Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مجتبی ذوالنوری»، رییس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار برنا درباره بازدیدهای کمیسیون متبوع خود از مراکز هسته ای گفت: این بازدیدها در جهت وظایف ذاتی کمیسیون است و انحصارا به موضوع تهیه گزارش‌های برجام مربوط نمی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص بیان کرد: درباره رصد موضوع اجرای برجام، کمیسیون امنیت از دو کانال اصلی روند بررسی را مد نظر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست گزارش های سه ماه ای است که وزارت خارجه به کمیسیون از نحوه و روند اجرا ارائه می دهد که این گزارش ها کماکان در حال ارسال و بررسی است.

ذوالنوری تشریح کرد: تاکنون وزارت خارجه 10 گزارش در خصوص رصد اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه کرده است.

وی ادامه داد: مورد دیگر گزارش هایی است که خود کمیسیون از نحوه اجرای برجام تهیه می کند که در حال حاضر تدوین گزارش ششم نیز به پایان رسیده است و برای قرائت در صحن علنی به هیات رییسه مجلس ارائه داده شده است.

رییس کمیته هسته ای مجلس درباره این گزارش گفت: از گزارش‌های 3 ماهه وزارت‌خارجه درباره نحوه اجرای توافق هسته‌ای استفاده شده است و گزارش بازدید اخیر اعضای کمیسیون از تأسیسات هسته‌ای نطنز و فوردو در تهیه گزارش پنجم کمیسیون امنیت دخیل بوده است.

ذوالنوری درباره جزئیات بازدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از فردو و نطنز بیان کرد: با توجه به دستور موکد رهبر انقلاب پس از نقض برجام توسط آمریکا و رفتار دوگانه اروپایی ها که موضع شفافی نمی گیرند، درباره از سرگیری فعالیت هسته ای، زمینه انعقاد قرارداد با روس‌ها فراهم است.

وی ادامه داد: بر اساس بازدیدی که داشتیم پایه کار در فردو آماده است، مراحل آزمایشی با همکاری روس‌ها انجام و زیرساخت‌ها ازسوی سازمان انرژی اتمی ایجاد شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در گزارش اخیر اجرای برجام، موفقیت های صنعت هسته ای نیز قید شده است تا در صورت ادامه بدعهدی طرف های غربی، بازگشت قوی به فعالیت های هسته ای داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صحن علنی کمیسیون امنیت ملی هسته ای برنا مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد : همسان سازی حقوق معلمان باید از ابتدای فروردین ماه امسال اجرایی می‌شد و دولت موظف است که مابه تفاوت افزایش حقوق در فروردین ماه را در حقوق اردیبهشت ماه برای بازنشستگان اعمال کند.

کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : بازنشستگان جز اقشار زحمت کشی هستند که با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند. در عین حال حداقل دریافتی آن‌ها پاسخگوی نیاز‌های زندگی آن‌ها نیست.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی برای حل این مشکل از سال گذشته موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را در دستور کار قرار داد تا بازنشستگان بتوانند حداقل ۹۰ درصد دریافتی شاغلان را دریافت کنند.

سرمدی واله اظهارداشت : این موضوع بعد از تصویب در صحن علنی مجلس، در برنامه هفتم توسعه نیز مصوب شد و لذا درحال حاضر هیچ مانع قانونی برای اجرای این قانون وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  تاکید کرد : همسان سازی حقوق معلمان باید از ابتدای فروردین ماه امسال اجرایی می‌شد و دولت موظف است که مابه تفاوت افزایش حقوق در فروردین ماه را در حقوق اردیبهشت ماه برای بازنشستگان اعمال کند.

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است