Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@18:08:14 GMT

اربعین محور برچیده شدن بساط ظلم و ستم خواهد شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۰۹۸۳۷

اربعین محور برچیده شدن بساط ظلم و ستم خواهد شد

سید مهدی ساداتی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ابعاد، جایگاه و شخصیت امام حسین (ع) در میان مسلمانان جهان اظهار داشت: راز و رمز این همه دلدادگی و تکاپو برای زیارت کردن حضرت سیدالشهدا در روز اربعین برای این است که شهادت این امام همام در تاریخ انقلاب اسلامی درس بزرگ ایثار و شهادت را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی و تبیین ابعاد گسترده حادثه کربلا ما شاهد افزایش عمومی و گرایش مکتب عاشورایی در بین شیعیان و به ویژه تمام آزادگان جهان هستیم.
ساداتی بیان کرد: عشق به ایام محرم و صفر و پدیده زیبای اربعین در چند سال گذشته به منظور تبیین اندیشه های زیبای محرم و بهره گیری از ایثارگری در تمامی مکاتب جهانی شکل گرفته است.
وی افزود: اربعین بزرگترین درسی است که برای ظلم ستیزی می توان آن را به عنوان یک الگوی موفق برای آزادیخواهی مطرح کرد.
فرماندار رباط کریم با اشاره به تاکید و توصیه بزرگان دین به زیارت اربعین و نقش آن در تداوم قیام روز عاشورا افزود: این گردهمایی موجب شد خون سیدالشهدا برای همیشه در تاریخ بشریت زنده بماند.
وی افزود: حرکت زیبای اولیه برای زیارت اربعین اتفاق افتاد و سنگ بنای محکمی برای آزادی خواهان و مظلومان شد.
ساداتی تاکید کرد: این حرکت عظیم می‌تواند به عنوان محور انسجام و اتحاد بین مردم جهان مطرح شود و زیاده خواهی هایی که استکبار جهانی و هم پیمانانش دراقصی نقاط جهان دارند را کمتر کند.
وی با بیان اینکه هیچ الگویی برای بشریت زیباتر از حضرت سیدالشهدا نیست، افزود: اربعین تابلوی زیبای معرفی مظلومیت یک انسان موحد است و امروز آن را مشاهده می کنیم.
ساداتی اضافه کرد: این گردهمایی مسلمانان می‌ تواند درس بیداری، انسانیت در ایثار، شهامت از خودگذشتگی و شجاعت را برای همه انسان هایی که به دنبال یک الگوی موفق هستند را ترویج دهد، چرا که فرهنگ عاشورا مختص شیعیان و مسلمین نیست.
وی با بیان آموزه ها و مولفه های اخلاقی نهضت عاشورا افزود: خلوص، از خودگذشتگی، شجاعت و گذشتن از همه امیال دنیوی برای رسیدن به قرب حضرت دوست از مهمترین مولفه هایی است که به بشریت ارائه می دهد.
همزمان با اربعین حسینی مراسم عزاداری و همچنین اجرای نمادین حرکت کاروان اسرای دشت کربلا در رباط کریم برگزار شد.
تهرام/7243/6003
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استکبار جهانی امام حسین عاشورا عشق محرم راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات زیبای سرریز شدن سدهای یک استان کشور | تصاویر

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین همچنین ظرفیت سد شاه قاسم ۱۰ میلیون مترمکعب است و ۹ میلیون مترمکعب قابل بهره‌برداری است که تاکنون ۶.۵ میلیون مترمکعب آب وارد این سد شده است و در حال حاضر نیز ذخیره آب سد چمشیر به ۵۶۵ میلیون مترمکعب رسید.

کد خبر 840999 برچسب‌ها خبر مهم استان کهگیلویه باران سد

دیگر خبرها

  • تصاویـر پربازدید از ژست بازیگر زن زیبای سینما در بیستون کرمانشاه
  • لحظات زیبای سرریز شدن سدهای یک استان کشور | تصاویر
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب تهران برچیده شد
  • اقتصاد زیرزمینی برچیده می‌شود
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران/ پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب برچیده شد
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • تک عکس: مسیر زیبای ریلی لرستان _ خوزستان
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • ترافیک در محورهای مازندران نیمه سنگین