Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر مستقر در مرز چذابه، جواد خادمی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنعت آب و فاضلاب در دو بخش زیرساختی و خدماتی به زائران حسینی خدمات رسانی می کند.

وی افزود: امسال با دستور ویژه مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مصوبات جلسات ستاد اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، بحث شبکه گذاری فاضلاب و واگذاری انشعابات مواکب به طول ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ کیلومتر خط اصلی توسط همکاران در شرکت آبفا اهواز برای چذابه اجرا شد و شبکه آبرسانی و واگذاری انشعابات به مواکب توسط آبفا شهری و روستایی خوزستان به صورت ۱۰۰ درصدی اجرا شد.

وی با بیان اینکه امسال ۳۲۱ انشعاب آب و به همین میزان هم انشعاب فاضلاب به مواکب چذابه واگذار شد، گفت: در شلمچه به دلیل اینکه هنوز طرح جامع و تفضیلی برای آن اجرا نشده و زمین مواکب مورد بحث و اختلاف نظر بین عتبات و منطقه آزاد است، نمی شد کار زیرساختی را انجام دهیم ولی به محض جانمایی توسط آبفا شهری خوزستان شبکه فاضلاب اجرا می شود.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: در بخش خدماتی نیز امسال همچون سال های گذشته با توجه به اینکه شرکت مهندسی آبفا در مرز مهران شلمچه و چذابه امر خدمات رسانی را برعهده دارد، مجموعا در سه مرز ۸۵ دستگاه تانکر آبرسان سیار مستقر کرده ایم.

خادمی ادامه داد: در هر سه مرز ۸ دستگاه آزمایشگاه سیار آب و ۶ دستگاه بسته بندی آب لیوانی و کیسه ای مستقر کردیم که ظرفیت هر کدام ۱۰۰ هزار لیوان در روز و و دستگاه های کیسه ای نیز ۴ هزار کیسه ۲۵۰ سی سی است.

وی بیان کرد: احداث ۱۵۰ چشمه حمام و فعالیت حدود ۴۰۰ نفر کارشناس در سه مرز به منظور خدمات رسانی شبانه روزی از جمله فعالیت های انجام شده است.

خادمی با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰ مخزن ثابت پنج هزار لیتری آب در مسیر پیاده روی زائران مستقر شده افزود: ۶۰ شیر تقسیم کننده آب در راه زائران و توزیع حدود پنج میلیون بطری آب در میان زائران نیز از دیگر اقدامات انجام شده بود.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به احداث یک هزار و ۲۰۰ چشمه حمام در شهرهای کربلا و نجف از سوی آبفا تهران ادامه داد: توزیع ۵ میلیون بطری آب و استقرار ۱۰ اکیپ فنی ـ مهندسی در این شهرها برای آبرسانی و برق رسانی در مواکب نیز از جمله کارهای انجام شده این ستاد بود.

وی با اعلام این خبر که آبفا استان خراسان جنوبی متولی صفر تا ۱۰۰ تأمین آب کاظمین را برعهده دارد، گفت: ۲۵ کانکس ۱۸ متری برای استراحتگاه همکاران در مرزهای شلمچه و چذابه مستقر کردیم.

خادمی گفت: به دلیل شکستگی در خطوط آبرسانی پایدار در مرزهای شلمچه و چذابه تاکنون دو و نیم میلیارد تومان توسط شرکت آبفا شهری خوزستان به منظور تقویت فشار آب و رفع شکستگی هزینه شد.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشورتصریح کرد: شرکت آبفا اهواز برای اجرای شبکه فاضلاب در مرز چذابه مبلغی حدود سه میلیارد تومان و همچنین آبفا روستایی خوزستان هم برای اجرای شبکه های آب در مواکب مرز چذابه اعتباری بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان را هزینه کرد.

کد خبر 4445842

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 اربعین حسینی چذابه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مرز شلمچه اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر گرگان مشهد موکب کرمانشاه شهرکرد شیراز سنندج زائران اربعین مرز شلمچه خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و تعیین نواحی اولویت دار برای توسعه فاضلاب شهر ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  با حضور معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، مدیر امور آب فاضلاب ارومیه، نماینده مجری طرح فاضلاب ارومیه و نماینده مشاور طرح جلسه بررسی اولویت‌های اجرای توسعه شبکه فاضلاب در سطح شهر ارومیه برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 در این جلسه احیا جاهدی معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی بر ضرورت هزینه کرد بهینه اعتبارات عمرانی در راستای حل مشکل دفع بهداشتی فاضلاب  شهر ارومیه و همچنین پوشش حفره های خالی به جامانده از عملیات اجرایی سنوات گذشته  و  توسعه شبکه فاضلاب در مناطق محروم و کم برخوردار شهر از جمله نواحی کوهنورد، باقیمانده گل سرخ، کوی لاله و سالار تاکید کرد.

  در نیم سال اول سال گذشته به لحاظ عدم شروع بهره برداری از مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه محدودیت های توسعه فاضلاب وجود داشت و بعد از ارائه مجوز برای توسعه فاضلاب در نیمه سال 1402  حدود ۱۵ کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب شهر ارومیه اجرا و شرایط لازم برای واگذاری حدود ۴هزار فقره انشعاب فاضلاب فراهم  و پیش بینی می شود در صورت تخصیص اعتبارات پیش بینی شده در موافقتنامه، عملیات توسعه فاضلاب در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۲ درحدود صددرصد افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • رفع مشکل افت فشار شبکه آبرسانی شهرک رضوان بندر امام خمینی
  • تردد بیش از ۱۴۲ هزار مسافر در پایانه‌های مرزی خوزستان
  • شناسایی ۴۸ انشعاب غیر مجاز آب در بندر امام خمینی
  • بررسی و تعیین نواحی اولویت دار برای توسعه فاضلاب شهر ارومیه
  • نصب پمپ و مخزن برای طبقات فوقانی الزامی است
  • شبکه کشاورزی مغان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد
  • رفع بیش از ۶ هزار حادثه فاضلاب در بندر امام خمینی
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • شستشوی بیش از ۱۱۰ باب مخزن ذخیره آب شرب شهرستان چگنی
  • آسفالت معابر فرعی پر‌تردد در دستور کار شهرداری کرمان