Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «تحقیق درباره اربعین حضرت سید‌الشهدا (ع)» یک اثر پژوهشی و تحقیقی است که شهید آیت الله قاضی طباطبایی با آوردن پانزده دلیل ضمن پاسخگویی به شبهات، اثبات کرده اسرا و خاندان مطهر حضرت در اربعین اول به کربلا رسیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نسخه اصلی کتاب «تحقیق درباره اربعین حضرت سید‌الشهدا (ع) » که با دستخط شهید قاضی در کتابخانه شخصی آن مرحوم نگهداری می شود، بیش از هزار صفحه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاپ اول این اثر در دو هزار و 300 نسخه و 680 صفحه در ربیع الاول سال 1393 هجری قمری مطابق با فروردین 1352 در چاپ میهن تبریز به زیور طبع آراسته شد و هم اکنون این کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ ششم رسیده است.

بنابر این گزارش، کتاب «تحقیق درباره اربعین حضرت سید‌الشهدا (ع) » باتوجه به روح علمی حاکم بر آن، یک اثر پژوهشی و تحقیقی است که آن روحانی فقیه و مجاهد با آوردن پانزده دلیل ضمن پاسخگویی به شبهات، اثبات کرده اسرا و خاندان مطهر حضرت سید الشهدا (ع) در اربعین اول یعنی همان سال به کربلا برگشته‌اند.

آیت الله قاضی طباطبایی با نگارش این اثر ارزشمند کوشید تا غبار تردید و شبهه از چهره یک روایت تاریخی بردارد و برای این هدف متعالی خود به منابع بی شماری مراجعه کرد، از این رو نمی‌توان گفت که فرضاً این بخش از اثر آیت‌الله قاضی، علمی و فلان بخش آن غیر علمی است. آن شهید مجاهد با درایت و وسواس بی‌اندازه علمی خواسته با ذکر سند و منابع معتبر نسبت به ادعای صحیح و به حق دلایل کافی ارایه دهد.

شهید ایت الله قاضی طباطبایی در مقدمه این کتاب آورده است؛ در میان شیعه روز اربعین سیدالشهدا(ع) که روز بیستم صفر است، شهرت بسیار دارد و عموما آن روز را روز ورود اهل بیت(ع) پس از خلاصی از اسارت شام به کربلا می دانند و از ائمه اهل بیت اطهار زیارت مخصوصی برای آن روز وارد شده و از علمای امامیه تا قرن هفتم هجری شبهه و اشکالی در این موضوع دیده نشده است و اول کسی که شبهه کرده غیر از سید اجل اعظم سیدرضی الدین علی بن طاووس حسنی(قدس سره) در کتاب اقبال سراغ نداریم.

آیت الله قاضی در ادامه افزوده است: کسی که در این اواخر بسیار پافشاری در شبهه و اشکال راجع به اربعین کرده و اصرار بر آن ورزیده عبارت از علامه متبحر محدث حاج میرزا حسین نوری(ره) صاحب کتاب مستدرک الوسائل است که در کتاب خود لؤلؤ مرجان هرچه می‌توانسته خواسته موضوع آمدن اسرا اهل بیت را در اربعین اول سال 61 هجرت نفی نماید، بلکه همت داشته که از محالات بشمارد و بعد از وی شاگردانش تبعا به استاد خودشان که طبعا در اینگونه امور و امثال آن پا به فراتر می گذارند و شدت پیدا می کنند و از روی تعصب استاد و شاگردی در این صدد می شوند که ادعای استاد را به مرحله واقعی و حقیقت برسانند و لذا موضوع اربعین اول را که اسراء اهل بیت به کربلا آمده باشند از اکاذیب شمرده و آن دیگری آن را افسانه و از اساطیر به حساب آورد.

شهید آیت الله قاضی طباطبایی پس از ذکر و تشریح دلائیل پانزده گانه به پاسخگویی به برخی شبهات وارده در خصوص اسراء اهل بیت و اربعین سید الشهدا(ع) می پردازد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مجلس زائران اربعین حسینی کربلای معلی مرز مهران کربلا موکب اربعین اردبیل شهید قاضی طباطبایی تبریز ۲۰۱۸ اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرمانده گروه ۸۴۰ موشکی ارتش مستقر در آران و بیدگل  با اشاره به رونمایی کتاب  سه نسل از یک مکتب گفت: این کتاب به همت یکی از افسران ارتش ساکن در این شهرستان تالیف و در هزار نسخه چاپ و منتشر شده است.
سرهنگ حیدر معظمی گودرزی وی افزود: کتاب سه نسل از یک مکتب در ۹۶ صفحه به بیان خاطرات و معرفی شهید شمس آبادی (عامل ترور شاه در کاخ مرمر)، سردار شهید صیاد شیرازی و سردار شهید قوطاسلو پرداخته است.
 خبر دیگر از آران و بیدگل اینکه در آیینی ضریح مطهر امامزاده قاسم بن علی النقی (ع)  غبارروبی و عطرافشانی شد.
در این آیین بیش از ۶۸۰ میلیون ریال از کمک‌های اهدایی جمع آوری و به حساب مخصوص آستان امامزاده واریز شد تا در امور فرهنگی، عمرانی و خدماتی آستان مقدس هزینه شود.

دیگر خبرها

  • هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است
  • کتاب جنگ بدون صلح به چاپ چهارم رسید
  • شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • بازدید فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا از پایگاه های عملیاتی مناطق مرزی بوکان
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند
  • مستمری والدین شهدا به ۱۵۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده است
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد