Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس شورای ملی زیتون گفت: کشاورزان با وجود اینکه محصولات و باغات خود را بیمه کرده بودند اما در سال ۹۵ که باغات زیتون به بلا‌های طبیعی دچار شده بودند، هیچ پول و خساراتی به کشاورزان پرداخت نشد.

سید احمد بلند نظر در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص وضعیت برداشت زیتون اظهار کرد: برداشت زیتون در بخش مربوط به کنسرو به طور کامل انجام شده و برداشت این محصول در بخش مربوط به روغن در شهر‌های مرکزی و جنوبی در حال انجام است و در شهر‌های شمالی از هفته‌ی آینده برداشت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با انتظار کشاورزان از برداشت این محصول در کشور بیان کرد: انتظار کشاورزان از برداشت این محصول در شهر‌های جنوبی به دلیل خشکسالی و کم آبی و همچنین در استان‌های مرکزی به دلیل سرمازدگی برآورده نشده است و برداشت محصول به صورت ناچیز خواهد بود.
عضو شورای مرکزی خانه کشاورزان گفت: این محصول در استان‌های قزوین، زنجان و بخش جنوبی استان گیلان با مشاهده‌هایی که از سوی شورای ملی زیتون انجام صورت گرفته، به صورت کامل و طبق انتظار کشاورزان در حال برداشت است.
بلند نظر وضعیت برداشت در استان‌های شمالی را از سال گذشته بهتر پیش بینی کرد و اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به گرمای ناگهانی که به درختان استان‌های شمالی در هنگام گل دهی زده شد، برداشت این محصول به صورت نیاز انجام نشد و کشاورزان متحمل ضرر شدند اما، در سال جاری این مشکل را نداشته ایم.
وی در خصوص دلیل افزایش قیمت روغن زیتون متذکر شد: قیمت روغن زیتون در ادامه‌ سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد دلیل آن این است که میزان تولید روغن زیتون در کشور یک چهارم میزان مصرف داخلی است به همین دلیل افراد فعال در این بازار مجبور به واردات این محصول خواهند شد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زیتون سرمازدگی خشکسالی کشاورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۹۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری

پروهش مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری از جمع آوری فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» از مراکز عرضه خبر داد.

وی افزود: طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ با عنوان «انواع روغن زیتون خوراکی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» مخلوط روغن تفاله زیتون پالایش شده با انواع روغن زیتون بکر، قابلیت مصرف خوراک انسان را ندارد.

بیشتر بخوانید

جمع آوری ۱۱ قلم کالای فاقد نشان استاندارد

پروهش اضافه کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

وی از عموم هم استانی‌ها خواست: در صورت مشاهده کالا‌های فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضه استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی، نسبت به جمع آوری آن ها اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • خرید امن و آسان از علی بابا با سپاهان همراه
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل