Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ پایگاه اطلاع رسانی عرب زبان الخلیج اونلاین ادعا کرد که طی هفته‌های گذشته عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان با هدف دستیابی به تفاهم با ایران تماس‌های سری با این کشور برقرار کرده است.

این سایت خبری به نقل از یک منبع دیپلماتیک عالی‌رتبه نوشت: الجبیر در تماس‌های خود با ایران راجع به برخی مسایل منطقه‌ای از جمله موضوع یمن گفتگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می‌افزاید: تماس‌های عربستان با ایران در زمانی است که دولت ریاض به دلیل اعتراف به قتل خاشقچی روزنامه‌نگار ناراضی خود در استانبول، تحت شدیدترین فشار‌های جامعه جهانی پس از حوادث ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی است.

الخلیج آونلاین نوشت: عمران خان نخست وزیر پاکستان که هفته گذشته به عربستان سفر کرده بود برای میانجیگری با هدف پایان جنگ یمن ابراز علاقه کرده بود.

دی ماه سال ۹۴، عربستان سعودی بعد حمله به سفارت و کنسولگری آن در ایران در اعتراض به اعدام شیخ نمر یکی از رهبران شیعه این کشور، روابط خود با تهران را قطع کرد.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان ایران و عربستان تماس عربستان با ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو پرداخت.

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • آیا چین می‌تواند؟
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله