Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@02:51:00 GMT

ساخت تزیینات داخلی "نیم خیمه گاه" حضرت قاسم(ع)

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۰۸۵۰۷

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ سرپرست گروه و مسئول ساخت قطعات تزئینی این خیمه گاه گفت: سازه اصلی خیمه گاه حضرت قاسم از چوب ساج است که در استان بوشهر ساخته شده و قرار است این قطعات که شامل 44 تکه است به این استان منتقل و بر روی سازه اصلی نصب شود.
قربانعلی ملک پور گفت: در این قطعات هنرهای گره چینی ، خاتم ،تذهیب همراه با طرح های ابداعی به کار رفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضی فرهادیه که طراح نیم خیمه گاه است گفت: در هنر خاتم کاری این اثر، نوآوری ایجاد شده و خاتم ها در طرح های هندسی و منحنی بر روی این کار نشانده شده است.
خانواده ملک پور این اثر را در مدت 6 ماه در دو شیفت کاری به پایان رساندند.
ضریح حبیب ابن مظاهر ،دو نیم خیمه گاه حضرت ابوالفضل (ع)،درب باب الراس حضرت ابوالفضل(ع) ، درب سرداب امام زمان(عج)و نیم خیمه گاه حضرت امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) از ساخته های خانواده ملک پور است که در کربلای معلی نصب شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خبرگزاری صدا و سیما حضرت قاسم نیم خیمه گاه تزئینات داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۸۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا قیمت سکه افزایشی شد؟

قطعات مختلف سکه طلا در روز‌های پایانی هفته گذشته رشد قیمت‌های چشمگیری را تجربه کردند. اما این درحالی است که نرخ شاخص‌های تعیین قیمت این کالا‌های سرمایه‌ای تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بررسی بازار در روز‌های اخیر حاکی از آن است که نرخ شاخص‌های اصلی تعیین قیمت سکه نوسان قابل توجهی نداشته و ارزش ذاتی آن تغییر نکرده است.

در نتیجه می‌توان دریافت که رشد نرخ روز‌های اخیر قطعات مختلف خانواده سکه به دلیل بزرگ شدن حباب قیمتی آن‌ها است.

کارشناسان عامل اصلی بالا رفتن دست خریداران در روز‌های اخیر را تقاضای شب عید می‌دانند. بررسی بازار در سال‌های اخیر گویای آن است که بطور معمول در روز‌های پیش از عید افراد با اهداف مختلفی نظیر هدیه دادن و یا تغییر شکل دارایی‌های خود، اقدام به خرید سکه طلا می‌کنند.

در نتیجه این افراد رشد قیمت سکه در روز‌های اخیر را با این دلیل توجیه می‌کنند. همچنین گفتنی است که بانک مرکزی با در نظر گرفتن این رشد تقاضا در روز‌های انتهای سال، در چند نوبت اقدام به برگزاری حراج سکه کرده تا به نوعی حجم عرضه در بازار را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • رودخانه بالیخلو قطب گردشگری اردبیل می‌شود
  • صنایع دستی و سوغاتی های اصفهان
  • محکومیت ۱۷ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در خاتم
  • ممنوعیت پرواز چارتری در ایام نوروز | مشکل ترخیص قطعات هواپیما رفع شد
  • مشکل ترخیص قطعات هواپیما رفع شد
  • آغاز مرمت تالار شاه‌نشین پل خواجوی اصفهان
  • اثرِ انفجار ترقه بر بنا‌های تاریخی جبران‌ناپذیر است
  • ساخت خوابگاه برای ۱۰۰۰ دختر دانشجو توسط بنیاد ۱۵ خرداد
  • بازار راکد تزیین ساختمان در آستانه شب عید/ نرخ رنگ‌آمیزی ساختمان چقدر است؟
  • چرا قیمت سکه افزایشی شد؟