ماموریت نیروهای دریایی ارتش و سپاه، مسئول اصلی حراست از خلیج فارس و تنگه هرمز است اما در سالهای اخیر، مامور به حضور در آبهای اقیانوسی نیز شده است و برای این ماموریت، شناورهای مختلفی ازجمله همین ناو شهید مهدوی، رودکی و باقری در اختیار دارد.

به گفته سردار تنگسیری، مهمترین ماموریت نیروی دریایی سپاه در آبهای دوردست، ایجاد و حفظ سیادت دریایی و تأمین امنیت خطوط کشتیرانی است.

تجهیز شناورهای سپاه به موشک‌های کروز «2هزارکیلومتری»

 

به گزارش تسنیم، در ماه‌های اخیر شناور شهید مهدوی در خلیج عدن نیز به انجام ماموریت پرداخته بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد
  • دقیقا این ۳ مدل موشک به اسرائیل شلیک شد
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا عبور کرد
  • شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی
  • لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت ۲ هدف مهم در تل‌آویو
  • (ویدئو) لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت بئرالسبع و تل‌آویو
  • (ویدئو) اصابت موشک بالستیک روسیه به شهر اودسا