Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-29@08:28:43 GMT

«طبیعت» را روی دانش‌آموزان نبندیم

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۰۹۵۴۷

«طبیعت» را روی دانش‌آموزان نبندیم

محله > خط - زهرا ارشیری-خبرنگار:
«مدرسه طبیعت» فرصت خوبی برای بچه‌های محله‌های مختلف تهران است، برای بچه‌هایی که در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنند و شانس زیادی برای دویدن در میان درختان، لمس یک گل، دیدن حیوانات اهلی و شنیدن سر و صدای پرنده‌ها را ندارند.

 مرداد سال 1396 پنجاهمین مدرسه طبیعت کشور در بوستان پردیسان آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از یک سال و چند ماه فعالیت مدرسه طبیعت بوستان پردیسان، زمزمه‌های تعطیلی آن به گوش می‌رسد. با «نیلوفر صفائیان» مدیر مدرسه طبیعت بوستان پردیسان دراین باره گفت‌وگو کرده ایم.

زمزمه تعطیلی مدرسه طبیعت شایعه است یا واقعاً اتفاق می‌افتد؟

مسئولان وقت سازمان محیط‌زیست در سال96 قراردادی 6 ماهه برای دایر شدن مدرسه طبیعت پردیسان منعقد کردند اما با تغییر ریاست سازمان، این قرارداد تمدید نشد و از 26 شهریور سال 97، که حکم تخلیه به دست ما رسیده تا امروز قرار بر تعطیلی مدرسه طبیعت است اما خوشبختانه تا امروز این اتفاق نیفتاده است.

یعنی با اصرار بچه‌ها و والدین آنها فعالیت این مدرسه تاکنون ادامه داشته است. ما هم خواسته‌مان را با پژوهشکده سازمان محیط‌زیست در میان گذاشتیم و یک فرصت سه ماهه برای ادامه فعالیت مدرسه گرفتیم. اما اصلاً مشخص نیست بعد از گذشت این 3 ماه چه اتفاقی بیفتد! زمین مدرسه طبیعت در اختیار محیط‌زیست است و هر تصمیمی که مدیران این سازمان بگیرند باید قبول کنیم.

مدیران سازمان محیط‌زیست می‌توانند ادعا کنند چون استقبالی از این مدرسه نشده برای تعطیلی آن اقدام کرده‌اند؟

اصلاً این‌طور نیست! در دوره ریاست سابق سازمان، زمینی به وسعت 7هزار و 200 مترمربع برای فعالیت مدرسه اختصاص یافت. زمینی خالی که دورتادور آن دیوارکشی شده بود. مسئولان مدرسه کار خود را آغاز کردند و تاکنون که یک‌سال از آن می‌گذرد، حدود 400 کودک ثبت‌نامی داشته‌ایم که به‌صورت ثابت به این مدرسه رفت‌وآمد داشتند به غیر از اینکه تعداد کودکانی که پایان هفته‌ها به‌صورت متغیر وارد مدرسه طبیعت می‌شدند از 20 تا 50 نفر بود.

تلاش شما برای ماندن در بوستان پردیسان است یا فضایی دیگر برای دایر کردن مدرسه طبیعت هم برایتان راضی‌کننده است؟

ما می‌خواهیم در بوستان پردیسان بمانیم. زمانی که وارد این بوستان شدیم، اینجا پوشش گیاهی مناسبی نداشت. هیچ امکاناتی نداشتیم و حتی کسی مدرسه طبیعت را نمی‌شناخت. بعد از گذشت یک سال درخت‌هایی که کاشته‌ایم رشد کرده‌اند. این مدرسه سر و سامان گرفته و بچه‌ها با ما ارتباط برقرار کردند، واقعاً نمی‌خواهیم جایگاهمان در بوستان پردیسان را از دست بدهیم. البته باید این موضوع را در نظر بگیریم که سازمان محیط‌زیست تا به حال هم به ما لطف کرده و فرصت سه ماهه در اختیار ما گذاشته است، اما ما مشتاقیم باز هم برای ماندن و ادامه فعالیت مذاکره کنیم.

آیا ممکن است مدرسه در محله‌ای دیگر فعالیت خودش را ادامه دهد؟

تا امروز تمام تلاش خود را کرده‌ایم که از نهاد‌های دولتی کمک بگیریم. در این میان حتی به باغ‌های خصوصی هم رفته‌ایم تا فضای مناسبی پیدا کنیم، اما موفق نشده‌ایم.

در همین زمینه: ممنوعیت ۷ ساله می‌شکند مادام‌العمر همراه شماییم خاطرات جامانده

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خان محمدی،  رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در آیین افتتاح این مدرسه با قدردانی از اقدامات خیران در همراهی با دولت در ساخت فضا‌های آموزشی، اظهار کرد: باید قدردان مشارکت خیران عزیز باشیم که هزاران کیلومتر دورتر از منطقه نیت می‌کنند و در دورترین نقاط محروم کشور مدرسه می‌سازند، مدرسه امروز که تقریباً در نقطه صفر مرزی احداث شده است با افتتاح آن عملا مشکل فضای آموزش منطقه مرتفع خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با نیازسنجی، نقطه‌یابی و مکان‌یابی در مناطق محروم با کمک خیران عزیز و توجه ویژه دولت بتوانیم مشکل فضا‌های آموزشی در این مناطق را به درستی حل کنیم.

خان محمدی مطرح کرد: اگر بخواهیم هر منطقه روی پای خود بایستد و پیشرفت کند باید به مدرسه توجه کرد و در فضای استاندارد و ایمن است که یادگیری دانش آموزان افزایش پیدا خواهد کرد، هدف سازمان نوسازی مدارس کشور این است که شرایط مطلوب را برای تحصیل دانش آموزان عزیز مهیا کند.

۱۴۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان احداث شد

در ادامه میثم لک زایی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: سال ۱۴۰۲ در شهرستان دشتیاری نیز ۱۴۰ کلاس درس احداث و تکمیل شد و در اختیار دانش آموزان منطقه قرار گرفت.

لک زایی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از ۴۰ کلاس درس نیز در دست ساخت است، افزود: سرانه فضای آموزشی شهرستان دشتیاری به عدد ۴.۴ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که ۰.۶ متر مربع بیشتر از میانگین استان است.

وی بیان کرد: مدرسه‌ای که امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن هستیم دارای ۶ کلاس درس و با زیربنای ۵۴۰ متر مربع تحت عنوان مدرسه ایران ما توسط خیر محترم حاج غلامحسین مطهری احداث و از محل اعتبارات دولتی تجهیز و آماده افتتاح و استفاده دانش آموزان مستعد منطقه شده است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • برگزاری اعتکاف علمی در ۴ مدرسه ملایر