Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-27@19:01:52 GMT

رابطه ارز مجازی و افزایش دمای زمین!

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۱۰۷۲۲

رابطه ارز مجازی و افزایش دمای زمین!

ایتنا - سال گذشته استخراج بیت کوین به انتشار ۶۹ میلیون متریک تن گاز دی اکسید کربن منجر شده است. 
تحقیقات نشان می‌دهد مزارع رایانه‌ای بیت کوین سال گذشته ۶۹ میلیون متر مکعب دی اکسید کربن منتشر کردند. این مزارع در ۱۵ سال آتی دمای جهان را ۲ درجه سانتیگراد افزایش می‌دهند.

طبق تحقیقی جدید دی اکسید کربن ناشی از استخراج بیت کوین در واحدهای بزرگ رایانشی به گرم شدن جهان دامن می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این واحدها که مزرعه های بیت کوین نامیده می‌شوند می‌توانند به اندازه‌ای گازهای گلخانه‌ای تولید کنند که در ۱۵ سال آتی دمای جهان را ۲ درجه سانتیگراد افزایش دهند.

به گزارش ایتنا از مهر، پیش‌بینی می‌شود این میزان افزایش دما خشکسالی های سخت، سیلاب و طوفان های سهمگین را در نقاط مختلف جهان به وجود بیاورد.
بیت کوین با استفاده از یک برنامه رایگان رایانه‌ای تولید می شود. از این برنامه برای حل مسئله های پیچیده ریاضی استفاده می‌شود که چنین فرایندی استخراج نامیده می شود.

استخراج بیت کوین نیازمند قدرت رایانشی و انرژی بسیار زیادی است، اما افرادی که آن را تولید می کنند به این موارد توجه نمی‌کنند.
محققان دانشگاه هاوایی در موانا اطلاعات انتشار گازهای گلخانه‌ای در چند مرحله از زنجیره استخراج بیت کوین را بررسی کردند.

سال گذشته استخراج بیت کوین به انتشار ۶۹ میلیون متریک تن گاز دی اکسید کربن منتشر شده است. 
این درحالی است که تخمین زده می شود در ۲۰۱۶ میلادی هر خودرو انگلیسی ۶۹.۷ میلیون متریک تن دی اکسید کربن تولید کرده است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: بیتکوین ارز مجازی بیت کوین فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوا در همدان

 روح اله زاهدی افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان طی چهار روز آینده صاف تا قسمتی ابری است.

او تصریح کرد: از نیمه دوم هفته به بعد شاهد ورود سامانه بارشی به استان خواهیم بود که پس از آن بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق در استان همدان پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: نهاوند با ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و همدان، فامنین و بهار با سه درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

روح اله زاهدی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۲۲ و سه درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • آسمان صاف و آفتابی قم تا روز سه شنبه 
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • افزایش دمای هوای همدان
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود