Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان صفحه‌ای اینستاگرامی با بیش ۲۰۰ پست غیر اخلاقی و فعال در زمینه صیغه‌یابی شناسایی گردید، لذا شناسایی عامل ایجاد کننده آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات تخصصی و تلاش‌های شبانه روزی موفق به شناسایی متهم به هویت مردی۳۵ اهل و ساکن استان اصفهان شده لذا با هماهنگی مقام محترم قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به این پلیس دلالت داده شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: متهم که در فضای مجازی خود را با هویت یک زن معرفی می‌کرد به مدیریت چندین صفحه و گروه غیراخلاقی در تلگرام نیز اعتراف نمود و سپس جهت ادامه رسیدگی به پرونده به دادسرا اعزام و قرار قانونی مناسب برای او صادر شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه ترویج فساد و فحشاء در فضای مجازی جرم است، تصریح کرد: هشدار می‌دهیم اشخاصی که با ایجاد پروفایل مجرمانه اقدام به ترویج فسا و فحشا کنند در سریع‌ترین زمان شناسایی، دستگیر و تحویل دستگاه عدالت می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه برخی کاربران در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی فقط به دنبال اشاعه فساد و فحشاء هستند به خانواده‌ها توصیه کرد: مراقب فرزندان خود باشید تا در شبکه‌های اجتماعی در دام گردانندگان این دست صفحات، کانال‌ها و گروه‌ها گرفتار نشوند. چرا که بسیاری از این دست کانال‌ها، گروه‌های شبکه‌های اجتماعی توسط مجرمان سایبری مدیدریت شده و به دنبال سوء استفاده از اعضای این دست کانال‌ها و گروه‌ها هستند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در پایان افزود: مطابق ماده۱۴ قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ فرمانده انتظامی خرم آباد گفت:در پی اعلام مرکز فوريت های پليس ۱۱۰ مبنی بر يک فقره تيراندازی به سمت اماکن خصوصی، مراتب در دستور کار پليس استان قرار گرفت.
سرهنگ نبی اله قاسمی افزود:مأموران کلانتری۱۶ خرم آباد با اشراف اطلاعاتی يک عامل تيراندازی را در اين زمینه شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را در مخفيگاهش به همراه يک قبضه سلاح کمری دستگير کردند.
وی با بيان اين که متهم انگيزه خود را اختلافات قبلی عنوان کرد ،گفت:متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت