Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- استاندار آذربايجان غربي گفت: تمامي دانش آموزان استان که در 30 کيلومتري نوار مرزي در حال تحصيل هستند، از ابتداي آذر سال جاري تغذيه رايگان دريافت مي کنند.

محمدمهدي شهرياري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين طرح با هدف تغذيه سالم دانش آموزان از محل منابع اعتباري سوخت و با حمايت استانداري اجرا مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي که طي روزهاي اخير شخصا در پنجمين جلسه شوراي آموزش و پرورش استان يافته بود، اضافه کرد: با مصوبه اين شورا در هر هفته پنج نوبت تغذيه رايگان براي دانش آموزان گروه هدف عرضه خواهد شد.
شهرياري با تاکيد بر اينکه حدود 970 کيلومتر از مرز ايران با کشورهاي همسايه در اين استان قرار دارد، بيان کرد: توزيع 2 نوبت شير و سه نوبت ميوه اعم از سيب يا پرتقال جزو اين بسته غذايي است.
وي اضافه کرد: طبق اعلام آموزش و پرورش آذربايجان غربي حدود 65 هزار دانش آموز در يکهزار و 413 روستاي اين مناطق مشغول به تحصيل هستند.
به گزارش ايرنا در سال هاي قبل از 1396 نيز دانش آموزان تمامي مدارس استان از محل اعتبارات ملي وزارت آموزش و پرورش 2 تا 3 نوبت در هر هر هفته شير رايگان دريافت مي کردند ولي در 2 سال اخير اين طرح ديگر اجرايي نشده است.
تجهيز مدارس، افزايش بودجه استاني، تامين اعتبار و تحت پوشش بردن رايگان نوآموزان ساکن در 30 کيلومتري نوار مرزي داخل استان از جمله طرح هاي حمايتي استانداري آذربايجان غربي از آموزش و پرورش اين استان مرزي است.
آذربايجان غربي داراي 590 هزار نفر دانش آموز است که در بيش از پنج هزار مدرسه تحصيل مي کنند.
7125/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۲۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح دوشنبه در در کارگاه آموزشی رابطان طرح داناب در اردبیل با تاکید بر اینکه همه ما باید سفیر نجات آب در استان باشیم، اظهار کرد: طرح داناب فرصت مناسبی است که بتوانیم با تغییر نگرش در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست و نجات آب تاثیر گذار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح داناب فرصت مناسبی است که بتوانیم با تغییر نگرش در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست و نجات آب تاثیر گذار باشیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه دانش آموزان را به سمتی هدایت کنیم که در کنار مسایل آموزشی نسبت به کمبود آب حساس باشند، تصریح کرد: شناخت مهمترین پایه حرکت است و در موضوع آب بحث شناخت و آموزش اهمیت موضوع، در اولویت است.

مشکی آموزش های کیفی در بحث آب را یادآور شد و بیان کرد: از مدیران و دبیران مجری طرح داناب درخواست داریم تا با برنامه ریزی، اکثریت دانش آموزان مدارس را با موضوع کمبود آب و چگونگی صرفه جویی آن آشنا کنند.

وی گفت: با اجرای پویش و اطلاع رسانی ها، استفاده از پوسترها و وسایل آموزشی، امیدوار هستیم که بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

در ادامه این کارگاه آموزشی از پوستر مفهومی طرح داناب رونمایی شد و کارشناسان و متخصصان شرکت آب منطقه ای استان، به ارائه مباحث آموزشی و تبیینی پیرامون طرح داناب پرداخته و به سوالات حاضران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح داناب در استان اردبیل با همکاری شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش و مشاوره اجرایی جهاد دانشگاهی استان اردبیل اجرایی می شود.

کد خبر 6097952

دیگر خبرها

  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است