Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در اجلاس سرمایه گذاری اروپا با سران کشورهای آفریقایی در برلین گفت: ما امروز می خواهیم به طور مشترک این پیام را ارسال کنیم که یک همسایگی خوب و سودمند میان آفریقا و اروپا برای ما از اهمیت برخوردار است. ما با هم همسایه و شریکیم و اگر چشم انداز اقتصادی قاره آفریقا خوب باشد، منافع زیادی برای ما در بر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع نیازمند سرمایه گذاری دولتی و همین طور سرمایه گذاری بخش خصوصی در آفریقاست.
مرکل گفت: ما در قالب اعضای دولت جمهوری فدرال آلمان دور هم جمع شدیم تا بررسی کنیم چطور می توانیم اقدامات بیشتری را در این مسیر در دستور کار قرار دهیم. در این ارتباط تصمیم داریم یک صندوق توسعه ای و سرمایه گذاری برای بنگاههای کوچک و متوسط اروپایی و آفریقایی تاسیس کنیم تا به این وسیله مشارکت و اعطای تسهیلات، تامین اعتبار شوند و به طور مثال ایجاد بازار جدید (در آفریقا) فراهم شود. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مرکل آلمان آفریقا اروپا برلین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت

داده‌ها نشان داد که اقتصاد آلمان در ابتدای سال از رکود عبور کرد و به لطف بخش ساخت وساز و صادرات بیش از حد انتظار رشد کرد.

به گزارش ایسنا، اقتصاد در سه ماهه اول رشد اندکی داشت و تولید ناخالص داخلی ۰.۲ درصد نسبت به دوره سه ماهه قبلی در شرایط تعدیل شده افزایش یافت. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز رشد ۰.۱ درصدی را پیش‌بینی کرده بودند.

اداره آمار آلمان، داده‌های سه‌ماهه آخر سال گذشته را به‌جای کاهش ۰.۳ درصدی که قبلا گزارش شده بود، ۰.۵ درصد کاهش داد. رقم بالاتر از حد انتظار، دیدگاه مشترک اقتصاددانان مبنی بر اینکه ضعف‌های ساختاری بهبود آلمان را محدود می‌کند، تغییر نمی‌دهد.

اقتصاد آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، در میان همتایان بزرگ خود در منطقه یورو در سال گذشته ضعیف‌ترین بود، زیرا هزینه‌های بالای انرژی، سفارش‌های ضعیف جهانی و نرخ‌های بهره بالا بی‌سابقه بود. اگرچه انتظار می رود تورم در سال جاری کاهش یابد اما پیش‌بینی می‌شود که رشد نسبتا ضعیف باقی بماند. هفته گذشته دولت آلمان پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را برای سال جاری از ۰.۲ درصد به ۰.۳ درصد افزایش داد.

انتظار می‌رود که مصرف خصوصی به شتاب رشد کمک کند زیرا انتظار می‌رود دستمزدهای واقعی در بازار کار  افزایش یابد. داده‌های اداره آمار این کشور نشان داد که خرده‌فروشی آلمان در ماه مارس بیش از حد انتظار افزایش یافته است، که نشان‌دهنده بهبود مصرف در پایان سه‌ماهه و نویدبخش خوبی برای کل اقتصاد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا