Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا بختیاری، دبیر ستاد مردمی اربعین استان سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: از 25 ذی‌الحجه مصادف با 18 شهریورماه تا روز اربعین، در مجموع 67 هزار و 911 زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد کشورمان شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 49 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در این مدت تعداد 32 هزار و 617 زائر با 741 دستگاه اتوبوس پاکستانی و 35 هزار و 294 زائر نیز با پای پیاده وارد مرزهای جمهوری اسلامی شدند که از زاهدان با کمک 803 دستگاه اتوبوس ایرانی به غرب کشور منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر ستاد مردمی اربعین استان اظهار کرد: محل اصلی اسکان زائران، زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان است و هر کاروان به محض ورود، به این زائرسرا منتقل می‌شود تا علاوه بر اسکان موقت، از اطعام با غذای گرم و همچنین خدمات فرهنگی بهره‌مند شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۰۰ خادم اربعین به زوار پاکستانی خدمت‌رسانی کردند، افزود: امسال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در سایت ستاد مردمی اربعین استان برای خدمات‌رسانی به زائران پاکستانی نام‌نویسی کردند که ۷۰۰ نفر آنان در اولویت به‌ کارگیری قرار داشتند.
بختیاری بیان کرد: مردم علاوه بر تقدیم نذورات خود به مساجد و پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی، با حضور در موکب‌ها، در خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی امام حسین(ع) نیز مشارکت داشتند؛ همچنین در میان خادمان ایرانی، خادمانی با زبان اردو نیز حضور داشتند که به نیت خدمت به زائران هموطن خود راهی مرز میرجاوه شده بودند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا اربعین حسینی زائرسرای امام رضا زاهدان زوار پاکستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد

میانگین بارش سال‌ زراعی جاری در سیستان و بلوچستان از سوی مدیرکل هواشناسی این استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان، محسن حیدری اظهار کرد: میزان بارش از ابتدای سال زراعی در استان تاکنون ۱۲۱.۸ میلی‌متر بود که ۴۹.۴ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت این دوره است، همچنین میانگین بارش بلندمدت سال زراعی استان ۱۰۰.۷ میلی‌متر است که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلندمدت سال زراعی مشابه افزایش پیدا کرده است.

وی درباره بارش‌های مونسون افزود: احتمال بارش‌های خوب تابستانه مونسونی در جنوب‌شرق کشور و استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان ۲۰ سال درگیر خشکسالی بوده است، گفت: این بارش‌ها می‌توانند اثرات خشکسالی را قدری کاهش دهند، همچنین با توجه به ادامه‌دار بودن روند خشکسالی در استان در مدت زمان ده ساله ۹۹.۳ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.

وی ادامه داد: میانگین دمای استان تا خرداد ۰.۵ تا ۱ درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه‌خرداد تا شهریور در نیمه‌شمالی استان ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال و در نیمه‌جنوبی ۰.۵ درجه بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

حیدری میانگین دمای استان سیستان و بلوچستان را از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۹.۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و از افزایش ۱.۳ درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلندمدت مشابه خبر داد.

کد خبر 749355

دیگر خبرها

  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود