Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: اعتراض دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری فقط به امور تغذیه مربوط نمی‌شد، بلکه مسئله اساسی سطح پایین خدمات رفاهی در امور مختلف بود.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، تعدادی از دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در اقدامی، در اعتراض به مسائل صنفی و رفاهی این دانشگاه مقابل سلف مرکزی دانشگاه تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این اعتراض دانشجویان با چیدن ظروف غذا، اعتراض خود را به گوش مسئولین دانشگاه رساندند. در حاشیه این اعتراض معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری در جمع دانشجویان حاضر شد که همین مسئله هم ، منجر به بروز حواشی شد.  
ماجرا از این قرار است یکی از کانال‌های دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری در مطلبی مدعی شد که صیانتی، معاون دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری با حضور در جمع دانشجویان، معترضین را تهدید به شکایت کرده است.   اعتراض دانشجویان فقط به امور تغذیه محدود نمی‌شود/به خیال خودشان می‌توانند با تهدید جلوی عدالتخواهی ما را بگیرند

اقدس سیدی، دبیر شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: اعتراض دیروز دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری با حمایت قاطع شورای صنفی رفاهی دانشجویان دانشگاه همراه بود.

سیدی اضافه کرد: شورای صنفی تنها تشکلی است که عنوان نماینده دانشجویان را در حوزه‌ صنفی رفاهی دارد و رسالتش خدمت به دانشجو و رساندن صدای دانشجویان به گوش مسئولین است.

دبیر شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری در توضیح حضور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری در جمع دانشجویان گفت: دیروز در لحظه‌ی حضور تقریبا اجباری معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری، دانشجویان معترض به وی اعتراض کردند، اما مثل اینکه این مسئول فقط آمده بود تا اعلام کند که شورای صنفی را نمی‌خواهند.

وی افزود: متاسفانه معاون دانشجویی به نوعی به اعضای شورای صنفی توهین‌ کرد، گویا آمده بود تا با حاشیه سازی اصل موضوع اعتراض دانشجویان را عادی و نمایشی جلوه کند.

سیدی افزود: معاون دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری می خواهد با تهدید، جلوی عدالت خواهی ما را بگیرد و ما را وادار به سکوت کنند.

دبیرشورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: ما فرزندان ایران اسلامی هستیم و شاید عدد سنی ما نسبت به معاونت محترم پایین‌تر باشد و سیاست‌هایی که توسط ایشان بکار می‌رود فقط مختص ایشان باشد، اما ما افتخارمان این است لحظه به لحظه عدالت مولایمان علی (ع) مدنظرمان است و سیاست تفرقه اندازی انگلستانی را بلد نیستیم.

 



وی در توضیح اعتراض دیروز دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری گفت: اعتراض دیروز دانشجویان و نمایندگان شان فقط به امور تغذیه مربوط نمی‌شد، بلکه مسئله اساسی سطح پایین خدمات رفاهی در امور مختلف صنفی رفاهی در دانشگاه حکیم سبزواری بود.

سیدی اضافه کرد: موضوعات مختلفی در زمینه خوابگاه و خدماتی همچون اینترنت و شبکه‌های آموزشی دانشگاه وجود داشت که با گوشزد‌های فراوان شورای صنفی دانشجویان، متاسفانه حل نشده باقی مانده بود.

دبیر شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری بیان کرد: در زمینه امکانات رفاهی خوابگاه‌ها مثل وضعیت اینترنت، پیگیری‌های مختلفی صورت گرفت؛ به گونه‌ای که مسئولین از ترم پیش وعده‌های مختلفی در مورد بهبود وضعیت اینترنت داده اند، اما همچنان تغییری در وضعیت سرعت اینترنت مشاهده نشده است.

وی مشکلات به مشکلات صنفی و رفاهی دانشگاه حکیم سبزواری اشاره کرد و گفت: عدم وجود فروشگاه خوابگاهی در خوابگاه اندیشه، بهار، ولیعصر، پایین بودن کیفیت غذای سلف و حذف دورچین‌ها و میوه از برنامه غذایی، نظافت نامناسب خوابگاه‌های سوییتی اندیشه وبهار، وضعیت نامناسب مسیر دانشکده مهندسی از مشکلاتی هستند که دانشجویان با آن مواجه هستند.

 



سیدی ادامه داد: عدم نظارت بر فروشگاه خوابگاه گلستان که بعد از گذشت یک ماه، حدود یک هفته بازگشایی شده، اما با قیمت‌هایی دو برابر و همچنین نبود اقلام اصلی موردنیاز به کار خود ادامه می‌دهد،  جمع آوری شوفاژ‌های برخی اتاق‌های گلستان که هنوز برگردانده نشده است، وجود انواع حشرات از جمله ساس و کک در خوابگاه بهار و ایجاد مشکلات پوستی برای دانشجویان، عدم وجود سرویس رفت و برگشت رایگان به مراکز درمانی برای دانشجویان خوابگاهی با وجود دوربودن دانشگاه از مرکز شهر، بخش دیگری از مشکلات صنفی و رفاهی دانشگاه حکیم سبزواری است.

 

از زمانی که پیگیر مشکلات شدیم با انواع تهدیدها مواجه‌ایم!

دانیال یادگاری، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: در دورانی از دانشگاه حکیم سبزواری به سر می‌بریم که زبان‌ها را می‌برند، قلم‌ها را می‌شکنند و آدم‌ها یا فروخته شده اند یا وا داده اند، عده‌ای هم که سخن از انقلاب و امام (ره) و مطالبات دانشجویان می‌زنند، از سوی برخی مدعیان، مدام دهانشان بو می‌شود،  در دورانی که دهان جریان دانشجویی انقلابی، آرمانخواه، ضد سلطه که حاضر نیست ذیل منافع جریان‌های سیاسی و امنیتی تعریف شود را می‌بویند که آیا بوی خمینی می‌دهد یا خیر، می‌ایستیم، نمی‌هراسیم و مقابله می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد آرمان‌های امام و رهبری روی زمین بماند و دانشجویان و کارگران شرکتی دانشگاه حکیم سبزواری، بی تریبون باشند.

یادگاری بیان کرد: از زمانی که در حال پیگیری مشکلات حاشیه نشین‌ها و وضیعت مدیریتی شهر سبزوار و بررسی عملکرد برخی از سازمان‌ها و موسسات و اشخاص و حتی مدیریت دانشگاه حکیم شده ایم، دچار انواع اعمال فشار، تهدید‌ها و سنگ اندازی‌ها هستیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: ما ماهیت خود را مطالبه آرمان‌های انقلاب و پیگیری مشکلات پابرهندگان، تازیانه خوردگان و مستضعفین می‌دانیم و حاضر به تسامح با هیچ جریان سیاسی، امنیتی نیستیم و کار خود را پرقدرت جلو خواهیم برد.

 

هرگونه سو استفاده سیاسی از مطالبات دانشجویان را محکوم می کنیم

در ادامه این مشکلات، دانشجویان معترض دانشگاه حکیم سبزواری برای مطرح کردن مشکلات خود، جلسه ای را با معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار کردند؛ که به گفته ی دبیر شورای صنفی این دانشگاه تقریبا نتیجه مثبتی نداشته است.

 

لازم به یادآوریست که شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری با صدور بیانیه ای در خصوص اتفاقات روز یکشنبه این دانشگاه اعلام کرد که مطالبات دانشجویان این دانشگاه صرفا صنفی است.در بخشی از این بیانیه آمده است:


شورای صنفی-رفاهی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری به اطلاع می‌رساند اعتراضاتِ دانشجویی روز یکشنبه مورخ: ۱۳۹۷/۰۸/۰۶ صرفا صنفی-رفاهی بوده است که به دلیل عدم تعامل معاونت دانشجویی با شورا به تجمع انجامیده است و اعضای شورای صنفی هیچ‌گونه جبهه‌گیری سیاسی نداشته و هر گونه سواستفاده‌ی سیاسیِ داخلی و خارجی، از این اتفاق را به شدت محکوم می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان

وزیر علوم گفت: وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انتشار پست‌هایی در خصوص خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در صفحه مجازی خود اعلام کرد: وجدان بیدار دانشگاهیان دانشگاه‌های جهان در مقابل درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان در غزه خروشید.

حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه

وی همچنین در پست‌های دیگری عنوان کرد: «وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم. یورش پلیس آمریکا به تجمع دانشجویان این بار در دانشگاه تگزاس، تظاهرکنندگان تنها خواستار توقف نسل کشی در غزه هستند.

بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضو‌ها را نماند قرار

این اعتراضات حکایت از وجدان بیدار دارد، مسئولین آمریکا، به ندای وجدانتان گوش دهید، درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان دور از شان بشر و بشریت است، یادتان باشد، خیلی زود دیر می‌شود.

امان از وقتی که خدا بخواهد و امان از وقتی که خدا نخواهد، عزت و ذلت دست خداست، خداوند قدرت مطلق است، با خدا در نیفتید، خدا را باور کنید، خداوند با مظلومان است، خون مظلوم تاوان سختی دارد.»

وی همچنین صبح امروز در میان جامعه دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: وقتی جامعه دانشگاهی دنیا در مقابل جنایت‌های اسرائیل بایستند حتما معادله عوض می‌شود و دنیا در مقابل این نسل‌کشی موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیمات جدی‌تری خواهند گرفت.

وی تأکید کرد: از همه دانشگاه‌های کشور و دنیا می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی در غزه، درندگی و کشتن غیرنظامیان زنان و کودکان از خود حساسیت نشان دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد
  • صدای شکسته شدن استخوان‌های لیبرالیسم و نئولیبرالیسم به گوش می‌رسد
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است
  • دانشگاه ایلینوی دانشجویان را به بازداشت و تعلیق تهدید کرد
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد