Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرک گلشهر ارومیه، به‌دلیل بی‌توجهی مستمر مدیران شهری و امور مسکن به کلکسیونی از انواع کمبودهای زیرساخت‌های زندگی شهری بدل شده و ساکنان این شهرک بعضاً از ابتدایی‌ترین لازمه‌های زندگی شهری همچون گاز و آب و برق محروم‌اند. ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، از تابستان امسال انتشار سلسله گزارش‌های مکتوب و مصور این رسانه تحت پرونده ویژه‌ای با نام "شهرک‌های فراموش‌شده ارومیه" آغاز شده است که قریب به اتفاق آنان مورد توجه افکار عمومی و تعدادی از مسئولان واقع شده و بعضاً منجر به اثر بخشی نیز شده است اما در این میان بی‌خیالی مدیران برخی ادارات متولی امور مسکن مردم، چنان سبب نارضایتی مدیران ارشد استان و شهروندان ساکن در شهرک‌های فراموش‌شده که تعجب برانگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از چندی پیش با بازنشسته شدن معاون عمرانی سابق استاندار آذربایجان غربی و تعیین یک سرپرست برای این حوزه مدیریتی دور تازه‌ای از رسیدگی به پروژه‌های عمرانی بر زمین مانده و سرکشی به پروژه‌های مسکونی مختلف در گوشه و کنار شهر آغاز شده و احتمالاً به‌زودی سر زدن به سکونتگاه‌های غیررسمی که صدها هزار نفر از شهروندان ارومیه و آذربایجان غربی را در خود جای داده آغاز شود.

اما در این میان برخی ادارات دولتی به دلیل بی‌توجهی مستمر به مطالبات رسانه‌ای شده مردم به قدر کفایت از چالاکی مدیریتی برای حضور در سر پروژه‌های عمرانی بر زمین مانده برخوردار نبوده و بعضاً در چند سال اخیر حضور برخی مدیران عمرانی در بسیاری از پروژه‌های راکد و رها شده از زاویه لنز خبرنگاران و حتی روابط عمومی همین ادارات به ثبت نرسیده است.

واکاوی مشکلات مسکن مهر گلشهر ارومیه + تصاویر وقتی مردم تاوان تصمیمات غلط مسئولان را می‌پردازند فیلم -"گلشهر"؛ شهرکی فراموش شده در ارومیه فیلم - صدها کودک گلشهر ارومیه بدون "یک وجب زمین بازی"

شهرک گلشهر ارومیه، کلکسیون کمبود زیرساخت‌های زندگی شهری

شهروندان ساکن در شهرک گلشهر دو ارومیه مدت‌هاست به تعبیر خودشان در آلونک‌های کلونی مانندی زندگی می‌کنند که فقط نقش خوابگاه را در زندگی‌شان ایفا کرده اما با این حال نبود راه دسترسی مناسب، فضای سبز، فضای ورزشی روباز و سرپوشیده، فقدان مسجد و مرکز بهداشت، نبود کتابخانه و مراکز آموزشی و فرهنگی و حتی نقص‌های فراوان در رساندن زیرساخت‌هایی مثل آب و برق و گاز چیزی نیست که دست خود آنها باشد تا بتوانند در قالب همین تعاونی‌های مسکنی که گردهم آمده‌اند.

دو هفته پیش سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با همراهی تعدادی از مدیران میانی تعدادی از ادارات و شرکت‌های خدمات رسان از واحدهای مسکن مهر تعاونی‌های  گلشهر 2 ارومیه بازدید کرده بود اما به دلیل ناکافی بودن ثمرات ان بازدید مجدداً و این بار با همراهی مدیران ارشدتر حوزه مسکن و در غیاب مدیران ارشد شرکت‌های خدمات رسان از این شهرک دوباره بازدید کرد.

ناهماهنگی‌های مدیریتی در حل مشکلات زیرساختی شهرک گلشهر ارومیه

در ایامی که عزل و نصب‌های مدیران ناکارآمد در آذربایجان غربی به یک پروسه طولانی پیچیده و کلاف سردرگم شبیه‌تر شده، حرف نشنوی آنان از مدیران ارشدی که به رغم سرپرست بودن دلسوزانه پای کارآمده‌اند حساسیت‌های دیگر مدیران را برانگیخته که مسامحه با مدیران ناکارآمد چه دلیلی دارد که دولت ناتوان از برخورد با کم‌کاری آنان است.

به‌هر حال در تازه‌ترین بازدید سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی از واحدهای مسکن مهر تعاونی‌های  گلشهر 2 ارومیه مشکل بیش از 800 خانوار ساکنان در این واحدها مجدداً بررسی و مقرر شد با پیگیری از شرکت‌های خدمات‌رسان  کار اجرای تأمین خدمات زیربنایی این واحدها به سرعت انجام شود.

به گواه تصاویر در این بازید که مدیر‌کل راه و شهرسازی استان نیز حضور داشت تعدادی از ساکنان مجتمع‌های مسکونی و مدیران‌عامل تعاونی‌ها مشکلات ساکنان در این واحدها را مطرح کردند و سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی در تماس تلفنی با مدیران عامل شرکت‌های خدمات رسان و با پیگیری مشکلات مطرح شده بر تکمیل پروژه‌های مربوطه تا پیش از بارش‌ها و شروع سرما تأکید کرد.

تشدید مشکلات گلشهرنشینان با آغاز فصل سرما

اگرچه در ارومیه هم بارش‌های پاییزی آغاز شده و هم سرمای توأم با بادهای سوزناک در شهرک گلشهر از چند هفته پیش آغاز شده است اما معلوم نیست مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی چه کاری مهمتر از حل مشکل هزاران نفر از ساکنان شهرک گلشهر ارومیه را دارد که مدیران ارشد دولت را همراهی نکرده است تا مشکل شهرک نشینان گلشهر زودتر حل شود.

در این بازدید تکمیل شبکه خدمات زیربنایی شامل برق‌رسانی و واگذاری انشعابات برق واحدها، اتصال شبکه جمع‌آوری فاضلاب داخل مجتمع‌ها به شبکه فاضلاب شهری و محوطه سازی و آسفالت معابر داخل مجتمع‌ها به همراه گازرسانی به واحدهای مسکونی چهار تعاونی مسکن مهر شامل تعاونی‌های آذربام، رهگشا، صنوف و فراغ با بیش از 816 خانوار مورد تأکید سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی قرار گرفت.

گزارش از محمد آقایی‌پر

انتهای پیام/ ز

R41361/P4001/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مرمتی این بنا قرار گرفتند.   مرمت قلعه بدلبو زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و توسط بخش خصوصی از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری از این پروژه انجام شده است.   قلعه بدلبو ارومیه پس از مرمت قابلیت تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی با ۲۰ سوئیت را دارد.

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است