Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی که خواست نامش اشاره نشود، شامگاه سه شنبه افزود: در این پرونده اتهام ٢٩ نفر با عناوین اتهامی راشی، مرتشی ، تدلیس در معاملات دولتی و اختلاس طی ٦ جلسه دادرسی علنی هفت ساعته مورد تحقیق و دفاع قرار گرفت که در نهایت دادگاه با احراز بزهکاری متهمین به محکومیت ٢٨ نفر اعلام رأی کرد و به لحاظ تعدد جرائم ارتکابی مشمول تشدید کیفر شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: متهم اصلی پرونده جمعاً به ٣٠٤ و نیم سال حبس، ٢٨ میلیارد ریال جزای نقدی ، ٨١ سال انفصال از خدمات دولتی و جبران خسارت ١٢٠ میلیون ریالی در حق دولت به خاطر مشارکت در رشاء و ارتشاء و همچنین تدلیس در معاملات دولتی محکوم شد.
این منبع مطلع گفت: عامل اصلی این فساد در این پرونده به تحمل 6 فقره 4.5 سال حبس تعزیری بابت مشارکت در 6 فقره رشاء، 18 فقره 15 سال حبس تعزیری و 18 فقره 111 ضربه شلاق ، 18 فقره انفصال موقت به مدت 4.5سال از خدمات دولتی محکوم گردید.
وی ادامه داد: عامل اصلی این فساد همچنین به پرداخت 18 فقره جزای نقدی به مبلغ یک میلیارد و 582 میلیون و 170 هزار و 633 تومان معادل یک و نیم برابر وجوه محصله بابت شرکت در 18فقره ارتشاء و یک فقره 7.5 سال حبس تعزیری علاوه بر جبران خسارت وارده به میزان 120 میلیون ریال در حق صندوق دولت بابت تدلیس در معاملات دولتی محکوم شد.

** احکام سایر متهمان
به گفته این منبع مطلع، ٩ نفر دیگر از متهمان این پرونده نیز هر کدام به لحاظ ارتشاء و به مانند متهم ردیف اول و به تعداد بزه های محرز شده و یا مشارکت در تحقق آن به ١٥ سال حبس تعزیری ، ١١١ ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی ، پرداخت جزای نقدی به میزان وجوه اخذ شده و همچنین7.5 سال حبس تعزیزی و جبران خسارت به لحاظ تدلیس در معاملات دولتی محکوم شدند .
وی افزود: ١٣ نفر دیگر از متهمان این پرونده که اقدام به رشاء و پرداخت رشوه و مشارکت در تحقق این جرم کرده بودند نیز هر کدام به شش ماه حبس تعزیزی محکوم شدند.
وی گفت: پنج نفر دیگر از پرداخت کنندگان رشوه در این پرونده نیز به هر کدام یک سال حبس تعزیری و ضبط کلیه وجوهات نقدی، حواله، چک و اسناد پرداخت شده به نفع دولت محکوم شدند.
این منبع آگاه همچنین گفت: پرونده در خصوص یک نفر دیگر از متهمان همچنان مفتوح است.

** رأی صادره قطعی نیست
این منبع همچنین اظهار داشت: دادگاه در راستای اعمال مجازات تکمیلی متهمین ردیف های اول تا هشتم را علاوه بر مجازات های اعلام شده به دو سال اقامت اجباری و منع خروج از کشور محکوم کرده است.
به گفته وی، رأی صادره در خصوص این افراد قطعی نیست و مطابق قانون قابل تجدید نظرخواهی در دادگاه های تجدید نظر استان فارس است.
وی ادامه داد: در رأی صادره از شعبه ١٠١ دادگاه کیفری ٢ شیراز قید شده است که مطابق با قانون در خصوص متهمانی که با تعدد کیفر مواجه هستند تنها شدیدترین مجازات اعمال خواهد شد و در صورتی که به هر علت مجازات اشد به یکی از علل قانونی تقلیل یا تبدیل و یا غیر قابل اجرا شود؛ مجازات اشد بعدی اجرا خواهد شد.
ششمین نشست محاکمه شهردار و اعضای سابق شورای اسلامی شهر مرودشت به اتهام اختلاس و فساد مالی و اقتصادی، شنبه 14 مهر 97 در شعبه 101 کیفری استان فارس برگزار شده بود.
اوایل اردیبهشت ماه 97 اعلام شد که شهردار و شماری از اعضای شورای اسلامی، بخشدار مرکزی و معاون عمرانی فرمانداری مرودشت در پی اتهامات وارده در زمینه مفاسد اقتصادی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند.
سی و یکم خرداد 97 رئیس کل دادگستری فارس اعلام کرد: پرونده‌ شهرداری و شورای شهر مرودشت به اتهامات مربوط به ارتشا در دادسرای مرکز استان تحت نظارت و رسیدگی است.
مرودشت در 45 کیلومتری شمال شیراز است.
6113/ 2027
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی جرم حبس شورای اسلامی شورای اسلامی شهر شهرداری راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: پرونده هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای به ارزش سه میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خور و بیابانک رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان افزود: شعبه با توجه به مستندات موجود در پرونده، تخلف اتلاف سوخت یارانه‌ای را محرز و متهم را معادل ۲ برابر ارزش ریالی تخلف و یک برابر ارزش سوخت از دست رفته، جمعاً به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته مختاری، با گزارش مأموران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پیرامون هدر رفت سوخت یارانه‌ای به دلیل فرسودگی و نشتی از لوله کشی منبع ذخیره به یک کارگاه پخت آهک، پرونده این تخلف در تعزیرات حکومتی رسیدگی شد.

کد خبر 6090850

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷