Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با اربعین حسینی ۱۹۰ مراسم تعزیه خوانی با هدف ترویج فرهنگ حسینی در شهرها و روستاهای شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب استان خراسان رضوی اجرا شد.


به گزارش قدس آنلاین، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: تعزیه بازار شام، چهاربرگزاری ۱۹۰ مراسم تعزیه خوانی در غرب خراسان رضوی سردار، شهادت حضرت رقیه (س) و تعزیه جابر از مهمترین مجالس تعزیه روز اربعین در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا شجاع مقدم افزود: بیش از یک هزار و ۳۰۰ تعزیه خوان و بازی گردان، طبال و نوازنده نی در برپایی مجالس تعزیه ایفای نقش کردند.

وی با بیان اینکه تعزیه خوانی در سبزوار بیش از یک هزار سال قدمت دارد گفت: این شهرستان از کانون های اصلی تشیع در ایران است و کتاب 'روضه الشهدا' اثر ملاحسین واعظ سبزواری که بُن مایه اصلی اشعار تعزیه کشور است بیانگر این امر است.
منبع: صدا و سیما
 پایان پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تعزیه خوانی سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود

پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با هدف عرض ارادت شاعرانِ شعر کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع) در همدان برگزار می‌شود.

این مراسم همراه با نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان رضوی استاد «جواد محقق» است، هم‎چنین در این مراسم کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» اثر مریم زرنشان رونمایی می‌شود و مورد نقد و بررسی قرار می‏‎گیرد.

این جشنواره رضوی پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی و به همت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی